Jump to content

Mysteriet på Greveholm, Nummer 2


Bebben
 Share

Recommended Posts

Frans är så. Jävla. Dålig. >_<

Jag stör mig mer på Benny tbh. Inte bara är skådisen kass, karaktären är också jävligt irriterande.

Agreed.

Frans - värdelöst "skådespeleri".

Benny - skitirriterande karaktär.

Saga och föräldrarna är okej, men bäst är spökena och nissarna. :)

Och se så trevligt, i dagens avsnitt fick vi se

Ivar

!

Spoiler
lillanochivar.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker kalendern är sjukt välgjord och enormt bra story som knyter samman med 95-årsupplagan. Julmusten som fräter (och även att Lillan då dricker sockerfritt), Ivan och Lillan, Leif i dagens avsnitt och även greven som ser exakt likadan ut bara att vi snackar 2012-års teknik. Däremot blir jag jäkligt irriterad på alla småmissar de gör. Har de bemödat sig att göra lönndörrar och kartor kan de väl anstränga sig för att få det lite verklighetstroget när barnen ska leta upp Lillan första gången? Som någon påpekade, C://Documents...

Dessutom fattade jag inte varför Leifs mail i dagens avsnitt inte innehöll några treman ovanför "ö" och "ä". Och dessutom att han i sitt namn stavade Ohlsson med "h" men det har de aldrig gjort förut (se t.ex. avsnittet där Lillan är med första gången på kartan där hennes namn står och på hennes dörr: "Olsson"). Ganska slarvigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker kalendern är sjukt välgjord[...]

Däremot blir jag jäkligt irriterad på alla småmissar de gör. Har de bemödat sig att göra lönndörrar och kartor kan de väl anstränga sig för att få det lite verklighetstroget när barnen ska leta upp Lillan första gången? Som någon påpekade, C://Documents...

Dessutom fattade jag inte varför Leifs mail i dagens avsnitt inte innehöll några treman ovanför "ö" och "ä". Och dessutom att han i sitt namn stavade Ohlsson med "h" men det har de aldrig gjort förut (se t.ex. avsnittet där Lillan är med första gången på kartan där hennes namn står och på hennes dörr: "Olsson"). Ganska slarvigt!

:huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den ökenråttan förmultnade snabbt, kan man lugnt konstatera..

Definitivt, men asken var orörd och oöppnad. Intressant. :huh:

Jag hade från början trott att den skulle

återupplivas

precis som den var, men nu när den bara är

skelett

blir det väl precis som med greven, antar jag. Märklig gimmick-karaktär det kommer bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Definitivt, men asken var orörd och oöppnad. Intressant. huh_1193246_0.gif

Jag hade från början trott att den skulle

återupplivas

precis som den var, men nu när den bara är

skelett

blir det väl precis som med greven, antar jag. Märklig gimmick-karaktär det kommer bli.

Nja, fast det är väl inte som Djurkyrkogården, att man blir "ond" bara för att man återupplivas. Greven var ju ond när han dog, det är väl därför han återvänder som ond. Men vem vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ohlsson med "h"

Om man kollade med text så

stavades det med H

när han

sa sitt namn till Jean och Staffan.

Vilket som är rätt vet jag inte.

Däremot så ogillar jag Grevens utseende,

hade hoppats att det skulle vara mer animerat, som det var förr. Inte att det skulle vara ett skelett som klumpigt gled fram över golvet.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, dagens.

Spoiler
Frans: Vad ska man med ett schack till? :blink:

Senare...

Frans: Vad vad det?

Saga: Det lät som en jordbävning!

Benny: I Sverige?

Saga: Ja, var det inte en sån för några år sedan, i skåne?

Frans: Jo, det var den 16 Dec 2008. Jag vann en schacktävling den dagen! :D

Usch så dåligt. FRAAAANS.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Däremot så ogillar jag Grevens utseende,

hade hoppats att det skulle vara mer animerat, som det var förr. Inte att det skulle vara ett skelett som klumpigt gled fram över golvet.

Själv är jag av motsatt åsikt, jag tycker man har gjort hans utseende och rörelse samt hela återkomsten väldigt bra i form av

ett skolskelett på hjul som är ihoplappat med pulvret som blev kvar av honom 1996.

Innan julkalendern började så funderade jag på hur man hade löst hans återkomst, och jag är nöjd med det. Det enda jag ogillade en aning med greven i början var att han

inte har samma röst

som 1996, men som med det mesta så har man vant sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...