Jump to content

Vad är det första ni kommer att göra i GTA V?


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Det här är en trådfavorit i repris inför varje stort GTA-släpp. Vad är det första ni kommer hitta på i GTA V?

Själv kommer jag nog i möjligaste mån hitta ett flygplan och utforska vidderna för att förstå just hur stort spelet är. Att ta sig fram med bil eller motorcykel kommer man göra så mycket i början ändå, så det ska bli kul att småfuska lite och hoppa fram i tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror helt på hur spelet börjar. Kan tänka mig att det börjar i ett uppdrag eller att man har en destination. Lite som i IV när man ska köra hem till lägenheten med Roman.

När jag får gå runt fritt blir det nog att sakta men säkert kolla runt i staden. Vänta med att sno en bil till man hittar någon ball och sen bara glida runt och kika runt. Vill absolut inte utforska för snabbt, vill ta det lugnt med den här spelet och verkligen njuta.

I CE edition får man ju med en karta som har två sidor. Normal på ena och den andra sidan har massa hemligheter på sig. Ska absolut inte titta på den när jag börjar spela. Kanske senare när man spelat GTA V ett tag. Vill hitta och utforska själv.

Kommer vara svårt att hålla sig att gå in här och läsa om vad ni hittat. Men ska verkligen försöka att hitta saker själv! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det första jag kommer att göra är att sno en random bil och sedan åka in till Ganton som fanns på San Andreas. Jag skulle gärna vilja söka upp Cj's hus och bara utforska hela stället där man var i Los Santos för första gången på San Andreas. Pizzerian, frisörsalongen, pay N' spray osv.

Kommer bli jävligt roligt och mysigt, wooho :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu.. Beror som sagt på hur spelet börjar.

Jag kommer förmodligen göra ett par uppdrag direkt i början tills det känns som att man har tid att börja kolla runt hur Los santos har förändrats de senaste 20~ åren :D

Eftersom man inte har alla karaktärerna direkt så kommer jag förmodligen göra uppdrag fram tills att man kan spela på alla tre. (Lite utforskning i storstan blir det nog mellan uppdragen också)

Var sjukt länge sedan man hypade ett spel som jag gör nu.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Styra gubben. Måste seriöst dra ut lite på det här spelet känner jag så jag inte kastar mig igenom storyn och tröttnar rätt vad det är. Å andra sidan TBOGT och RDR var två spel jag fortsatte spela (spelar dom än idag från och till!)även när storyn var avklarad, får hoppas detta spel håller måttet. Men R* är bra, sviker aldrig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det absolut första jag kommer göra är att spela de två/tre första uppdragen, om det är någonting som i GTA IV.

Vet att det är GTA och man får göra precis som man vill, men för mig skulle det bara kännas konstigt och fel att köra första uppdraget (som i GTA IV att köra hem till lägenheten) och sen gå direkt ut och sno en bil och köra omkring.

Om man i slutet av första uppdraget får någon hint om att man ska mötas någonstans för nästa uppdrag så lär jag till fots gå dit, om det inte är allt för långt. Är det långt så tar jag en taxi eller buss (om det går), alternativt tar en bil (om man spelar som Michael och han har egna bilar på sin uppfart).

När jag sen känner mig nöjd med introduktionen lär jag gå runt och bara titta på staden, se om det finns några kul ställen att hoppa med bilar, putta ner folk ifrån eller liknande, och sen lär det väl bli lite grand theft auto och galen bilkörning! :)

Argh man blir så jävla hypad och sugen och så när man skriver om sina planer! Mindre än två månader kvar nu, gubbar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hitta flygplatsen, ställa en bil intill vaktkuren, hoppa upp på taket på bilen, hoppa upp på kuren, hoppa över staketet San-Andreas-Style wink_684833_0.gif

Fast allra först blir att hitta den snabbaste bilen och bara köra runt! (Tills jag hittar flygplatsen)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...