Jump to content

Tom Clancy's The Division


MyStiC
 Share

Recommended Posts

Tycker det är fantastiskt kul. Men har inte spelat borderland så jag kan ju inte jämföra.

 

skulle man inte kunna spela från ipad,? Styra nån drönare? Hur för man det?

Nej, dom skulle göra en API till en hemsida men dom skrotade i det. Lär väl antagligen komma senare så att man kan ändra outfits osv till sin karaktär också.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

36 timmar senare, bra gear, några DZ vändor och en Challenge Mode avklarad så har jag lite ändrad uppfattning om spelet.

Det är kul, om man spelar det för vad det är: en looter shooter. The Division är inte ett spel med bra story eller en öppen levande värld. Det är ett spel där man konstant grindar efter bättre gear och det är något beroendeframkallande över det. 

Just nu händer det inte särskilt mycket i Dark Zone. De flesta som spelade betan märkte att det finns ingenting att tjäna på genom att gå rogue, så de flesta undviker det. Lite tråkigt eftersom Dark Zone var något som intresserade mig mest. Jag hoppas det blir ändring på det då "alla" har fått bra gear och känner för att döda spelare istället.

Challenge Modes är verkligen det som räddar endgame just nu. Fienderna är livsfarliga (jag tittar på er, shotgunners) så det krävs taktik och tålamod för att ta sig igenom ett mission. Vi var tvungen att exploita lite för att underlätta det hela (en av oss dog och blev konstant ressad för att ta aggro från snipers medans resten av oss hyffsat enkelt kunde plocka ner dem). Vi blev klar efter ungefär 2 timmar, när samma mission på normal eller hard tar 15-20 minuter.

The Division lever absolut inte upp till hypen, men om man spelar det med baktanken att det handlar först och främst om att skaffa loot så är det helt okej. 

Nu kommer det snart Incursions som jag hoppas är det samma som raids. Kan tänka mig att de kör på Destiny formatet när det kommer till dessa, då det finns massor med likheter mellan The Division och Destiny redan.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är kul, om man spelar det för vad det är: en looter shooter. The Division är inte ett spel med bra story eller en öppen levande värld. Det är ett spel där man konstant grindar efter bättre gear och det är något beroendeframkallande över det.

Usch, det var tråkigt att höra. Jag försöker göra mig av med sådana spel eftersom jag fastnat alldeles för länge i både BF3, GTA V och diverse PS-spel där man samlar troféer till ingen nytta. Nu tror jag inte att jag kommer skaffa spelet ändå men hur är samarbetet i spelet? Jag försöker gå helt ifrån spel som bara resulterar i ensamspel i multiplayer, som GTA Online till stor del slutade i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, det var tråkigt att höra. Jag försöker göra mig av med sådana spel eftersom jag fastnat alldeles för länge i både BF3, GTA V och diverse PS-spel där man samlar troféer till ingen nytta. Nu tror jag inte att jag kommer skaffa spelet ändå men hur är samarbetet i spelet? Jag försöker gå helt ifrån spel som bara resulterar i ensamspel i multiplayer, som GTA Online till stor del slutade i.

Köp absolut inte The Division om du har tänkt spela själv. Det finns visserligen matchmaking för att spela uppdrag, men jag vet inte hur pass bra det fungerar. Hade jag inte haft mina kamrater att spela med hade jag nog gett upp för länge sen.

Dark Zone är väl den enda interaktionen du har mellan andra spelare, både på gott och ont.

Ser nu att mina inlägg är sjukt gnälliga. Missförstå mig inte nu, The Division är absolut inte ett dåligt spel. Det är bättre än de flesta andra spel jag spelat på sistone. Det saknas dock för mycket för att göra det till ett superspel. Jag tror att framtiden ser ljus ut för spelet i och med uppdateringarna som kommer i år.

postlaunch_web_241890.jpg

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Henkibojj changed the title to Tom Clancy's The Division

Köp absolut inte The Division om du har tänkt spela själv. Det finns visserligen matchmaking för att spela uppdrag, men jag vet inte hur pass bra det fungerar. Hade jag inte haft mina kamrater att spela med hade jag nog gett upp för länge sen.

Ja, det är ju tyvärr så det ligger till.

Jag tycker till exempel att GTA V och Online är en fantastisk plattform med hur mycket uppdrag, bilar, flyg och miljöer som helst, men den känns märkligt innehållslös eftersom jag aldrig spelar med andra än skrikiga skitungar. På PC är det en enorm skillnad men om man inte har några regelbundna att lira med så faller allting ganska platt. Jag körde ju The Criminal Mastermind Challenge på både PS3 och PC. Förutom att jag såg den enorma skillnaden mellan plattformarna så var det ett tydligt bevis på att saker är roligare ihop, även om man inte känner varandra. Trots att jag kände att det var en plåga att göra vissa grejer ibland så skulle jag mer än gärna sitta med ett gäng polare, några flaskor öl, chips och ett långLAN över en helg för att göra det igen. Men så ligger det ju inte till.

Sedan urminnes tider har jag spelat spel ensam och det är inte så jäkla kul alltså. Jag söker numera bara spel med bra story (som The Last Of Us) eller som är väldigt underhållande på annat sätt. Lootingspel och jakt på XP/RP/pengar/nya vapen har jag tröttnat på fullständigt. Star Wars Battlefront har underhållningsvärde enbart för att jag kan spela singleplayeruppdrag med brorsan i co-op.

Låter inte som att The Division blir något för mig, tyvärr. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du långt ifrån BiS? Tänkte med tanke på 70h~ och typ färdiggearad.. Isf är det ju skandal.

Nej för tusan. Vet inte ens hur många variationer det finns på gear, så jag vet inte hur bra de absoluta bästa grejerna är. Sen handlar det mycket om hur man rerollar stats och vilka mods man använder. Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken spelstil jag vill köra, så mina stats på gearet spretar åt olika håll.  Dock börjar jag märka av att Challenge Modes är betydligt enklare nu när jag och mitt kompisgäng har bättre gear än första gången vi körde en CM.

Det finns även grejer i Dark Zone som man måste vara DZ level 50 för som är riktigt bra. Tror jag är level 42, så är snart där.

Sen jag laddade upp den där bilden igår har jag fått upp min dps till 190k. Egentligen så handlar inte allt om dps, utan snarare om talents och (överraskning) vilka mods man använder. Av någon urbota dum anledning så ger accuracy mer dps än stability. Visserligen går skotten rakare med hög accuracy, men man träffar ju inte för skit om vapnet sprayar som en idiot.

 

För övrigt så har Dark Zone börjat bli roligare nu. Folk är lite modigare och vågar faktiskt gå Rogue. Överlevde två Manhunts idag (Rank 5 av Rogue, man måste överleva i 5 minuter och alla i Dark Zone kan se var du är). Det är mer intensivt nu än vad det var dag ett.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Svider i hjärtat när ett av de mest hypeade spelen på senare år får en sån här nådastöt.

9yJCjL8.png?1

Suger ännu mer då Ubisoft släppte en fet trailer för Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands för några dagar sen. Man tycker det ser galet bra ut. Men det sa folk om Watch_Dogs och The Division också. Vågar inte hoppas på att Ubisoft börjar göra bra spel längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det mesta negativa om spelet är ju faktiskt hur Ubisoft väljer att patcha, läser man subredditen så inser man faktiskt hur mycket 'fel' Ubisoft, jag personligen har lirat i cirka ~50 timmar kanske men har lessnat väldigt mycket. Det värsta är att Massive/Ubisoft inte alls heller verkar lyssna på spelarbasen så mycket.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Utvecklare som står under Ubisoft har nu för tiden sorgligt nog väldigt lite att säga till om. Sure, de pitchar sin idé men den är ofta långt ifrån hur slutprodukten ser ut. Ni som gillar Reddit kan gräva runt lite och se om ni hittar tråden (?) från en f.d utvecklare till Watch_Dogs och läsa om misären. Fy fa-an för Ubisoft säger jag bara.

Mark, spana gärna in gameplay-videon till Wildlands som släpptes nyss under E3. Mina förhoppningar för spelet är tyvärr redan i botten efter den videon. Opolerade texturer, lustiga animationer, billig bandesign och dylikt för mig att återigen bli oerhört skeptisk inför ännu ett Ubisoft-lir. "Meh, spelet är ju under utveckling!" tänker förmodligen många, och ja, visst är det så men jag känner någonstans att jag har blivit bränd så jäkla många gånger att jag numera känner hur kräkreflexen hoppar igång och det brukar tyda på att spelet i fråga kommer skita sig. Däremot så tyckte jag faktiskt att första videon vi fick se från spelet såg rätt så lovande ut.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15 timmar sedan, Lajnux skrev:

Mark, spana gärna in gameplay-videon till Wildlands som släpptes nyss under E3. Mina förhoppningar för spelet är tyvärr redan i botten efter den videon. Opolerade texturer, lustiga animationer, billig bandesign och dylikt för mig att återigen bli oerhört skeptisk inför ännu ett Ubisoft-lir. "Meh, spelet är ju under utveckling!" tänker förmodligen många, och ja, visst är det så men jag känner någonstans att jag har blivit bränd så jäkla många gånger att jag numera känner hur kräkreflexen hoppar igång och det brukar tyda på att spelet i fråga kommer skita sig. Däremot så tyckte jag faktiskt att första videon vi fick se från spelet såg rätt så lovande ut.

Hittade Wildlands för någon vecka sen, redan då var jag skeptisk med tanke på hur gay Ubisoft är, men hade ändå ett öppet sinne. Gameplayet de visade upp på E3 var ett skämt. Det fanns absolut ingenting i den där videon som tilltalade mig. Inget nyskapande, ingen wow-faktor, ingenting.

Jag vill verkligen att Watch_Dogs 2 ska bli bra, men som jag skrev i min tidigare post så går det inte att lita på Ubisoft längre. Blir så jävla less på den här industrin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu verkar det ju dock som folk har börjat få upp ögonen inför vad Ubisoft håller på med och det kommer förhoppningsvis få dom att behöva ta konsekvenser med att dom säljer mindre spel och inte hålla på så här. Dom släpper ju sjukt feta trailers (Kolla bara på The division till exempel) för att sen förstöra och urholka spelet helt, tyvärr.

Jag har nog kanske 50 timmar spelat i The division och jag minns knappt när jag spelade det senast, lite har nog faktiskt att göra med Uplay också, osmidigare system finns fan inte.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, Vice. skrev:

Har inte riktigt hängt med, vad är det ubisoft gjort eller gör?

 

Falsk marknadsföring kallar vissa det. Spelen visar riktigt bra trailers till en början. Men slutgiltiga produkterna ser inte ut på samma sett som visats tidigare. Mycket saker tas ur och görs om. Vissa spel har större skillnader än andra, men man ser klart och tydligt att det skärs ner mycket på spelen när releasen kommer.

 

Kollat det som visats av GR Wildlands, och man ser redan nu att det börjat sin resa till skit. Kommer aldrig förhandsboka eller köpa ett Ubisoft spel på release igen.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

 

6/17/2016 at 19:56, VaXXoR skrev:

*VIDEO*

Falsk marknadsföring kallar vissa det. Spelen visar riktigt bra trailers till en början. Men slutgiltiga produkterna ser inte ut på samma sett som visats tidigare. Mycket saker tas ur och görs om. Vissa spel har större skillnader än andra, men man ser klart och tydligt att det skärs ner mycket på spelen när releasen kommer.

Kollat det som visats av GR Wildlands, och man ser redan nu att det börjat sin resa till skit. Kommer aldrig förhandsboka eller köpa ett Ubisoft spel på release igen.

 

6/15/2016 at 02:06, Lajnux skrev:

Mark, spana gärna in gameplay-videon till Wildlands som släpptes nyss under E3. Mina förhoppningar för spelet är tyvärr redan i botten efter den videon. Opolerade texturer, lustiga animationer, billig bandesign och dylikt för mig att återigen bli oerhört skeptisk inför ännu ett Ubisoft-lir. "Meh, spelet är ju under utveckling!" tänker förmodligen många, och ja, visst är det så men jag känner någonstans att jag har blivit bränd så jäkla många gånger att jag numera känner hur kräkreflexen hoppar igång och det brukar tyda på att spelet i fråga kommer skita sig. Däremot så tyckte jag faktiskt att första videon vi fick se från spelet såg rätt så lovande ut.

Är det inte bra att spelen de visade på årets E3 såg rätt dåliga ut då (visuellt), om det är den flashiga presentationen och översnygga trailers som inte representerar slutprodukten man är orolig över?

Jag menar, varken Wildlands, Watch Dogs 2 eller Steep såg ju inte ut att ha speciellt grymma texturer eller överdrivet mycket effekter och detaljer. De kanske har tagit åt sig lite av kritiken?

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...