Jump to content

Uttorent problem?


Vice.
 Share

Recommended Posts

Trodde jag hade det!? Vad är den senaste?

3.1.2 tror jag.

Du måste även associera magnetlänkarna med uTorrent så att datorn vet vilket program den ska öppna länkarna med.

Annars så går det att kopiera magnetlänkens adress och öppna en anslutning med hjälp av den.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget

Testa först att öppna en magnetlänk med IE. Det finns en möjlighet att den kommer be dig att välja ett program att associera magnetlänken med. Glöm inte att kryssa i att den alltid ska associera magnetlänken med uTorrent.

Annars kan du testa en aningen klurigare metod.

Kopiera den här texten:

REGEDIT4

[HKEY_CLASSES_ROOTmagnet]

@="URL:magnet Protocol"

"URL Protocol"=""

[HKEY_CLASSES_ROOTmagnetshell]

[HKEY_CLASSES_ROOTmagnetshellopen]

[HKEY_CLASSES_ROOTfooshellopencommand]

@=""C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe" "%1""

Om uTorrent ligger på en annan plats så får du ändra den adressen. Spara filen med filändelsen .reg. magnet.reg till exempel. Dubbelklicka på den så kommer en varningsruta upp. Tryck Ja och testa sedan att ladda hem en ny magnettorrent.

Edit: Vad har du för operativsystem förresten? Om du har Windows 7 så ska sista raden se ut såhär: @=""C:\Program Files (x86)\uTorrent\uTorrent.exe" "%1""

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Byt webläsare till chrome, det enda vettiga! Har bara varit med att FF inte fattat vad magnetlänkar är, vet dock inte hur man löser.

LOLOLOL, jävla fanboy.

Har aldrig haft problem med FF, så det är ju onekligen du som inte kan ett skit om ditt FF inte funkade. När ska folk sluta ragga folk till sina egna webbläsare, vill man inte byta ska man inte behöva göra det. Fixa problemet till hans webbläsare eller ge fan i att skriva i tråden. Keff.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LOLOLOL, jävla fanboy.

Har aldrig haft problem med FF, så det är ju onekligen du som inte kan ett skit om ditt FF inte funkade. När ska folk sluta ragga folk till sina egna webbläsare, vill man inte byta ska man inte behöva göra det. Fixa problemet till hans webbläsare eller ge fan i att skriva i tråden. Keff.

Inte jag som varit med om problemet...och jag vet bara att FF haft problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...