Jump to content

Battlefield 4


Mark
 Share

Recommended Posts

Jag är lite sugen på BF4 ibland, men samtidigt vet jag att jag inte har nån större lust att plocka upp ett BF på heltid igen. Jag spelade 380 timmar BF3 och förutom att den tiden borde använts till något mer givande, är jag tveksam till hur annorlunda det vore med BF4.

Om man ska vara krass, är BF4 särskilt oerhört mycket bättre än BF3, eller gör jag klokt i att låta BF3 vara slutet på mitt ohälsosamt långa FPS-spelande?

Helt ärligt... Du kan låta BF4 vara faktiskt. Jag tycker att det är kul som fan, och ser det som ett BF3 med något mer intressant speldynamik och mer finslipad balans i matcherna. Men jag har inte roligare än när jag spelar BF3 och ifall BF4 aldrig hade kommit så hade jag glatt fortsatt spela BF3. Visst, jag är en sådan som tycker det är kul att ha nya vapen och assignments att låsa upp så i den aspekten är ju BF4 mycket roligare. Men om man som du har lagt FPS-liret "på hyllan" så tycker jag att du lika gärna kan vänta med BF4 tills du får suget tillbaka och istället spela några rundor BF3 då och då.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt få banor imo,

Det är en mer vanillabana i BF4 än det var i BF3. :P

Dessutom känns banorna mer balanserade i BF4 än i BF3. Jag tror inte det blivit ett rent spawnrape på någon bana jag spelat än så länge förutom Lockers. Vilket inte är helt förvånansvärt. Dawnbreaker ligger lite i farozonen ibland, men oftast så spelar den rätt jämnt också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en mer vanillabana i BF4 än det var i BF3. :P

Dessutom känns banorna mer balanserade i BF4 än i BF3. Jag tror inte det blivit ett rent spawnrape på någon bana jag spelat än så länge förutom Lockers. Vilket inte är helt förvånansvärt. Dawnbreaker ligger lite i farozonen ibland, men oftast så spelar den rätt jämnt också.

Really?

Känns som att det bara finns 3-4 banor :I

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Really?

Känns som att det bara finns 3-4 banor :I

problemet är att 2 banor är i stort sätt ospelbara med ljudbuggar och sämre netcode(känner jag, men kan bara vara pga ljudet) samt massa konstiga fps drops.. Så på så sätt har vi två banor mindre.

Sen är banorna mindre tycker jag.. förutom kanske golmund railway, som är ospelbar pga det som nämndes ovan.

Hoppas China rising banorna kommer vara stora, med mycket variation så det inte bara är öppet! en vecka kvar tills det är ute för Premium ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

problemet är att 2 banor är i stort sätt ospelbara med ljudbuggar och sämre netcode(känner jag, men kan bara vara pga ljudet) samt massa konstiga fps drops.. Så på så sätt har vi två banor mindre.

Sen är banorna mindre tycker jag.. förutom kanske golmund railway, som är ospelbar pga det som nämndes ovan.

Hoppas China rising banorna kommer vara stora, med mycket variation så det inte bara är öppet! en vecka kvar tills det är ute för Premium ^^

Ja, FPS-droppandet på Shanghai är galet. Nog för att det är mycket damm och skit i luften, men sikten blir ju jättekort så det borde inte droppa så otroligt mycket tycker jag.

Jag skaffade nytt grafikkort i veckan och ligger nästan alltid över 60 FPS på modifierade high-inställningar. Ibland glider det ned till 5X FPS när det exploderar mycket alldeles bredvid mig. Men på Shanghai efter att tornet rasat så hade jag helt plötsligt 2X FPS och det gick max upp till strax under 50. Det slutade med att jag fick hålla mig borta från mittendelen av banan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EMP grafik-skiten som DICE slängde in i senaste klientpatchen kommer att tas bort i nästa, man ska även fixa 1 shot HS-glitchen. Men kanske framför allt så ska ljudbuggen ha fixats i nästa klientpatch!

Goda nyheter, samtidigt som man kan tycka att det är på tiden. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, jag prövade på det här med att flyga lite plan.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/405737624877372992/237952412/

Det enda jag har att klaga på är att jag inte hade någon boost igång.

Alltså, det är ju riktigt kul att glida runt med Attack Jet, men det går inte att blunda för att den är hopplöst OP... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...