Jump to content

Moral-fråga


Xersize
 Share

Recommended Posts

God afton, kära forumiter!

Så här ligger det till: Min GTA IV-skiva har fått någon repa eller liknande så det går inte att installera via skivan, så det jag undrar över är följande:

1. Hur fel vore det för mig att ladda hem spelet men använda CD-nyckeln som jag fick med skivan när jag köpte spelet? Om jag inte missförstått det hela så är det själva nyckeln som är det viktiga.

2. Går det fortfarande att spela online om spelet är nerladdat men jag använder mig av en laglig nyckel?

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju tydligt att det är omoraliskt att använda en produkt du betalt för. Det är såna som du som dödar spelindustrin!

I just love sarkasm!

Men det jag funderar på är själva nerladdningen. Om det fortfarande är fel trots att jag har en laglig nyckel, men också som sagt om det går att spela online trots att själva spelet är hämtat från internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I just love sarkasm!

Men det jag funderar på är själva nerladdningen. Om det fortfarande är fel trots att jag har en laglig nyckel, men också som sagt om det går att spela online trots att själva spelet är hämtat från internet.

Man kan väl regga spelet på Steam med nyckeln, så kan man tanka spelet därifrån?

Annars så kan du tanka ner en DVD-Rip/Clone (tidiga release) av spelet, och inte lägga in några cracks öht, då ska det fungera.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan väl regga spelet på Steam med nyckeln, så kan man tanka spelet därifrån?

Annars så kan du tanka ner en DVD-Rip/Clone (tidiga release) av spelet, och inte lägga in några cracks öht, då ska det fungera.

Steam, det hade jag helt glömt! Skaffade Steam för några månader sen men har haft GTA IV sen det kom ut så det har inte slagit mig alls.

Som sagt, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bumpa tråden med lite info iallafall. Jag är själv i denna sits fast skivorna är borta iallafall installations cden. Testade regga min nyckel via steam står bara invalid cd key. Wuzi jag laddade ner GTA IV o reggade med min nyckel eftersom det kräver att man har cd skivan i för att spela så la jag bara in en no cd crack. Funkade fint att spela online och offline med crackad exe fil o orginal cd key.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...