Jump to content

Battlefield 4


Mark
 Share

Recommended Posts

Jag hoppas att jag ska utläsa detta som att de under ett års tid fortfarande kommer att utveckla saker, inte att premiumpasset har förlängts (= är en prenumeration man betalar om och om igen)? :ermm:

Jag kan ju inte lova något.. Men det finns absolut inga ord om att dom ska sälja ett "premium2". Dom förlängde Premiums livslängd på Battlelogen från 2014/11 till 2015/11.

Men patcher kommer garanterat vara gratis, och det är ju det som spelar störst roll.

Kommande dlc kanske DICE inte får ge ut gratis dock..

Så vi får se vad framtiden ger oss.

Det enda konkreta vi har fått är att Premiumlistan har förlängts med ett år, och att DICE sa att dom kommer jobba med BF4 även när Hardline har släppts (2015/05 har jag för mig).

Men oavsett om det kommer mer banor eller ej så är BF4 ett värt köp nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå för headglitch-fix?

När fienden står bakom ett föremål som gör att enbart en del av hans huvud syns. Vapnet är en halvmeter nedanför kanten och borde därför skjuta på föremålet och inte igenom den. Men så gör den inte, det är som att pipan sitter i pannan på han bakom föremålet.

Och det är det dom fixar, så att om vapnet inte har fri sikt, så kan du inte skjuta personen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När fienden står bakom ett föremål som gör att enbart en del av hans huvud syns. Vapnet är en halvmeter nedanför kanten och borde därför skjuta på föremålet och inte igenom den. Men så gör den inte, det är som att pipan sitter i pannan på han bakom föremålet.

Och det är det dom fixar, så att om vapnet inte har fri sikt, så kan du inte skjuta personen.

Jo jag vet vad headglitching är. Känns som en dum sak att börja fixa när det varit en del av FPS-spelen sedan tidernas begynnelse. Att dra nytta av omgivningen för att ge sig själv fördelar i gunfights är ju vad större delar av en FPS-match handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag vet vad headglitching är. Känns som en dum sak att börja fixa när det varit en del av FPS-spelen sedan tidernas begynnelse. Att dra nytta av omgivningen för att ge sig själv fördelar i gunfights är ju vad större delar av en FPS-match handlar om.

Att gömma 98% av kroppen (inkl. vapnet) bakom skydd och ändå på något magiskt sätt skjuta fienden på andra sidan ser jag som trasig spelmekanik. Om vapnet inte når över skyddet ska det ju fan inte skjuta över/igenom det.

Fördelar i en gunfight borde vara lika viktigt utan att headglitcha, tycker det blir bättre nu då man tvingas ta skydd ordentligt istället. Är sjukt vanligt att folk campar typiska headglitchplatser i bf.

Fixen välkomnas, har varit mycket diskussion kring headglitchingen i BF särskilt i 4an. Funkar hur bra som helst i CTE'n.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Hur var det nu, finns det ett antal PC-spelare här (med headset, ofc)? Jag har tankat en 7-day trial som jag inte vill aktivera förrän jag hittat lite spelare. Kebab, Lajjan, Simpa: är ert lir fortfarande igång? :)

Nej tyvärr. Jag drar ett par snabba TDM-rundor då och då men i övrigt har jag för många andra spel som tar min tid. Lajjan och Simpa har inte spelat på månader och åter månader...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej tyvärr. Jag drar ett par snabba TDM-rundor då och då men i övrigt har jag för många andra spel som tar min tid. Lajjan och Simpa har inte spelat på månader och åter månader...

Nåväl, SÅ lång tid sedan var det inte vi lirade. :)

Däremot så blir det inte alls ofta för mig, bor inte hemma sedan ett tag tillbaka och datorn står kvar hemma. De korta besöken jag gör i Linköping brukar inte gå åt till att spela, och spelar jag så blir det oftast ett par omgångar cs istället för bf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur var det nu, finns det ett antal PC-spelare här (med headset, ofc)? Jag har tankat en 7-day trial som jag inte vill aktivera förrän jag hittat lite spelare. Kebab, Lajjan, Simpa: är ert lir fortfarande igång? :)

Jag spelar, skaffade ganska nyligen spelet. Sökte till och med sällskap på förra sidan i tråden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...