Jump to content

Mysteriet på Greveholm, Nummer 2


Bebben
 Share

Recommended Posts

Fick lite tid att slå ihjäl idag, så kollade ikapp på SVT Play. Kul att de fått med så många skådisar från originalkalendern... spökena förståss, läraren, Glada laxen... och Lillans cameo. Bra många år sedan man följde någon julkalender. Får väl se om det blir nån sprutt i "Sprak" igen. ;)

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha. Skitkul att det börjar ta fart nu iaf!

Instämmer. Extra kul tycker jag det är att man knyter ihop den här säsongen till den förra så pass bra som man gör. Det var roligt att se Lillan, Sprak och nissarna igen, och jag fick också en liten aha-upplevelse i går när

resterna av greven råkade komma ut ur urnan.

Fast lite fundersam blev jag för några avsnitt sedan när varken Stig eller Kicki lade märke till Jean trots att han var s.a.s mitt framför ögonen på dem vid ett flertal gånger. Det tycker jag verkade lite ogenomtänkt, men annars är jag hur nöjd som helst hittills! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, shiieeeet, de kan ju inte haft mer... tur? Eller? Hur kunde de veta? Det kunde ju inte spela in dagens avsnitt, eller den scenen, mellan det att litteraturpristagaren glömde sitt tal på hotellet varför det blev kortare och "dåligare" än vad det var tänkt samtidigt som Stigs uppläsning av hans bok också var kort och "dålig". Wtf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hon anmälde SVT:s julkalender för andelek

Mer ett föremål för humortråden, men det här är ju bara för mycket. "När min mamma var i 20-årsåldern hamnade hon i ett dåligt sällskap som utövade anden i glaset, och det blev en väldigt kuslig stämning som satte i länge". Alltså, är det här ockulta tänkandet representativt för en andel människor i Sverige?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hon anmälde SVT:s julkalender för andelek

Mer ett föremål för humortråden, men det här är ju bara för mycket. "När min mamma var i 20-årsåldern hamnade hon i ett dåligt sällskap som utövade anden i glaset, och det blev en väldigt kuslig stämning som satte i länge". Alltså, är det här ockulta tänkandet representativt för en andel människor i Sverige?

Åh, jag mår så dåligt när jag ser det. Eller "hör" snarare, sitter och trycker bakom min skämskudde...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju ett så elementärt händelseförlopp så att man tappar hakan över att tanken inte har slagit henne. En eller båda av föräldrarna "varnar" barnet att inte leka dessa lekar (eller hör sin mamma berätta det i nationellt sänd television), berättar det för sina kompisar som sedan tillsammans skapar "förbjuden" stämning kring leken. Detta medför att något ideomotoriskt händer senare under lekens gång, och cirkeln är sluten. Resten av barnen skrattar.

Att producenten(?) håller minen är ju helt otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. dagens avsnitt;

Skönt att den jävla ökenråttan är ur vägen, hon fick ju seriöst mer tid i rutan än spökena. Tyvärr säger mig något att hon kommer tillbaka förr eller senare så att Benny kan fortsätta antasta henne.

PEGGY

PEGGY ÄR DU HUNGGGRIG

ÄR DU SJUK PEGGY

MAMMA VI MÅSTE KÖPA MEDICIN TILL PEGGY

PEGGY VAD LIVFULL DU ÄR

PEGGY VAR ÄR DU

PEGGY

NEJ PEGGY SKA VARA I VARDAGSRUMMET

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. dagens avsnitt;

Tyvärr säger mig något att hon kommer tillbaka förr eller senare så att Benny kan fortsätta antasta henne.

Tror jag också.

Om nöten levde upp ett livlöst skelett som aldrig haft med greven att göra (utom stoftet, då, men det är ju lite dåligt) så lär det ju kunna återuppliva en sketen råtta som dött på ett väldigt märkligt sätt.

Sen, eftersom det är ett barnprogram, tror jag inte man tar död på en oskyldig "huvudkaraktär" (tyvärr, som du säger) utan att det "bara var på låtsas"

.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...