Jump to content

Battlefield 4


Mark
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Ryktas om att spelet kommer utspelas år 2020 och de två faktionerna man kommer kunna spela som är USA och Kina. Även Commander Mode kommer tillbaka och utvecklarna använder sig av Frostbite 2.5-motorn.

Källa, där det finns ännu mer att läsa.

Har även uppdaterat första posten med lite teasers + artwork.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Officiell Battlefield 4-trailer!

Min första reaktion är att det känns väldigt mycket BF3 över det hela. Jag hade hört rykten om att Frostbite 2 eller 2.5 inte skulle användas, så jag trodde fysiken skulle vara annorlunda. Men det ser ut som ett finare BF3.

Längtar till vi får se lite multiplayer, singleplayer säger ingenting för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Officiell Battlefield 4-trailer!

Min första reaktion är att det känns väldigt mycket BF3 över det hela. Jag hade hört rykten om att Frostbite 2 eller 2.5 inte skulle användas, så jag trodde fysiken skulle vara annorlunda. Men det ser ut som ett finare BF3.

Längtar till vi får se lite multiplayer, singleplayer säger ingenting för mig.

Ja, det känns som att dom har samma färger och musikstil på delarna som inte är gameplay också. Känns väldigt BF3.

Däremot är jag lite tvärt om, ge mig ett spel med en ordentlig singleplayerkarriär! Man vet redan vad man får ifrån multiplayern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite väl overkill betala 599kr för BF4 via Origin med Digital deluxe 699kr. Tror jag väntar med förhandsbokningen fram till sommaren eller när ett release datum samt system kraven släpps eller när EA/Dice har visat en del av spelet. Hoppas nu DICE inte gör samma tabbe som med BF3 att gå ut med att "Vi hade PC som huvudplatform när vi hade nått ca 50%"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det säkert att man får ALLA kommande DLC om man köper digital deluxe-utgåvan?

Edit: Jag tycker spelet ser bra ut och jag kommer ju givetvis spela skiten ur det. Har inte hypat det för mycket eftersom jag fortfarande är nöjd med BF3. Ska bli mycket intressant att se vad multiplayer har att erbjuda!

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det säkert att man får ALLA kommande DLC om man köper digital deluxe-utgåvan?

Edit: Jag tycker spelet ser bra ut och jag kommer ju givetvis spela skiten ur det. Har inte hypat det för mycket eftersom jag fortfarande är nöjd med BF3. Ska bli mycket intressant att se vad multiplayer har att erbjuda!

Nej, Digital Deluxe ger bara första DLC:n, så som Limited Edition(?) gav Back to Karkand i BF3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm... 699 är fan för mycket alltså, trots att det är ett spel i en spelserie som jag har lagt ner typ 1200 speltimmar på...

Fast du kan ju köpa Standardversionen, skillnaden är att du inte får tillgång till beta. (Vilket du får ändå eftersom du har BF3 Premium) Plus att du inte får bonus content, som vi inte vet vad det är än.

Du får alltså första DLC:t även i standardversionen. Det får alla som förhandsbokar, oavsett vilken version man köper.

Jag funderade ett tag på att beställa Digital Deluxe, men jag är gammalmodig och vill gärna ha fodralet som kan stå och samla damm på en hylla här hemma. Så jag kommer nog beställa standardversionen när allt kommer omkring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast du kan ju köpa Standardversionen, skillnaden är att du inte får tillgång till beta. (Vilket du får ändå eftersom du har BF3 Premium) Plus att du inte får bonus content, som vi inte vet vad det är än.

Du får alltså första DLC:t även i standardversionen. Det får alla som förhandsbokar, oavsett vilken version man köper.

Jag funderade ett tag på att beställa Digital Deluxe, men jag är gammalmodig och vill gärna ha fodralet som kan stå och samla damm på en hylla här hemma. Så jag kommer nog beställa standardversionen när allt kommer omkring.

Aha, tack! Jag hade inte riktigt skallen med mig nu för att sätta mig in i detta men nu förstår jag!

Ja, det är klart att man vill ha fodralet! Fast jag blev bra besviken på BF3-fodralet som bokstavligt talat bara innehöll DVD-skivan. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, tack! Jag hade inte riktigt skallen med mig nu för att sätta mig in i detta men nu förstår jag!

Ja, det är klart att man vill ha fodralet! Fast jag blev bra besviken på BF3-fodralet som bokstavligt talat bara innehöll DVD-skivan. :angry:

Verkligen! Jag minns hur jag klagade högt och länge för Lajjan hur dåligt det var.

Lajjan.: Fast man fick ingen manual till BF3.

є Ҳ ο т ι c , ': WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

“Only in Battlefield can players go through a building instead of around it, eject from a jet and take out the enemy mid-free fall, or flip a tank. DICE, a studio of Electronic Arts, announced that Battlefield 4 will arrive on the Xbox 360 on October 29, 2013.

http://www.egmnow.com/articles/rumor-battlefield-4-release-date-spotted-on-xbox-blogs/

Ännu fler rykten, får se om releasedatumet stämmer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...