Jump to content

Far Cry 3


Vice.
 Share

Recommended Posts

även om det andra är en 'kör överallt' simulator har den fortfarande en slags charm, jag tycker det är kul ibland

men jag kanske är tokig

Jag håller med dig!

Testade trean igår hos en kompis och det var skit kul. Lätt värt ett köp! Vill ha det till PC för spelet ser underbart fint ut i höga inställningar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Köpte spelet i fredags, var en kompis som sa att spelet var grymt. Har inte spelat några av de tidigare spelen, gillar verkligen de här med first man shooter. Kan tänka mig att de lär vara alla tiders till pc, särskillt med högupplösta inställningar. Men är väldigt nöjd med köpet än sålänge, lätt hänt att man snöar in på diverse saker.

Har börjat bunkrat upp med en hel del spel nu så man har att sysselsätta sig med tills GTA V släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I princip klar med spelet nu.

Fint spel, roligt, men fruktansvärt stelbent. Finns i princip INGA sidequests.

Sånt SLÖSERI, med en sån stor Ö, och sen finns det inget att göra eller upptäcka. Det är ju helt dött, bortsett från huvuduppdragen. Så besviken.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I princip klar med spelet nu.

Fint spel, roligt, men fruktansvärt stelbent. Finns i princip INGA sidequests.

Sånt SLÖSERI, med en sån stor Ö, och sen finns det inget att göra eller upptäcka. Det är ju helt dött, bortsett från huvuduppdragen. Så besviken.

Äsch då.

Finns väl cirka 15st side missions. Jag har haft kul med att bara aktiviera radiotorn, ta över outposts, jaga/crafta och att leka med wingsuiten. biggrin_1182204_0.gif

Visst skulle dom kunna ha fyllt världen med mer aktiviteter, men efter Far Cry 2, där det verkligen inte fanns nånting att göra, så är det här helt klart godkänt.

Är inne på sista kapitlet, men tänkte försöka fixa alla signaturvapen innan jag kör klart de sista uppdragen.

Mycket bra spel iallafall, är nog beredd att ge det 9/10. smile_1181703_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch då.

Finns väl cirka 15st side missions. Jag har haft kul med att bara aktiviera radiotorn, ta över outposts, jaga/crafta och att leka med wingsuiten. biggrin_1182204_0.gif

Visst skulle dom kunna ha fyllt världen med mer aktiviteter, men efter Far Cry 2, där det verkligen inte fanns nånting att göra, så är det här helt klart godkänt.

Är inne på sista kapitlet, men tänkte försöka fixa alla signaturvapen innan jag kör klart de sista uppdragen.

Mycket bra spel iallafall, är nog beredd att ge det 9/10. smile_1181703_0.gif

Menar du de där blå utropsteckna?

Sidequest... Haha...

Nä, det suger. Men för övrigt är spelet helt suveränt. Och som du nämnde wingsuiten är grym. Men jag skulle nog ge spelet 6/10 just pga att det blir så kort. Annars hade det blivit 9

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du de där blå utropsteckna?

Sidequest... Haha...

Jaha, vad är det för fel på dom då? tongue_1181744_0.gif

Sen håller jag inte alls med om att spelet skulle vara kort. Hur många timmar är du uppe i? Jag tror jag är uppe i cirka 20 timmar och jag tycker det känns rätt lagom. smile_1181703_0.gif

Tycker ofta att det är ett problem med shooters att dom är för långa och repetitiva, så man ledsnar alltid mot slutet, men det har inte hänt i det här spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, vad är det för fel på dom då? tongue_1181744_0.gif

Sen håller jag inte alls med om att spelet skulle vara kort. Hur många timmar är du uppe i? Jag tror jag är uppe i cirka 20 timmar och jag tycker det känns rätt lagom. smile_1181703_0.gif

Tycker ofta att det är ett problem med shooters att dom är för långa och repetitiva, så man ledsnar alltid mot slutet, men det har inte hänt i det här spelet.

De är ju inga "riktiga" uppdrag. Tar ju 5 minuter, max att göra. Kolla in sidequesten i tex fallout, eller skyrim.

Vet inte hur många timmar jag är uppe i. 40 kanske. (300+ i skyrim) och jag är i princip klar, 3-4 online trofeer kvar bara.

Men som sagt, över lag ett bra spel ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De är ju inga "riktiga" uppdrag. Tar ju 5 minuter, max att göra. Kolla in sidequesten i tex fallout, eller skyrim.

Vet inte hur många timmar jag är uppe i. 40 kanske. (300+ i skyrim) och jag är i princip klar, 3-4 online trofeer kvar bara.

Men som sagt, över lag ett bra spel ändå.

Fast det är ju inte så schyst att jämföra med Fallout och Skyrim, då Far Cry inte är ett RPG.wink_684833_0.gif

Ja, sidouppdragen är inte så långa, men side quests i t.ex Skyrim är ju inte så mycket bättre, då de flesta handlar om att ta sig till en dungeon, röja sig igenom denna och hitta ett föremål i slutet och sedan ta sig tillbaka till uppdragsgivaren. Inte så givande tycker jag.tongue_1181744_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det är ju inte så schyst att jämföra med Fallout och Skyrim, då Far Cry inte är ett RPG.%7Boption%7D

Role Playing Game?

Nu kommer jag med en sån där dum fråga igen, men vi har ju högt i taket här så jag känner mig inte dum... =)

Vad är egentligen skillnaden mellan Fallout och Farcry då?

Farcry är väl ett FPS spel precis som skyrim?

Eller skyrim är FPS och RPG spel medans Farcry bara är FPS?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Role Playing Game?

Nu kommer jag med en sån där dum fråga igen, men vi har ju högt i taket här så jag känner mig inte dum... =)

Vad är egentligen skillnaden mellan Fallout och Farcry då?

Farcry är väl ett FPS spel precis som skyrim?

Eller skyrim är FPS och RPG spel medans Farcry bara är FPS?

RPG = Rollspel, yes.

Både Fallout och Skyrim är RPG. Far Cry är ett FPS. Bara för att det är open world så blir det inte automatiskt ett RPG.

Far Cry 3 har ju t.ex inget level-system och det finns inte heller några skills som man kan träna upp. Det enda som finns är färdighetspoäng som man använder för att lära sig nya förmågor, men det finns i många spel som inte heller är RPGs.tongue_1181744_0.gif

Edit: Sen tycker jag också att RPG handlar mycket om att leva sig in i en värld och att man kan interagera med den.

Ugh, inge bra på att förklara...

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Klarade ut storyn igår, gillade miljöerna och gameplayet. Nu ska jag köra alla path of the hunter quest och ta över alla outposts.

Tyckte slutet var lite trist, då man fick välja om vännrna skulle räddas eller om man ville joina Citra.

Oavsett vad man väljer så blir man ju ändå kvar på ön, blir bara en anorlunda filmsekvens.

Sen efter att man har graftat fram alla saker så finns det ju ingen mening med att döda djuren. Tycker det hade varit bättre om det hade varit som i red dead redemption istället. Och vissa djur kan man få skjuta ett helt magazin på för att dom ska dö och skjuter man dom i huvudet så dör dom inte heller direkt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...