Jump to content

Watch Dogs


VickeX
 Share

Recommended Posts

Något jag undrar över är om det var multiplayer. Det såg ut som två stycken spelade, en i varsin ände av scenen. Kontrollerade den ena spelaren den första karaktären, och den andra spelaren den andra karaktären?

Riktigt fräckt om det är så, hoppas man kan spela på samma konsol. Då lär det bli ett toppenspel att spela i soffan med en polare!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det lever upp till det intryck det gav, herre jävlarns jösses! Måste dock erkänna att jag blev lite besviken när de började vifta med skjutvapen, hade hoppats på ett spel som kretsar helt och hållet ikring hacking och tech. Men så länge de utgör en central del av spelet så kommer jag inte klaga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Om det lever upp till det intryck det gav, herre jävlarns jösses! Måste dock erkänna att jag blev lite besviken när de började vifta med skjutvapen, hade hoppats på ett spel som kretsar helt och hållet ikring hacking och tech. Men så länge de utgör en central del av spelet så kommer jag inte klaga.

Hackingen lär nog ha en stor del i spelet. Även om det finns några actionuppdrag och möjligheten att skjuta runt så lär nog hackingen finnas i nästan alla uppdrag, och så skulle jag vilja tro att det finns en hel del uppdrag du kan klara genom att endast hacka saker, utan att skjuta någonting.

Platform är en grym fråga. Kontrollen han körde hade färgade face-buttons vilket skulle hinta mot Xbox. Men det såt nästan för bra ut. Vet inte ens om PS3an skulle klara det? Det kan ju ha spelat på PC med en 360 kontroll.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen fara. De skulle nog aldrig ha visat PC först om det utvecklades till Ps3/360 och sedan portats till PC.

Vi alla vet hur det var med Dice sa att BF3 var PC som huvudplattform efter ca 50% av spelet så gick dem över till konsolen som huvudplattform så vi får hoppas att Ubi inte gör samma misstag som Dice/EA gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen fara. De skulle nog aldrig ha visat PC först om det utvecklades till Ps3/360 och sedan portats till PC.

Vi alla vet hur det var med Dice sa att BF3 var PC som huvudplattform efter ca 50% av spelet så gick dem över till konsolen som huvudplattform så vi får hoppas att Ubi inte gör samma misstag som Dice/EA gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi alla vet hur det var med Dice sa att BF3 var PC som huvudplattform efter ca 50% av spelet så gick dem över till konsolen som huvudplattform så vi får hoppas att Ubi inte gör samma misstag som Dice/EA gjorde.

DICE är riktiga ögontjänare som lovar saker hit och dit. Väldigt sällan att något verkar hända.

-

Och för att låta ännu mer negativ så är jag hittills väldigt, väldigt skeptisk mot den här titeln. För det första förstår jag inte riktigt hypen, men för det andra så är det Ubisoft. Speciellt Ubisoft Montreal som fast att de är väldigt duktiga på spel, är ännu bättre på att göra häftiga gameplayvideor.

Titta bara på Assassins Creed (1) innan det släpptes. Jag tyckte verkligen att det såg jättebra ut. Man hade många möjligheter att avancera mot sina mål som hade väldigt varierande konsekvenser. Även där publicerades gameplaytrailers, väldigt många till och med. Alla var såklart jättesnyggt klippta med spännande uppdrag, något som spelet sedan endast innehöll ett par stycken utav. Spelet var snyggt, men extremt repetitivt och gjorde många väldigt besvikna.

Hoppas i bästa fall att de lärt sig utav AC och tänker på detta direkt.

TL;DR

Ubi publicerar supersnygg film, är antagligen en minimal del utav spelet. Resten kommer antagligen fyllas ut med pang pang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi alla vet hur det var med Dice sa att BF3 var PC som huvudplattform efter ca 50% av spelet så gick dem över till konsolen som huvudplattform så vi får hoppas att Ubi inte gör samma misstag som Dice/EA gjorde.

Fast Battlefield är ju många gånger bättre på PC än på konsol.

- Fler players

- Fler fordon

- Bättre grafik

- I vissa fall större banor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast Battlefield är ju många gånger bättre på PC än på konsol.

- Fler players

- Fler fordon

- Bättre grafik

- I vissa fall större banor

Kan inte yttra om den delen hur BF3 är på konsol då jag endast körde en runda team deathmatch hemma hos en polare som hade de. Men visst PC har ju alltid bättre grafik än på konsol då jag läste att konsolerna är låsta på DirectX 9 o så det är väl enda jag kan yttra mig om o det andra med spelare fordon större banor har jag inge aning om. Då jag inte äger varken PS3 eller 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...