Jump to content

Klippt! Hår och frisyrer!


Jazz
 Share

Recommended Posts

Vad betalar ni för en klippning vanligtvis? Jag trimmar sidorna varannan månad ungefär och det går på typ 200 kr per sittning. Känns som rätt onödiga pengar dock i och med att jag har ett par vänner som kan det där, men jag litar inte på att de hade fått till det perfekt.

600 spänn... Men eftersom jag klipper mig typ 1,5 gång per år kan det vara värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varmt rekommenderad ett hårvax av min tjejkompis som klipper mig när jag var på hennes salong idag. The Outsider Doop

doop_the_outsider_1239723_0.jpg

Hade inte hört om det tidigare så köpte en burk för 150:- håller min halvlånga frilla bra, frillan sitter där den sitter liksom även när det kom en liten kraftigare vind, fanns ett par olika varianter men den jag köpte var rätt torr så det inte ser ut som man har en massa klet i håret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Kära linköpingsbor!

Vart går man för att fixa frippan? Vill ha en relativt ung, lättsam frisör som låter mig boka en tid online.

Gärna med generösa öppettider någon dag i veckan! :)

Jag undrar detsamma. En salong som jag länge gick till och som passar in på din beskrivning är Studio Leander. Grejen är att priserna successivt har ökat från 320 kr till "från 520 kr" sedan jag var där första gången... Har inte hittat någon som är lika bra, men jag tycker fan bristningsgränsen går någonstans vid 450 spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar detsamma. En salong som jag länge gick till och som passar in på din beskrivning är Studio Leander. Grejen är att priserna successivt har ökat från 320 kr till "från 520 kr" sedan jag var där första gången... Har inte hittat någon som är lika bra, men jag tycker fan bristningsgränsen går någonstans vid 450 spänn.

Tack för tipset, någon speciell frisör?

Det är i högsta laget, instämmer helt på att 450:- är vad som känns rimligt att betala, så fler tips är välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar detsamma. En salong som jag länge gick till och som passar in på din beskrivning är Studio Leander. Grejen är att priserna successivt har ökat från 320 kr till "från 520 kr" sedan jag var där första gången... Har inte hittat någon som är lika bra, men jag tycker fan bristningsgränsen går någonstans vid 450 spänn.

Tack för tipset, någon speciell frisör?

Det är i högsta laget, instämmer helt på att 450:- är vad som känns rimligt att betala, så fler tips är välkomna!

Vänta, va? 450 spänn för att dra en sax genom håret några gånger! Ni är ju galna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta, va? 450 spänn för att dra en sax genom håret några gånger! Ni är ju galna.

Liksom mycket annat här i världen finns det alternativ som är billiga, dyra och allt där emellan. Min erfarenhet är att 50-100 extra riksdaler gör mig nöjdare efteråt och har en trivsammare stund i frisörstolen, det är det värt! Sedan går som sagt min smärtgräns där någonstans, i alla fall om jag inte har koll på frisören sedan innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset, någon speciell frisör?

Det är i högsta laget, instämmer helt på att 450:- är vad som känns rimligt att betala, så fler tips är välkomna!

Två av min systers kompisar jobbar där, men de är mammalediga båda två...

Har hört gott om Proffs och lärling också!

Vänta, va? 450 spänn för att dra en sax genom håret några gånger! Ni är ju galna.

Ja, det är fan galet. Pröjsade något sådant de sista gångerna jag gick dit, men det var enbart för att jag var bekväm med frisörskan och kunde ha ett trevligt samtal samtidigt som jag fick ett bra resultat. Klipper mig numer för 300 på en klart osexigare salong...

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liksom mycket annat här i världen finns det alternativ som är billiga, dyra och allt där emellan. Min erfarenhet är att 50-100 extra riksdaler gör mig nöjdare efteråt och har en trivsammare stund i frisörstolen, det är det värt! Sedan går som sagt min smärtgräns där någonstans, i alla fall om jag inte har koll på frisören sedan innan.

Ja, det är fan galet. Pröjsade något sådant de sista gångerna jag gick dit, men det var enbart för att jag var bekväm med frisörskan och kunde ha ett trevligt samtal samtidigt som jag fick ett bra resultat. Klipper mig numer för 300 på en klart osexigare salong...

Jag går två meter från porten och klipper mig för 180 spänn. Frisyren ser precis likadan ut som den gjorde när jag klippte mig för 300.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...