Jump to content

Årets spel 2012 @ GTAsajten


Jacker
 Share

Recommended Posts

Då var det dags igen.

Det hela är mycket enkelt - skriv ned det spel som du tyckte var bäst i år. Det spel som sedan fått flest nomineringar vinner.

Regler/riktlinjer:

- Bara ett spel per användare

- Spelet måste ha släppts i år (2012)

- DLC/expansioner och mods räknas inte*

* Detta innebär att Day Z inte går att rösta på sålänge det inte har en fristående version

Om ni är obestämda så är det ingen brådska då tråden kommer hålla öppet till mitten av januari!

Må bästa spel vinna!

Tidigare vinnare:

2005 - Grand Theft Auto: San Andreas

2006 - The Elder Scrolls IV: Oblivion

2007 - Call of Duty 4: Modern Warfare

2008 - Grand Theft Auto IV

2009 - N/A

2010 - Red Dead Redemption

2011 - The Elder Scrolls V: Skyrim

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en lista på alla spel som släppts och kommer släppas i år.

http://en.wikipedia.org/wiki/2012_in_video_gaming

Själv är jag kluven, det första jag kommer att tänka på är Diablo såklart, den tredje delen i en stor spelserie. Men när jag snabbt glor igenom listan så vet i tusan om jag inte hade roligare med SSX ändå.

Jag får återkomma med ett definitivt svar!

Edit: Ett annat spel jag hade sjukt kul med var Gotham City Impostors, men det verkar jag vara ensam om på det här forumet. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda stora spelet jag spelat i år (pga för lite pengar) är Max Payne 3. Även om spelet är bra och väldigt kul så känner jag att det inte är årets spel direkt.

Får se om man hinner spela något annat innan året är slut. Vill gärna spela Assassin's creed 3. Men har 2 spel kvar i serien att klara innan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Walking Dead defintivt. Det räckte i mååånga månader med sitt episodformat, det fick mig att skratta och gråta, det hade bättre karaktärer än något annat spel jag spelat i år och det var rakt igenom förbannat underhållande med en hel del omspelningsvärde när man får göra val själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte spelat så mycket i år... främst Diablo III, Planetside 2 och Borderlands 2.

Alla tre har jag haft kul med, men jag nominerar nog Diablo III. Även fast en del saker med DIII har varit besvikelser så har det även varit väldigt roligt, speciellt första gången jag spelade igenom det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte lite vilka spel som kommit ut iår.. Var inte direkt i takt med förra året om man säger så haha

Tänkte på Diablo III som jag lagt mest tid på detta år. Dock så är det väldigt "meh" ändå.

Kanske körde "fel" klass eller men har inte känt att så mycket gått ens väg förutom de sista 2 patcherna. Och då har man redan hunnit totaltröttna på spelet.

Sen har dom förstört allt vad farming heter. Förjävla lätt att hitta legendaries osv. Får väl i snitt en legendary varannan timme som segast på mp7 med 400+ MF..

Nominerar Borderlands 2.

Inte lika bra som ettan.(än) Men ettan var som roligast med alla DLC's. Så det är bättre vanilla än BL 1.

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite kluven, men jag säger nog också Diablo III. Om man ser på gameplay och story och bortser från grindadet så är det ett riktigt bra spel. Första genomspelningen var otroligt rolig ocn Inferno-mode satte verkligen ens förmåga på spel.

Jag vill verkligen säga att Assassin's Creed III borde bli årets spel, men det var faktiskt en besvikelse om jag ska vara helt ärlig. Det levde verkligen inte upp till förväntingarna.

Redigerad av Mark
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Släpptes 2011. ;) Och indie-titlar går att nominera precis lika väl.

Attans.

Då säger jag väl Hotline Miami. Orginellt koncept med grym art-direction, fantastiskt soundtrack, intressant trippelbottnad story och beroendeframkallande gameplay i ett härligt paket. Finns säkert spel som förtjänar titeln bättre men har bara aktivt lirat Mount&Blade, Hotline Miami och Minecraft i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...