Jump to content

Nytt forum: Privata angelägenheter


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Den har traden, och kanske liknande som finns langre bak, skulle kanske kunna slangas in:

Du har rätt, mycket personligt där som inte gäster behöver snylta på. Dock var den väl tänkt som en allmän tråd, men mycket personligt letade sig in ändå. Den andra äldre tråden har jag för mig togs bort helt då den urartade. Vet inte om det fanns fler.

Edit: Flyttade den nu, om någon tycker det var helt fel är det bara att hojta till.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller inte med om att den ska flyttas. Den där tråden är ju en av de få riktiga diskussionstrådarna vi har haft och skriver man något personligt i en sådan tråd så får man faktiskt skylla sig själv. "Privata angelägenheter" är väl till för vardagssnack och annat personligt som bara är av intresse för oss medlemmar? Knarktråden blir helt malplacerad där, men jag har givetvis förståelse för varför någon vill flytta den dit.

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller inte med om att den ska flyttas. Den där tråden är ju en av de få riktiga diskussionstrådarna vi har haft och skriver man något personligt i en sådan tråd så får man faktiskt skylla sig själv. "Privata angelägenheter" är väl till för vardagssnack och annat personligt som bara är av intresse för oss medlemmar? Knarktråden blir helt malplacerad där, men jag har givetvis förståelse för varför någon vill flytta den dit.

På tal om det så borde verkligen Bild-på-ditt-hem-tråden åka in där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller inte med om att den ska flyttas. Den där tråden är ju en av de få riktiga diskussionstrådarna vi har haft och skriver man något personligt i en sådan tråd så får man faktiskt skylla sig själv. "Privata angelägenheter" är väl till för vardagssnack och annat personligt som bara är av intresse för oss medlemmar? Knarktråden blir helt malplacerad där, men jag har givetvis förståelse för varför någon vill flytta den dit.

Mja, mjo. Jag är kluven, men jag tror det är rätt. Jag kan tänka mig att det inte är så kul om någon råkar googla fram ens positiva åsikter på att skjuta heroin i pungen och av någon anledningen råkar veta vem personen bakom nicket är.

Sedan tycker jag nog att vi kan ha diskussionstrådar, det är ju ingen lounge, utan bara ett ställe att gömma information som man inte vill att allmänheten ska kunna snoka i. Det kanske till och med kan vara positivt! Att äntligen bakom lyckta dörrar, utan risk att ens framtida chef kan få reda på ens mörka hemligheter, kunna diskutera droger och all dess härlighet.

Inte för att jag tror att det kommer hända, men det skulle kunna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, mjo. Jag är kluven, men jag tror det är rätt. Jag kan tänka mig att det inte är så kul om någon råkar googla fram ens positiva åsikter på att skjuta heroin i pungen och av någon anledningen råkar veta vem personen bakom nicket är.

Sedan tycker jag nog att vi kan ha diskussionstrådar, det är ju ingen lounge, utan bara ett ställe att gömma information som man inte vill att allmänheten ska kunna snoka i. Det kanske till och med kan vara positivt! Att äntligen bakom lyckta dörrar, utan risk att ens framtida chef kan få reda på ens mörka hemligheter, kunna diskutera droger och all dess härlighet.

Inte för att jag tror att det kommer hända, men det skulle kunna!

Men sådant ska man tänka på innan man skriver det på ett forum där man också har lagt upp bilder på sin familj och berättat om var man har pluggar, jobbar och bor.

Det är inte så att jag stör mig på att just den tråden ligger i "Privata angelägenheter", men det blir svårt att veta var gränsdragningen ska gå. Någon kanske tycker att deras åsikter om dödsstraff, rasism eller Försäkringskassan ska döljas. Ska det också godkännas?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller inte med om att den ska flyttas. Den där tråden är ju en av de få riktiga diskussionstrådarna vi har haft och skriver man något personligt i en sådan tråd så får man faktiskt skylla sig själv. "Privata angelägenheter" är väl till för vardagssnack och annat personligt som bara är av intresse för oss medlemmar? Knarktråden blir helt malplacerad där, men jag har givetvis förståelse för varför någon vill flytta den dit.

Är beredd att hålla med. Det vore en sak om vi skrev tripprapporter eller detaljerade personliga erfarenheter men eftersom Hultan ändå har förbjudit att sådant diskuteras på forumet, och eftersom det inte är syftet med den där tråden, ser jag egentligen ingen anledning att flytta den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men sådant ska man tänka på innan man skriver det på ett forum där man också har lagt upp bilder på sin familj och berättat om var man har pluggar, jobbar och bor.

Det är inte så att jag stör mig på att just den tråden ligger i "Privata angelägenheter", men det blir svårt att veta var gränsdragningen ska gå. Någon kanske tycker att deras åsikter om dödsstraff, rasism eller Försäkringskassan ska döljas. Ska det också godkännas?

Skillnaden mellan dödsstraff och droger är att, att vara för dödsstraff inte är olagligt. Det är inte olagligt att vara positiv till droger heller, men får folk reda på att man ser positivt på till exempel marijuana så följer allt som oftast frågor: "Är du verkligen positivt inställd till det?" "Känner du någon som sysslar med det?" "Brukar du det själv?"

Det anses väl inte speciellt bra att vara positiv till dödsstraff heller visserligen. Nu är det sällan jag har diskussioner om dödsstraff utanför Internet. Men min spontana känsla är att det vore mer ödesdigert för ens karriär om det kom ut att man var positivt inställd till droger.

Men jag förstår hur du menar, och egentligen. Så länge vi lyckas gömma undan alla trådar som innehåller information om vilka personer vi är bakom våra Internet-alias så borde det inte spela någon roll om våra alias åsikter sedan visas för omvärlden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag forstar vad ni bada menar, ocksa. Det ar sant, och anledningen till att jag tyckte den skulle flyttas var endast for att jag ville gomma undan den. Om nagon pallar ta bort mitt inlagg och de som citerat det sa bryr inte jag mig om var den ligger.

"Skylla sig sjalv" tycker jag dock ar ett ratt daligt argument, det ar val klart att man kan angra saker man skrev for flera ar sedan nar man var ung och dum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det blev lite debatt om trådflytten, tänkte nog det. Tycker det svåra är att det blandas både allmänna inlägg med mer privata reflektioner, och har sett minst ett inlägg som tagits bort av medlemmen själv. Det kan säkert vara frestande när man efter ett par år ändrat åsikt eller tyckt man uttryckt sig illa, och skulle kanske inte behövts om tråden varit mer osynlig. Men det blir mer osammanhängande att följa tråden med borttagna inlägg.

Är beredd att hålla med. Det vore en sak om vi skrev tripprapporter eller detaljerade personliga erfarenheter men eftersom Hultan ändå har förbjudit att sådant diskuteras på forumet, och eftersom det inte är syftet med den där tråden, ser jag egentligen ingen anledning att flytta den.

Tycker det finns rätt gott om gamla inlägg i den stilen i tråden som den är nu med, både gömda och synliga. Borde inte detta tas bort helt i sådant fall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...