Jump to content

Festivaler 2013


Tweak
 Share

Recommended Posts

Så, gör en snabb redovisning av Bråvalla. Fortsätter imorgon!

Riktigt bra festival, men den hade sina pros och cons. Det sämsta måste ha varit hur de skötte logistiken. Parkeringen var åt helvete (idag satt vi i bilkö i 3 timmar för att ta oss UT, 2 timmar i onsdags för att ta oss in).

Funktionärerna var helt pantade, kunde ingenting. Inte nog med vattenposter på campingarna. Att glida runt på ett landskap gjort av brunsås var inte heller någon höjdare, men det hör iofs till..sög hur som helst.

Men men, det bästa måste ändå ha varit artisterna och folket! Vädret var väldigt omväxlande, men fredagen hade stekande sol hela dagen. Brände mig rätt kraftigt lol.

Lärde känna mycket nytt folk, kärade ner mig i en brud, träffade Antepanteboy (och jag tror att Ma_Cipriani var med också?) och levde jävel på campingen!

Ungefär 200 mil har vi kört för att ta oss dit och hem igen, helt klart värt det. Förhoppningsvis blir det även ett besök nästa år.

Festivalmässigt så var det väldigt mediokert, men artisterna höjer betyget en aning.

6/10 får Bråvalla av mig. Förhoppningsvis förbättrar de många saker inför nästa år, framförallt hur de ska sköta parkeringen på ett snyggt sätt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet faktiskt inte hur jag ska summera Bråvalla. Hade utan tvekan sjukt jävla kul! Nya människor, många fina tjejer, och en rätt schysst camping (bodde på superlyxen). Rätt besviken på mig själv att jag inte såg alla band jag ville se, hade taggat så enormt för Rammstein men hamnade ändå i tältet då dom spelade.

Lördagen var grym! Inledde med Royal Republic som var riktigt feta och hade en riktigt skön publikkontakt! "Vilka här har fått ligga än?" "GILLAR NI FEEETTAAA!?" Precis like sköna som jag föreställt mig dom, riktigt bra drag under låtarna! Följde upp med Stone Sour, riktigt bra dom med! Green Day levererade utan dess like och Maskinen var som alltid riktigt grymma!

Såg lite av Volbeat och Amiir Van Buuren också, riktigt bra dom med. Hade turen att få höra "Still Counting" innan jag satte mig i bilen och åkte/körde dom 60-70 milen hem mitt i natten.

+?- då?

+Riktigt bra musik!

+Fett sköna människor! Fick ett nummer från en fett söt tjej som jag lovade att möta upp, men mobilen dog precis när jag smsat henne :(

+Rinnande vatten och vattentoaletter! Det var en stor anledning till att vi valde lyxcampingen och jag kan för en gångst skull tycka att det var ett rent nöje att skita på en festival.

+ Inte så mycket bråk som jag hade trott att det skulle bli med 51.000 sålda biljetter! Folk var jävligt lättsamma och jag träffade knappt på några spännare eller donkenluder.

+ Rätt bra med matställen på campingen och området. Stor variation på utbudet och jag tycker det var riktigt gott att få sätta tänderna i ett grillspett bestående av krokodil, zebra och Känguru.

+I stort sett noll ansträngning vid visiteringen. Fick in alkohol på området ett flertal gånger och på campingen fick vi tom in en hel sjua Smirnoff. Visst, det kunde resulterat i att folk tog med sig knivar osv in, men mig gynnade det bara, så det får ett + av mig.

-Långa, långa och återigen överjävligt långa köer..

-Lera. What's up med att inte slänga sågspån överallt istället för att bara sprida ut lite här och där? Så jävla svårt ska det inte vara. Jag snackar om decimeterdjup lervälling blandat med diverse kroppsvätskor nu. Var smådrygt att halka fram i en dryg kilometer bara för att ta sig till området.

-Dålig planering då det gällde parkering, med tanke på att vi var ute i rätt god tid och sedan åkte runt 23 på lördagskvällen behövde vi inte stå ut med så mycket köer, men vissa hade fått stå i upp till 6 timmar.

-Hade varit nice med åtminstone ett matstånd på våran camping. Att behöva gå en längre sträcka bara för att få i sig en bakisburgare kändes lite väl.

Overall en grym festival!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...