Jump to content

Ve och förbannelse - tråden där vi ger efter ilskan


Jacker
 Share

Recommended Posts

Det är självklart en frustrerande incident, men jag skulle gå så långt som att säga att det är något så fundamentalt inom mänskligt reflekterande som gör att jag aldrig kommer att kunna ta en människa seriöst som i och med en I-ländsk institutionell religion annat än "socialt" lägger någon som helst vikt vid dess skapelsehistorier etc. För mig skiljer det agnarna från vetet, och jag stoppar dem i exakt samma fack som ockulta människor (vilka för övrigt står för drygt 1/5 av Sveriges befolkning, wtf?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.liveleak....=938_1308565109

Vancouver riot.

"Bald Bearded Sunglass Man tries to protect a (his?) truck from being burned and destroyed and gets his ass beat hard..."

Blir så otroligt arg när folk har absolut noll respekt för andra människors egendom. Att dem står och ropar "burn that truck" flera gånger och dessutom ger killen spö när han försöker försvara sin(?) egendom är både hemskt och skamligt.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.liveleak....=938_1308565109

Vancouver riot.

"Bald Bearded Sunglass Man tries to protect a (his?) truck from being burned and destroyed and gets his ass beat hard..."

Blir så otroligt arg när folk har absolut noll respekt för andra människors egendom. Att dem står och ropar "burn that truck" flera gånger och dessutom ger killen spö när han försöker försvara sin(?) egendom är både hemskt och skamligt.

Då kanske du mår bättre av att veta att många var förbannade efter hela händelsen och tusentals foton och videor skickades in till polisen som bevismaterial och många av idioterna fick sitt straff. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Det är väl ganska självklart att bibliotek återvinner/slänger gamla och trasiga böcker. Jag tror inte det är några Guthenberg-biblar eller förlorade Strindberg-verk som hamnar på bålet.

Läste du artikeln? Det finns fina böcker men biblioteket vägrade att skänka bort böckerna på grund av "såhär har vi alltid gjort". sämsta argumentet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl ganska självklart att bibliotek återvinner/slänger gamla och trasiga böcker. Jag tror inte det är några Guthenberg-biblar eller förlorade Strindberg-verk som hamnar på bålet.

Jag har inget större emot just återvinning av böcker som så, men det faktum att det nu faktiskt finns folk som frivilligt tar emot böckerna men nekas p.g.a. att ''så har vi alltid gjort'' är ju mindre rimligt.

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fick-dodsbesked-av-postkodlotteriet

Fick dödsbesked av Postkodlotteriet

Ingeborg Nilsson, 85, Bollnäs, fick en chock när det kom brev från Postkodlotteriet, avsett för de efterlevande, där det stod att de fått information om att hon avlidit.

– Min integritet har kränkts, så här får det inte gå till, säger hon till Helahalsingland.se.

Förklaringen till misstaget var att Ingeborg på en kupong till lotteriet skrivit två siffror fel i sitt personnummer. När numret rutinmässigt datakördes hos Statens person- och adressregister fick lotteriet besked att det tillhörde en avliden person.

– Vi är jätteledsna över det som hänt. Jag ska personligen ta kontakt med Ingeborg så snabbt som möjligt. Och det är klart att hon ska kompenseras. Hon får en gratis lottprenumeration, värd 1.920 kronor, i ett år framåt. Jag hoppas hon blir glad för den, säger Emma Knutsson, presschef vid Postkodlotteriet.

HHNNNGGGHHHHHH

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.dn.se/nyh...ostkodlotteriet

Fick dödsbesked av Postkodlotteriet

Ingeborg Nilsson, 85, Bollnäs, fick en chock när det kom brev från Postkodlotteriet, avsett för de efterlevande, där det stod att de fått information om att hon avlidit.

– Min integritet har kränkts, så här får det inte gå till, säger hon till Helahalsingland.se.

Förklaringen till misstaget var att Ingeborg på en kupong till lotteriet skrivit två siffror fel i sitt personnummer. När numret rutinmässigt datakördes hos Statens person- och adressregister fick lotteriet besked att det tillhörde en avliden person.

– Vi är jätteledsna över det som hänt. Jag ska personligen ta kontakt med Ingeborg så snabbt som möjligt. Och det är klart att hon ska kompenseras. Hon får en gratis lottprenumeration, värd 1.920 kronor, i ett år framåt. Jag hoppas hon blir glad för den, säger Emma Knutsson, presschef vid Postkodlotteriet.

HHNNNGGGHHHHHH

Tramsigt att lipa ut i tidningen om det och begära kompensation. Däremot hade det nog varit lite obehagligt att få ett sådant mail i lådan.

Edit: Wow, nu har jag blivit internetskadad. BREV får man i lådan.

Redigerad av Siana
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fick-dodsbesked-av-postkodlotteriet

Fick dödsbesked av Postkodlotteriet

Ingeborg Nilsson, 85, Bollnäs, fick en chock när det kom brev från Postkodlotteriet, avsett för de efterlevande, där det stod att de fått information om att hon avlidit.

– Min integritet har kränkts, så här får det inte gå till, säger hon till Helahalsingland.se.

Förklaringen till misstaget var att Ingeborg på en kupong till lotteriet skrivit två siffror fel i sitt personnummer. När numret rutinmässigt datakördes hos Statens person- och adressregister fick lotteriet besked att det tillhörde en avliden person.

– Vi är jätteledsna över det som hänt. Jag ska personligen ta kontakt med Ingeborg så snabbt som möjligt. Och det är klart att hon ska kompenseras. Hon får en gratis lottprenumeration, värd 1.920 kronor, i ett år framåt. Jag hoppas hon blir glad för den, säger Emma Knutsson, presschef vid Postkodlotteriet.

HHNNNGGGHHHHHH

Haha, kärring, anger hon att hon är död så får hon ju leva med det.

(aaaaahahahahahah *asg*asg*asg*))

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...