Jump to content

Festivaler 2013


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lite festivalnyheter.

Peace & Love:

Pet Shop Boys [uK]

Paramore [uS]

The Sounds

Linnea Henriksson

Sister Sin

Hultsfred:

Phoenix (FR)

Imagine Dragons (US)

Tweak Bird (US)

John Talabot (ESP)

This Is Head

Noonie Bao

A$AP Rocky (DJ-set)

SBTRKT (DJ-set)

Way out West:

Azealia Banks (US)

Of Monsters And Men (ISL)

Alabama Shakes (US)

Goat

Foxygen (US)

Metaltown:

Slipknot (US)

Motörhead (UK)

Är väl i mina ögon Hultsfred och Way Out West som sticker ut mest än så länge av landets festivaler.

Lite av en tradition att bjuda på festivalernas festivals line-up. Coachella i USA. Festivalen alla verkar vilja spela på och fungerar lite som ett "vad-som-kommer-till-europa-under-sommaren" festival. Dom sålde slut alla sina festivalpass till bägge helgerna på mindre än 20 min, imponerande.

lineup-posteroriginal_1245471_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till Bråvalla kommer:

Dada Life (SE)

Gaslight Anthem (US)

Nicky Romero (NL)

Albin Myers (SE)

White Lies (UK)

Hultsfred:

Knife Party(AUS)

Tegan and Sara (CAN)

Shout Out Louds (SE)

Dödens Dal (SE)

Trentemøller (NO)

Parachute Youth (AUS)

Michael Kiwanuka (UK)

The Other Tribe (UK)

Nightlands (US)

Satellite Stories (FIN)

Woodlands (SE)

MF/MB (SE)

YAST (SE)

Way Out West:

Tame Impala (AUS)

Disclosure (UK)

Peace & Love

Passenger (UK)

Pure Love (UK)

Oskar Linnros (SE)

The Asteroids Galaxy Tour (DK)

The Good The Bad (DK)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Tänkte försöka ta min festival-oskuld nu i sommar. Emmaboda har mest tilltalande artister för mig än så länge. Någon som varit där tidigare, är det najs? smile_1181703_0.gif

Det är en riktigt schysst festival. Framför allt var det en riktigt schysst festival. Om man skiter i artistbokningar osv är Emmabodas camping, organisation och allt runt omkring överlägset bäst och roligast i Sverige. På senare år har man dock börjat boka, enligt mig, sämre musik vilket är tråkigt, samtidigt som Hultsfred både band- och organisationsmässigt blivit grymt jävla bra, men gillar du bokningarna är det givet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte försöka ta min festival-oskuld nu i sommar. Emmaboda har mest tilltalande artister för mig än så länge. Någon som varit där tidigare, är det najs? :)

Det är najs, jag var där samtidigt som Tweak (stötte dock aldrig ihop då) och hade kul. Vädret var kaoz men campingen är helnajs och allt runtom lika så, såg bland andra F.O.O.L, Skrillex, Feed Me, Mord Fustang, Yelle, Infected Mushroom, Fuckkkkkkk Offfffffffff och Movits! Helt värdelöst att Rusko bangade, men i överlag sjukt bra musik och stora artister. Jag vet inte vad som hände 2012 eller i år för den delen, men jag väljer Hultsfred framför Emmaboda alla gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för svar. Knife Party hade jag velat se, annars intresserade inte Hultsfreds lineup mig så jättemycket.

Tänkte bara nämna att Savant kommer till Emmaboda. Det är nog inte så många som känner till honom, men han gör faktiskt jävligt skön musik:

Tyvärr ser mina planer att åka mörka ut just nu. Har inga i min vänskapskrets som vill åka. sad_1182040_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Hultsfred Stockholm släppte iom flytten.

Two Door Cinema Club

Kurt Vile

Miriam Bryant

Post War Years

Jagwar

Mas

Splashh

Daughter

Wintergatan

Left Boy

Theme Park

Le1f

Idiot Glee

Melody's Echo Chamber

Mister Lies

Peace & Love släppte:

The Hives

Darin

Shout out Louds

Looptroop Rockers

Matt Corby (AU)

Miriam Bryant

Palma Violets (UK)

Navid Modiri & Gudarna

The Knockouts

Wayne & Woods

Last Lynx

Clas Yngström & Big Tex Three

NAS kommer till Siestafestivalen

Way Out West har haft fyra kanonsläpp sen senast jag uppdaterade.

Neil Young & Crazy Horse

Beach House

Bat For Lashes

Godspeed You! Black Emperor

Unknown Mortal Orchestra och Sohn

Haim

Money

Skaters

Mariam The Believer

Bråvalla släppte:

Frank Ocean

OFWGKTA

Ghost

Earl Sweatshirt

Trash Talk

Kvelertak

2manydjs

Far East Movement

Sebjak

Ang flytten av Hultsfred från Småland till Stockholm,,visst Hultsfred ska vara i Hultsfred, men för oss som är någorlunda insatt i vad som händer i Sverige när det kommer till spelningar och festivaler har väl känt att något varit på gång ett bra tag, och det har bara funnits två alternativ, flytta eller lägg ner, arrangörerna valde det som bekant det förstnämnda.

Ett namnbyte kommer till nästa år, att behålla namnet Hultsfred trots att den kommer vara i Stockholm ser inte jag som något problem, men hade dom fortsatt använda namnet så....

Ett enkelt förslag är att ta ett namn som FKP Scorpio redan äger, tex Hurricane Festival Sweden och göra som arrangörerna till Lollapaloza gör och slänger upp "samma festival" i olika länder.

För mig personligen så kommer flytten lägligt, dom har den bästa uppställningen på bra länge enligt mig och i år var det första gången sen jag var på Hultsfred senast som jag verkligen ville åka, men hade varken tid eller lust att åka ner dagarna innan för att slänga upp tält och grejer, och hey har faktiskt ingen lust att tälta överhuvudtaget. Så nu kommer jag kunna åka och kan ligga i en varm säng på natten (börjar bli för gammal för tältfestivaler i guess :confused: )

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...