Jump to content

Battlefield 4


Mark
 Share

Recommended Posts

NY PATCH! (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Dec 16 PC Game Update Notes

-Fix for a crash that would cause the game to stall, resulting in a sound loop. This should eliminate most of the problems relating to this.

-Fix for the SUAV (introduced in the China Rising expansion pack) not exploding when hitting enemy soldiers. While these indeed should be deadly, they were never designed for “roadkilling” opponents.

-Fixed one of the issues related to the so-called “Netcode” (see below for details).

-Fix for an issue where 4x the damage from a vehicle's minigun would be applied to the chest when a player had the Defense specialization equipped.

-Fix for player tags not always showing when needed to, resulting in players shooting team members.

-Fix for graphical flickering appearing on terrain.

-Fixed the instance where players suddenly would transition into Spectator Mode while playing the Defuse game mode.

-Fix for a Defuse bug where none of the teams would win a round by letting the timer run out.

-Fix for players getting stuck in the revive screen after being killed.

-Fix for players getting stuck in the kill camera after being revived.

-Fix for the game mode specific ribbons being counted twice in the multiplayer progression.

-Made NVidia 331.82 or later driver versions mandatory for all players.

-Disabled DirectX 11.1 on NVidia cards that have outdated drivers.

-Fixed driver version not being properly detected on NVidia Optimus systems.

-Fixed a minor crash that could occur when bringing up the scoreboard.

“Netcode” improvement

We’ve addressed the so called “Kill trading”. This refers to when two players fire at each other and, seemingly, both die at the same time. The time window where a bullet could cause damage from an already dead player is now calculated as intended, decreasing the timeframe when players with high latency could get a kill, even though they should be dead according to the server.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är så glad över bf4 jämfört med bf3. Man minns väldigt väl hur många månader det tog för EN patch att komma fram.

Idag har spelet funnits i ungefär en och en halv månad och det har kommit över 30 patcher totalt!

Så skönt att ucav/Suav-spammet kommer försvinna, samt revivescreen saken som var redigt jävla jobbigt! Även killtrades började ta på nerverna :P

Ska bli till och ta 100 snart då!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är så glad över bf4 jämfört med bf3. Man minns väldigt väl hur många månader det tog för EN patch att komma fram.

Idag har spelet funnits i ungefär en och en halv månad och det har kommit över 30 patcher totalt!

Hoppas att det kommer en till snart. Jag kör med dubbla grafikkort och allt flimrar och texturerna är helt skeva.

dQFPFNw_1254887_0.png

Och så blir den här rutan kvar majoriteten av gångerna då man blir återupplivad...

79nf2BO_1254887_1.jpg

Har inte haft så många problem tills nu, men detta fick mig att tröttna på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas att det kommer en till snart. Jag kör med dubbla grafikkort och allt flimrar och texturerna är helt skeva.

dQFPFNw_1254887_0.png

Och så blir den här rutan kvar majoriteten av gångerna då man blir återupplivad...

79nf2BO_1254887_1.jpg

Har inte haft så många problem tills nu, men detta fick mig att tröttna på spelet.

Den första kommer jag ej ha problem med då det enbart är SLI som bråkar. Nvidias Drivisar som vanligt antar jag? (Ingen aning dock.)

Den andra ser mindre rolig ut, och kommer förhoppningsvis som hotfix då den verkar vara så vanlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den första kommer jag ej ha problem med då det enbart är SLI som bråkar. Nvidias Drivisar som vanligt antar jag? (Ingen aning dock.)

Nej, det är något som verkar uppstå på de flesta typer av dubbla grafikkortslösningar, oavsett ifall man kör AMD eller nVidia...

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt för er att det gick (relativt) snabbt den här gången.

PC Patch will go live tomorrow morning, fixes issues with SLI & Crossfire and some other fixes, patch notes to be posted in the control room

— Ali Hassoon (@Striterax_)

December 19, 2013

SLI/CrossFire samt revivebuggen ska tydligen finnas med i patchen imorgon.

Ska bli spännande att se vad de har lyckats kuka ur den här gången. Den senaste patchen rev upp gamla buggar som tydligen fanns i Betan, nu är dessa alltså tillbaka.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bli kul att se om stämningen mot EA leder någonstans. (aktieägarna stämmer för den väldigt dåliga releasen av BF4)

Jag själv har nu lagt ned över 100 timmar i BF4. Jag har inte stött på många av de fel som många andra haft/har, jag har kommit lätt undan.

Revivebuggen är sjukt lätt att kringgå, bara vänta tills du ser texten med att acceptera.

Annars så har jag faktiskt inte direkt något att klaga på längre!

Den värdelösa optimeringen av Rush kan fixas till dock, då det inte direkt går att spela.. det blir Aldrig jämt, bara slakt för ena laget varje gång känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt för er att det gick (relativt) snabbt den här gången.

SLI/CrossFire samt revivebuggen ska tydligen finnas med i patchen imorgon.

Ska bli spännande att se vad de har lyckats kuka ur den här gången. Den senaste patchen rev upp gamla buggar som tydligen fanns i Betan, nu är dessa alltså tillbaka.

GÖTT! Står att den ska fixa revive-buggen med. Så sjukt skönt att de tog detta på allvar.

Ska bli kul att se om stämningen mot EA leder någonstans. (aktieägarna stämmer för den väldigt dåliga releasen av BF4)

Jag själv har nu lagt ned över 100 timmar i BF4. Jag har inte stött på många av de fel som många andra haft/har, jag har kommit lätt undan.

Revivebuggen är sjukt lätt att kringgå, bara vänta tills du ser texten med att acceptera.

Annars så har jag faktiskt inte direkt något att klaga på längre!

Den värdelösa optimeringen av Rush kan fixas till dock, då det inte direkt går att spela.. det blir Aldrig jämt, bara slakt för ena laget varje gång känns det som.

Jag har också varit beskonad. Det var mycket kraschar just i början, men sedan någon vecka efter launch har spelet flytit på riktigt bra fram tills senaste patchen kom. Så länge morgondagens patch fixar det som den säger att den ska fixa så kommer jag hålla mig nöjd tills vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Revivebuggen är sjukt lätt att kringgå, bara vänta tills du ser texten med att acceptera.

Mjo, fast varje extrasekund man spenderar på golvet ökar risken att någon skjuter mot en så man dör.

Jag har också varit beskonad. Det var mycket kraschar just i början, men sedan någon vecka efter launch har spelet flytit på riktigt bra fram tills senaste patchen kom. Så länge morgondagens patch fixar det som den säger att den ska fixa så kommer jag hålla mig nöjd tills vidare...

Samma här, det kraschade en del i början, men efter patchen den 13:e november (Tror jag det var) så har det varit riktigt stabilt. Det enda som verkligen stört mig är den senaste revivebuggen. Men så farlig tyckte jag inte att den var förutom när man ADS:ade mot någon som var en bit bort. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bli spännande att se vad de har lyckats kuka ur den här gången. Den senaste patchen rev upp gamla buggar som tydligen fanns i Betan, nu är dessa alltså tillbaka.

Haha, man kan inte plocka upp bomben i obliteration efter att någon har tappat den. Lagen får vänta tills den respawnat och hämta den där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Har egentligen inte spelat det här spelet så mycket alltså... Men hoppade på igår igen för att testa den senaste patchen. Spelet kändes mycket bättre tyckte jag. Snärtigare, mer responsivt på något sätt. Nu kan man förresten äntligen välja så att man får normal field of view när man siktar, vilket jag inte insåg att jag saknade förrän nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har egentligen inte spelat det här spelet så mycket alltså... Men hoppade på igår igen för att testa den senaste patchen. Spelet kändes mycket bättre tyckte jag. Snärtigare, mer responsivt på något sätt. Nu kan man förresten äntligen välja så att man får normal field of view när man siktar, vilket jag inte insåg att jag saknade förrän nu.

Dingade level 100 igår =D

Jag som är AMD user testade Mantle igår, och bortsett från det brutala framedropsen ibland så kunde jag lira högre inställningar på konstant 60fps! Så efter en update från amd så kommer jag vara väldigt glad!

Man kan också låsa upp AS VAL nu i assignment, 10 minuter i en scout/attack helikopter + 10 squad repairs! Den har högst DPS i hela spelet (: Engineer only.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dingade level 100 igår =D

Jag som är AMD user testade Mantle igår, och bortsett från det brutala framedropsen ibland så kunde jag lira högre inställningar på konstant 60fps! Så efter en update från amd så kommer jag vara väldigt glad!

Man kan också låsa upp AS VAL nu i assignment, 10 minuter i en scout/attack helikopter + 10 squad repairs! Den har högst DPS i hela spelet (: Engineer only.

Nice! Jag trodde faktiskt att Mantle skulle funka med äldre grafikkort med (har 6-serien), men icke... :( Kul ändå att det faktiskt verkar ge den prestandaboosten som de har utlovat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...