Jump to content

Hur kommer ni förbereda er inför GTA5?


KeishaLewis
 Share

Recommended Posts

Du de låter gött de där:D

fram tills de kommer ska jag klara alla mina GTA till 100%(GTAIII,GTA VICE CITY, SAN ANDREAS, LIBERTY CITY STORIES, VICE CITY STORIES) har klarat SAN ANDREAS till 98%..........

Den dagen den kommer i brevlådan eller om de kommer på posten. Ska jag spela antagligen 24 timmer blankt, ska köpa pop corn, chips, coca cola(kansje köper nrg-dryck men de e inte viktigt)morötter o gurka med "Holiday Dip" (tro mig de e grymt gott)kommer nog lägga ner en 1000 kronor(spelet + snacks inräknat) den dan de e ju som en högtid lolz

kommer nog oxxå stada rummet, eller vet du vad, ska fan sanera.(om jag inte ska spela på platt-TVn i vardagsrummet) :ph34r:

Sen ska jag ta på mig mina favvo-mjukis-byxor some e klippta till sjorts, o håll i bak o fram på ena sidan

sen ska jag köra uppdrag efter uppdrag :D glad att kommam tillbaka till SanAndreas, tycker ärligt talat att IV va lite tråkigt jämfört med SA,

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

^ Låter bra! Självklart ska man också nöta några GTA spel innan GTA 5 släpps. Jag kommer nog lira San Andreas två veckor innan GTA 5 släpps. Helt från början, från 0% till 100%. Är så peppad på GTA5 att det inte är sant. Har gått tre månader utan info nu men min hype är fortfarande kvar!!!

ah, jag har bara en grej kvar på SA, de e alla enique stunt jumps:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh.. slaffar spelet när jag har tid och spelar det sedan efter åt?

Vad kan man möjligtvis göra för att förbereda sig liksom.. inte direkt som att man måste samla på sig proviant för att överleva skiten direkt..

Åja, det fanns mycket att diskutera i ämnet inför GTA IV, till exempel, och förmodligen även till de äldre spelen.

Jag vet att jag själv hade laddat upp med 4,5 liter Sprite, Ett åttapack Billys-pizzor, två Marabou-chokladkakor, en påse Werthers Original och ett paket tuggummi. Lyckligtvis släpptes spelet bara någon dag efter en tenta jag hade och därefter var jag ledig i 10 dagar. Jag tror inte jag lämnade huset förrän den fjärde dagen eller så, när det där tagit slut och jag köpte en laddning av nästan samma saker.

Många laddade upp bilder på sin konsolhörna och visade hur de förberett sig. Ah, det var tider det :wub:

Till detta spel kommer jag nog inte vara lika hypad. Tekniken har gått så mycket framåt att ett GTA V i teknikjämförelse inte är ett lika magiskt landskap som GTA IV var omkring april 2008. Dessutom kommer det nog vara ganska likt vad vi upplevt i GTA IV, TLAD och TBoGT så för mig blir hypen inte lika stor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åja, det fanns mycket att diskutera i ämnet inför GTA IV, till exempel, och förmodligen även till de äldre spelen.

Jag vet att jag själv hade laddat upp med 4,5 liter Sprite, Ett åttapack Billys-pizzor, två Marabou-chokladkakor, en påse Werthers Original och ett paket tuggummi. Lyckligtvis släpptes spelet bara någon dag efter en tenta jag hade och därefter var jag ledig i 10 dagar. Jag tror inte jag lämnade huset förrän den fjärde dagen eller så, när det där tagit slut och jag köpte en laddning av nästan samma saker.

Många laddade upp bilder på sin konsolhörna och visade hur de förberett sig. Ah, det var tider det :wub:

Till detta spel kommer jag nog inte vara lika hypad. Tekniken har gått så mycket framåt att ett GTA V i teknikjämförelse inte är ett lika magiskt landskap som GTA IV var omkring april 2008. Dessutom kommer det nog vara ganska likt vad vi upplevt i GTA IV, TLAD och TBoGT så för mig blir hypen inte lika stor.

Oooh faen. Det var den tråden jag nämnde i första inlägget. Vilka minnen man får alltså. Kan inte fatta att jag satt för fyra år sedan och läste igenom tråden du postade ovan och tänkte att snart är spelet här som vi alla väntat på sedan 2004/2005. Man minns ju besvikelsen när GTA4 försenades. 2 - 3 månader hade inte varit så farligt, men 6 månader?! Panik på all världens GTA forum alltså, haha. Nu sitter vi här 4 - 5 år sen och väntar på Rockstars nästa mästerverk och vi vet inte ett skvatt om spelet trots att det gått tre månader sen trailern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Därefter kör jag hem på rekordtid och häller upp chips och lösgodis i en skål.

Underbar post, och välkommen tillbaka. Om du nu varit borta. :D

Men du... Vore det inte bättre om du häller upp chips och lösgodis i skålarna innan det är dags att åka. På det sättet blir det mindre tid att slösa när du väl är hemma. ;)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lär nog ladda upp på exakt samma sätt som när GTA IV släpptes. Tog "ledigt" från skolan, köpte spelet, drog och handlade Pringles, energidryck och ett par chokladkakor från Lidl (ja, deras choklad är toppen), sedan skynda hem och avnjuta spelet. Skillnaden mot när jag skaffade GTA IV kommer bli att jag numera spelar i full-HD i storformat, och inte på nån grötig tjock-TV (vilket tyvärr förtog en enorm del av upplevelsen när jag spelade IV).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Lär nog ladda upp på exakt samma sätt som när GTA IV släpptes. Tog "ledigt" från skolan, köpte spelet, drog och handlade Pringles, energidryck och ett par chokladkakor från Lidl (ja, deras choklad är toppen), sedan skynda hem och avnjuta spelet. Skillnaden mot när jag skaffade GTA IV kommer bli att jag numera spelar i full-HD i storformat, och inte på nån grötig tjock-TV (vilket tyvärr förtog en enorm del av upplevelsen när jag spelade IV).

samma här (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Jag är " that old-school kid" från 2002 (w00t)

..och blev medlem inför att GTA-VC skulle släppas till PS2.

Inför varje spel änsålänge har jag städat av soffbordet, satt mig exakt mitt i soffan, skruvat upp volymen på surroundanläggningen (4 st stora 3 vägs-högtalare med 10" bas), tittat så allting är perfekt i rummet och inga grejer kan störa. (incl. fästmö :lol:, hoppas hon inte läser detta :ermm:)

Sen startar jag spelet och sitter och bara njuter av intromusiken i 5 minuter och ser om något händer... tex. lite gameplay-filmer eller nåt och låter gåshuden ta över.

Innan det släpps kommer jag nog att spela en hel del GTA3, VC och SA. Har aldrig riktigt gillat GTA:4, det är lite för mörkt och trångt på något sätt. Bilstyrningen är också lite seg. Så jag hoppas på samma styrning och känsla som GTA3-SA!

Redigerad av Foo
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saknar den tiden man köpte spelet och satt och spelade flera timmar i sträck, när man höll det man hade hypat så länge i handen.

Men när man blir äldre (eller ja 26 iaf) så kan man inte göra det längre, eller inte jag iaf, så någon direkt förberedelse blir det inte för min den den här gången, ska köpa spelet samma dag som det släpps, det har jag gjort sen GTA 3 och det tänker jag inte bryta, ska väl försöka ta ledig samma dag också. Men att sitta och spela flera timmar i sträck får jag nog lägga åt sidan för nu, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

"Here's a quick look across the landscape of dedicated fansites covering Rockstar and our game titles. These guys have been riding with us for quite a while now so big thanks to them for the longtime support - we recommend stopping by their sites to have a look at lots of additional content and analysis from the fan perspective. Here's some cool stuff out there we've seen recently...

The team at RockstarBase are getting into the Los Santos spirit with an article entitled "Pre GTAV: LA Time Lapse", featuring a really spectacular video of the real City of Angels at NightFall. We recommend to go HD and fullscreen to see it in full splendor.

In "The Sticker Effect", ChicagoEnigma at Rockstar Network rats himself out for his nefarious habit of Rockstar sticker-bombing. You can also check out The Sticker Project over on their forums for more details. We will neither condone nor condemn such activity..."

http://www.rockstargames.com/newswire/article/44821/rockstar-fansites-roundup-nightfall-video-sticker-bombing-gtaiv-.html

Vilken jävla känsla man får!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Here's a quick look across the landscape of dedicated fansites covering Rockstar and our game titles. These guys have been riding with us for quite a while now so big thanks to them for the longtime support - we recommend stopping by their sites to have a look at lots of additional content and analysis from the fan perspective. Here's some cool stuff out there we've seen recently...

The team at RockstarBase are getting into the Los Santos spirit with an article entitled "Pre GTAV: LA Time Lapse", featuring a really spectacular video of the real City of Angels at NightFall. We recommend to go HD and fullscreen to see it in full splendor.

In "The Sticker Effect", ChicagoEnigma at Rockstar Network rats himself out for his nefarious habit of Rockstar sticker-bombing. You can also check out The Sticker Project over on their forums for more details. We will neither condone nor condemn such activity..."

http://www.rockstargames.com/newswire/article/44821/rockstar-fansites-roundup-nightfall-video-sticker-bombing-gtaiv-.html

Vilken jävla känsla man får!

Grymt schysst att de gjorde en sån där fansite roundup! Känns alltid riktigt bra då man vet om att de känner till och ser det man gör. Jag skriver ju själv för RockstarBase.

Hoppas på att bli inbjuden till NYC och få spela GTA V lite tidigare än många andra. Mouahaha :)

Och visst är den där videon underbar! Hoppas och tror starkt att vi får mer nyheter nästa vecka!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska unna mig en riktigt jävla onyttig dag. Chips, energidrycker, kaffe och micromat kommer att finnas på plats, likaså en mängd våtservetter då jag avskyr när dosan blir flottig. Är jag ledig från jobbet så vaknar jag tidigt, städar rummet, laddar upp med några dosor snus och väntar sedan på att posten ska komma.

Hämtar spelet ur brevlådan, sätter igång en laddning kaffe och undersöker manualen medan kaffet blir färdigt. Häller upp skiten i en termos, går ner på mitt rum, startar spelet och nöter tills jag blir less. Har antagligen laddat upp med en del Family Guy/ South Park att varva med. Lär nog spela runt 7-8 timmar första dagen, beror helt på om det är så bra som jag tror att det ska vara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min dag.

Se till att jag har städat rum och mycket yta för mat, snacks och dryck.

Om jag är ledig eller går i skolan den dagen vet jag inte än. Men det första jag kommer göra när jag kan är att åka och köpa det. Har alltid gillat att åka till affären och köpa spelet än att få det i brevlådan. Gillar känslan när man åker hem och sitter och kollar på fodralet och läser i manualen. Blir att man längtar hem så man kan få spela. Det är också bra för att man kan handla på samma gång.

Chips, läsk eller energidryck kommer jag nog att äta. Får se vad man är sugen på när dagen är här. Köper gärna hem en pizza från pizzerian som ligger bara ner för backen här där jag bor. Laptopen på bordet med forumet uppe så man kan skriva/läsa vad forumet skriver. (Hoppas på första intrycks reaktioner och annat kul!).

Sen blir det nog att spela många timmar och sent in på natten. Svårt att sova på en GTA release men får försöka om jag har skola dagen efter!

Kommer nog bli att jag köper spelet från Elgiganten eftersom dom brukar sälja spel för bra pris under release dagar. Köpte Gta IV där för en billig peng när det släpptes och jag hoppas verkligen dom gör likadant med Gta V.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...