Jump to content

Festivaler 2013


Tweak
 Share

Recommended Posts

Då så, dags igen. Vad är ni sugna på? Någon given?

Anledningen till min trådstart är att jag idag vann en biljett till Hultsfred 2013 (jaaa!!). De hade en enkät man kunde fylla i efter årets festival för att ge dem feedback och som tack för det deltog man i utlottningen av 20 biljetter. En av dem gick till mig, så gott!

Såå.. Hultsfred var, och är nu definitivt, given. Vill väldigt gärna på Emmaboda även om bokningarna går i helt fel riktning och medelåldern nog är 18. Peace and Love var trots extremt överdriven säkerhet riktigt kul, men tror inte det blir ett återbesök. Om WoW bokar bättre än i år blir det ett besök, men annars skippar jag det. Nog. Och som vanligt lockar Roskilde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer definitivt att ge Peace & Love ännu en chans, ingen tvekan om den saken. Även fast jag tycker att det var en lite väl ovärd promenad mellan campingen och området samt den eviga visiteringen tyckte jag att det var en skön känsla rätt igenom! Skulle vara kul att få se Eminem(vår allas drömbokning) och The Killers på lineupen 2013!

Sedan får vi se hur pass långt pengarna räcker. Andra prio är Metaltown eller SRF, beroende på vilka band som spelar på respektive festival. Vore riktigt kul att få uppleva Emmaboda och/eller Hultsfred också! Men som sagt, vi får se hur långt ekonomin tar mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Blir väl Way Out West, ok att dom kanske hade ett mellanår i år men jag hade förbannat trevligt och såg många bra spelningar, bara dom styr upp klubbarna lite så blir det ännu bättre.

Jag hoppade Popaganda i år pga jobb (sen hade dom inte så överdrivet heta akter heller) men nästa år blir det nog ett besök.

Några festivaler har ju redan släppt lite band.

Sweden Rock Festival 5-6-7-8 Juni.

Rush (CAN)

Status Quo (UK)

Krokus (CH)

Demon (UK)

Amaranthe (S)

Witchcraft (S)

Axxis (D)

Huntress (S)

Sen har ju även några större Europiska festivaler släppt band, lite heads up om vad som kan komma till Sverige under sommarmånaderna.

Download Festival (England)

Iron Maiden

Rammstein

Sen har FKP Scorpio släppt bla Rammstein och Queens Of The Stone Age till några av sina festivaler....jaha tänker ni?? men FKP Scorpio äger även Hultsfredsfestivalen och den 3 Oktober ska dom ha Presskonferens om sin egen festival dom ska ha i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

215597c3d294fe10f53bc088558ab799-large_1240793_0.jpg

Där har ni Sveriges nya festival! (dom kunde väl hittat på ett ballare namn, men men...) enligt dom själva så kommer festivalen ha en kapacitet på 40 000 besökare och året efter upp till 80 000. Detta måste suga något otroligt för Peace & Love arrangörerna, inte nog med att dom lagt festivalen på samma datum som Peace & Love så kommer festivalen ligga på samma datum som resten av FKP Scorpio festivaler runt om i Europa (utom Hultsfred) så artisterna kommer kunna cirkulera mellan festivalerna lättare, kan tänka mig att dom sitter inne på rätt så tunga namn.

Festivalen kommer hållas 27 till 29 juni och biljetterna kommer kosta 1595:-

Första bandsläppet innehöll

Green Day (US)

Rammstein (DE)

Avicii (S)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där har ni Sveriges nya festival! (dom kunde väl hittat på ett ballare namn, men men...) enligt dom själva så kommer festivalen ha en kapacitet på 40 000 besökare och året efter upp till 80 000. Detta måste suga något otroligt för Peace & Love arrangörerna, inte nog med att dom lagt festivalen på samma datum som Peace & Love så kommer festivalen ligga på samma datum som resten av FKP Scorpio festivaler runt om i Europa (utom Hultsfred) så artisterna kommer kunna cirkulera mellan festivalerna lättare, kan tänka mig att dom sitter inne på rätt så tunga namn.

Festivalen kommer hållas 27 till 29 juni och biljetterna kommer kosta 1595:-

Första bandsläppet innehöll

Green Day (US)

Rammstein (DE)

Avicii (S)

Det här är ju riktigt nice! Det ryktas ju även om Queens of the Stone Age (på vilka grunder vet jag inte) men jag kommer definitivt att överväga ett biljettköp.

Dock låter det ju som något Bråvalla IK har arrangerat för att sälja lotter...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ju riktigt nice! Det ryktas ju även om Queens of the Stone Age (på vilka grunder vet jag inte) men jag kommer definitivt att överväga ett biljettköp.

Dock låter det ju som något Bråvalla IK har arrangerat för att sälja lotter...

Queens of the Stone Age är klar för några av deras andra festivaler, men kan tänka mig att dom passar bättre på Hultsfred, jag hoppas ju dock på att dom kommer till Way Out West, för där Queens of the Stone Age är, där är även jag B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Nu har Peace & Love kommit igång med deras bokningar.

Depeche Mode (UK)

Håkan Hellström (SE)

Iggy & The Stooges (US)

Graveyard (SE)

Macklemore & Ryan Lewis (US)

Norlie & KKV (SE)

Petra Marklund (SE)

Timo Räisänen (SE)

Fritjof & Pikanen (SE)

Toni Holgersson (SE)

Personligen tycker jag det är illa att dom fått Depeche Mode och Iggy, jag vet inte om festivalen vill tvätta bort "fjortisstämpeln" dom fått genom att boka band som har fans med högre medelålder, bägge hade passat bättre på Hultsfred eller Way Out West, nu kommer det säkert komma en del tillresta bara för Depeche Mode för dom har en sjukt stor fansskara i Sverige, senast dom var här så slog dom rekordet på Arvikafestivalen, sålde slut Scandinavium, Malmö Arena och Globen fyllde dom två kvällar på rad samma år.

Nu säger inte jag att Peace & Love bara lockar festsugna fjortisar men merparten kommer nog inte kunna sjunga med i Enjoy the Silence eller vet att man slänger med armarna i luften till Never Let Me Down.

Jag överväger en endagsbiljett för att få se Depeche Mode igen, men som sagt i mitt tycke är platsen fel :confused: ...hoppas jag har fel om det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lite bandsläpp till olika festivaler.

Bråvalla:

In Flames (SE)

Armin van Buuren (NL)

Stone Sour (US)

Timbuktu & Damn! (SE)

Icona Pop (SE)

Volbeat (DK)

Eldkvarn (SE)

Nause (SE)

Peace & Love:

Queens Of The Stone Age (US)

First Aid Kit (SE)

Miss Li (SE)

Detta sätter mig personligen i en klurig sits, vill inte åka till Peace & Love, men nu när dom fick Queens of the Stone Age så har dom tre grymt bra band som jag vill se (Depeche Mode och Iggy) får överväga detta.

Imorgon har Hultsfred sitt första släpp, rykten säger bla Band of Horses.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultsfred droppar Arctic Monkeys, Flaming Lips och Band of Horses. Imponerande, minst sagt. Ser ut att bli en jävla sommar, det här.

Riktigt bra släpp.

Summerburst återkommer även nästa år, både i Göteborg (7-8 juni, arena ej klar än) och Stockholms Stadion (14-15 juni) första släppet till Sthlm är Sebastian Ingrosso, rykten säger att även David Guetta och Steve Aoki är klara men det är inte släppt än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt bra släpp.

Summerburst återkommer även nästa år, både i Göteborg (7-8 juni, arena ej klar än) och Stockholms Stadion (14-15 juni) första släppet till Sthlm är Sebastian Ingrosso, rykten säger att även David Guetta och Steve Aoki är klara men det är inte släppt än.

Steve Aoki skulle vara sinnessjukt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...