Jump to content

Playstation 4


eXotic
 Share

Recommended Posts

Grfpd5E_1245843_0.jpg

Nu har Sony officiellt bekräftat och för första gången visat upp sin nya konsol: Playstation 4.

Till en början pratades det mest om hur social den nya konsolen ska bli. Facebook och Twitter verkar vara Sonys försök till att locka mainstreampubliken till deras Playstation 4.

Något som det pratades om var en slags fjärrstyrning. Rätta mig om jag har fel, men jag uppfattade det som att man kan bjuda in en vän och låta honom/henne ta över spelandet från sin konsol. Om man spelar ett spel och sitter fast vid en sekvens man inte lyckas ta sig förbi, så kan man bjuda in en kompis som är bättre på spelet så kan han/hon ta över och klara den sekvensen åt dig.

Det enda som jag har hört sägas om hårdvaran än så länge är att PS4 kommer ha 8GB RAM, till skillnad mot de 4 som det spekulerats om.

Hittaden den här informationen om hårdvaran: x86 CPU, enhanced PC GPU confirmed,GDDR5 for system memory and hardware accelerated physics.

Handkontrollen visades upp och den kommer se ut såhär.

AMD on the PS4: We gave it the hardware Nvidia couldn't.

Konsolen verkar ha en slags sleepfunktion. Som gör att man kan stänga av sin konsol och när man sedan vill spela igen så startar den upp nästan direkt.

Att börja spela demos i samma stund som man startar nedladdningen verkar vara en häftig funktion, undrar om det kommer fungera till fullspelen man köper via PSN?

Priset: $399.

Releasedatum: 29 November i Europa!

Spel som visats upp:

Knack, ett spel som handlar om en robot som kommer utkämpa något krig.

Nästa spel i Killzone-serien: Killzone: Shadow Fall visades upp!

Capcom visade upp ett nytt spel som heter Deep Down!

Drive Club visades upp, ett bilspel som tyvärr såg rätt mediokert ut.

The Witness (Wikilänk då de officiella hemsidorna till spelet är nere för stunden) visades upp, och det är ett puzzelspel som jag tror är mest inriktad till den yngre publiken.

Square Enix visade upp ett spel som såg riktigt intressant ut, men som jag missade namnet på ifall det nämndes. I samma veva avslöjade man att ett nytt Final Fantasy är under utveckling!

Watchdogs visades återigen upp, det ser fortfarande otroligt intressant ut!

Blizzard berättade att Diablo 3 kommer att släppas till Playstation 3 och 4.

Bungie, de som skapat Halo-spelen, kommer visst släppa ett spel till Playstation 4 vid namn Destiny!

Jag har missat en del spel, så om något spel ni känner kommer bli intressant fattas i listan så är det bara att posta så editerar jag!

Kort, och personlig, sammanfattning: Allt lull-lull om sociala medier känns inte som något intressant, jag kommer nog hålla mig borta från det då jag inte vill att hela min vänskapskrets ska få ta del av varje minut jag spenderar vid min konsol.

Watchdogs, Square Enix spel och Bungie-bomben känns riktigt ballt. Ser fram emot dessa tre saker riktigt mycket!

Jag kan säga att längtan till E3 blev otroligt mycket större!

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant att den kommer redan till jul. Vad det betyder är åtminstone att GTA V verkligen kommer till PS3 och förmodligen kommer nyttja PS3s hårdvara till fullo, till skillnad från när konsolen var relativt ny. Hoppas verkligen att de inte försöker klämma in allt på en DL-DVD på 9 gig trots att man har ca 50 gig att tillgå på en BR.

Har inte kollat nån video än, jag får kolla strax. :)

FB och andra sociala medier kommer jag omedelbart opt-outa från, jag har aldrig velat integrera någon som helst social sfär med någon annan. Jag vill ha mitt IRL för mig själv, integrera det måttligt med FB, jag vill ha forumet som en helt egen sfär och jag gillar inte telefonsynk till allt och alla kontakter. Sorry, men jag vill inte ha allt överallt till alla hela tiden. Om konsolen på nåt märkligt sätt skulle påtvinga FB-koppling kommer jag lätt skapa ny profil.

Okej, hur kom jag in på en sån här rant, kan jag undra :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inte överdrivet imponerad av konferensen. Det var inte direkt några nyheter. Det kändes mest som om de bekräftade alla rykten. Det viktigaste för nästa generation skulle jag vilja säga är minnet i konsolen. Som jag förstått det så är det var som hållit utvecklarna tillbaka mest på den nuvarande generationen.

Men Watch Dogs ser återigen grymt spännande ut och jag kan inte vänta på att få prova det. Gillar att DualShock-kontrollen ser lite rundare ut samt har uppåtböjda triggers. Ser så mycket mer bekväm ut än DualShock 1/2/3, imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, hur kom jag in på en sån här rant, kan jag undra :wacko:

Njae, det är förståeligt. Jag är likadan, och de flesta jag känner är likadana. Vi vill inte bli påtvingade Facebook och Twitter överallt, till exempel att det integrerades med Spotify var något många av mina vänner inte gillade. Än idag är det inte speciellt många av mina vänner som faktiskt har kopplat ihop sitt Spotify- och Facebookkonto, däribland jag.

Angående folk som tycker att det visades för lite, och som tycker det är dåligt att man inte fick se själva konsolen: Det finns två anledningar till det.

1. Konsolen är med största sannolikhet inte färdig än. När Sony har haft motsvarande presskonferenser för att visa PS2 och PS3 så har burken som spelat upp sekvenserna varit i storlek med en vanlig dator. Jag skulle inte bli förvånad om det är likadant i år.

2. Mystik. Om Sony skulle avslöja allting nu direkt så skulle det inte finnas något att visa på E3, och ingenting nytt att elda upp folk med under sommaren och hösten fram till release.

Man visade en liten del av konsollen (Handkontroll och minimal info om hårdvara.) och det räcker för att få upp intresset. För att sedan låta konsumenter själva fundera och diskutera fram till dess att Sony går ut och berättar vad den kommer innehålla.

Dessutom visades mer än sju nya spel (Diablo och Watchdogs inte inräknat) som ska släppas till konsolen, hur många spel ska man visa under den första presskonferensen om konsolen?

Så, håll er lugna. Det kommer komma mer information, troligtvis så sparar man en del till E3 i och med att det är världens största spelmässa och man har större publik där än man hade på sin press igår.

Får vi ingen ny info under E3 tycker jag att det är befogat att gnälla lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick vi ens veta nått konkret? Inte ens en bild på skiten.

Tycker det är för tidigt för PS4. #:an har ju knappast spelat ut sin roll än. Eller?

Dagens konsoler har några år på nacken, tycker det är dags för nytt. Iaf för Microsoft tycker jag. PS3an får säkert ett bra slut nu med grymt bra spel som pressar all kraft 3an har kvar.

Blir nice med nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick vi ens veta nått konkret? Inte ens en bild på skiten.

Läs posten ovanför din.

Tycker det är för tidigt för PS4. #:an har ju knappast spelat ut sin roll än. Eller?

Mjo, den här generationens konsoler är på tok för pruttiga för att kunna mäta sig med dagens datorer. Det märks inte så mycket för konsolspelare då de flesta spel utvecklas till konsol och portas till PC. Men PC-spelarna får lida desto mer för det.

De spel som utvecklas till både PC och konsol, eller först till PC och portas till konsol, visar direkt att det skiljer rätt rejält mellan konsol och PC. Ta BF3 som exempel.

Dessutom är det bra att fyran kommer, att den släpps med en ny hårdvara som ska göra det enklare för spelutvecklare är ett stort framsteg bara det. Det var faktiskt lite småbökigt för utvecklare att skapa spel till PS jämfört med XBOX, om jag förstått det hela rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte, jag känner mig konstigt nog inte peppad. Kommer lätt köpa den. Men det känns som om den kommer floppa. Tycker och tror att fler som jag, anser att det är för tidigt.

När Playstation 3 kom var man trött på PS2 och det var rätt segt i slutet. Men nu känns PS3 fortfarande aktuellt.

Eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aktuellt? Absolut.

Gammalt och "föråldrat"? Absolut där med...

Så du tycker, eller tror att skillnaden kommer vara lika enorm mellan 3:an och 4:an som mellan 2:an och 3:an?

Hmm...

Edit: kul att se dig btw Brodd! Länge sen tycker jag. Allt väl med dig?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte, jag känner mig konstigt nog inte peppad. Kommer lätt köpa den. Men det känns som om den kommer floppa. Tycker och tror att fler som jag, anser att det är för tidigt.

När Playstation 3 kom var man trött på PS2 och det var rätt segt i slutet. Men nu känns PS3 fortfarande aktuellt.

Eller har jag fel?

Fortfarande ett tag kvar innan PS4 kommer ut så PS3an har en liten tid kvar. Dessutom så kommer det mycket spel det här året och dagens generation konsoler kommer nog pressas nu ut i det sista.

Ps3 och Xbox 360 har varit ute ett tag nu och jag tycker det är dags för nytt. Och skillnaden mellan PS3 och PS4 kommer märkas, det är jag säker på. Floppa kommer konsolen inte göra. Men jag hoppas Sony har lärt sig misstaget med en konsol för 6-7 tusen kronor. Dom har inte råd med en till sån launch.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortfarande ett tag kvar innan PS4 kommer ut så PS3an har en liten tid kvar. Dessutom så kommer det mycket spel det här året och dagens generation konsoler kommer nog pressas nu ut i det sista.

Ps3 och Xbox 360 har varit ute ett tag nu och jag tycker det är dags för nytt. Och skillnaden mellan PS3 och PS4 kommer märkas, det är jag säker på. Floppa kommer konsolen inte göra. Men jag hoppas Sony har lärt sig misstaget med en konsol för 6-7 tusen kronor. Dom har inte råd med en till sån launch.

Men jag hörde att på PS4:an kommer spelet att spärras om det är begagnat? Det KAN väl inte vara sant? Det ahde ju varit dödsstöten för sony? Så jävla dumma kan de inte vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag hörde att på PS4:an kommer spelet att spärras om det är begagnat? Det KAN väl inte vara sant? Det ahde ju varit dödsstöten för sony? Så jävla dumma kan de inte vara?

Det kommer inte att spärras men kan ha restriktioner, det har Sony redan gått ut med. Det patentet du pratar om ska användas till "en annan produkt"

Källor till Eurogamer berättar även att patentet med RFID-bricka och ROM-chip inte är relaterat till Playstation 4, utan en annan produktgrupp. Trots att det nu bekräftats att begagnade spel kommer gå att spela så verkar det inte vara helt utan restriktioner. En talesperson från Sony berättar för Gameinformer att mer information om hur begagnade spel ska hanteras kommer avslöjas senare i år.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vart cdon har fått sin info ifrån men dom har satt 6995:- för PS4...låter lite saftigt om det ligger nått i det.

Jag lär hur som helst köpa det, och jag hoppas för sonys skull att man kommer kunna spela PS3 spel, iaf dom som bara har något år på nacken.

6995kr låter lite som PS3 priset. Jag tror faktiskt Sony måste skära ner på siffrorna den här gången. Gick det inte rätt dåligt för Sony efter PS3 releasen? Pga priset.

Sen vet man ju inte hur det blir med Microsoft i år. Kanske blir lite priskrig om nya Xboxet kommer ut samtidigt eller nära in på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...