Jump to content

Skägg-tråden


MyStiC
 Share

Recommended Posts

Jag får för tillfället bara neckbeard, tyvärr. Har artat sig rätt bra dom senaste två åren, men nu verkar jag vara fast på den här punkten. Är nog Norrlands hårigaste människa i övrigt dock. Min tatuerare är inte sen att nämna det varje gång vi kör en sittning. Ryggen är värst, körde med hårborttagningsmedel ett tag men gav upp då det krävdes allt för mycket kräm per omgång för att få bort allt... :(

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Nu har jag en fråga!

Har länge funderat på det här med skägg och om man ska testa lite. Vill inte ha något för stort eller långt, mer trimmat. Men vart fan ska man raka linjerna?

Har sett folk som kör två fingrar över adamsäpplet och har linjen där och folk som har vid själva käken. Men vad är rätt?

Kanske inte finns rätt eller fel men vad är det som är snyggast för trimmat skägg?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag en fråga!

Har länge funderat på det här med skägg och om man ska testa lite. Vill inte ha något för stort eller långt, mer trimmat. Men vart fan ska man raka linjerna?

Har sett folk som kör två fingrar över adamsäpplet och har linjen där och folk som har vid själva käken. Men vad är rätt?

Kanske inte finns rätt eller fel men vad är det som är snyggast för trimmat skägg?

Om du ska köra på tredagarsstubb-ish tycker jag absolut inte du ska raka bort allt på halsen.

Vad jag gör är att jag trimmar skägget på 2mm, sedan tar jag mustaschen och skägget under käken på 1:an. Kanten där skägget slutar helt på halsen kan jag ibland ta med bara trimmern utan plastgrejen på, så att man alltså får en mjuk övergång från inget skägg till skägg istället för en hård kant.

Redigerad av Siana
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Varierar mig rätt mycket. Vanligtvis har jag som jag har nu (på sekunden), det vill säga som på denna bifogade bild (som jag fotade nu på sekunden):

post-2448-0-06376900-1397396558.jpg

Annars kör jag slätrakat eller mustasch. Hade gärna varierat mig mellan fler "skäggstilar", men som läget ser ut får jag verkligen bara skägg på hakan och över läppen. Inte för att jag egentligen klagar, det är en rätt schysst skäggväxt, på sitt sätt. Men jag tänker mig att jag hade passat i en heltäckande stubb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Klippte och trimma. Gav det en form att växa ut i. Dock tyckte jag han gjorde det rätt kort. Men nöjd ändå! smile_1181703_0.gif

Bild

A+++++ w00t_1181130_0.gif

Mitt ser rätt oförändrat ut:

Edit: Lade upp bilden i bild på dig själv-tråden istället eftersom den här tråden inte ligger i privata angelägenheter.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 8 months later...
  • 3 weeks later...
2016-04-14 at 20:10, xstreem skrev:

Överväger att låta mustaschen växa ut till en fu manchu bara för att testa, men är rädd att aggressiva vänsternissar kommer anklaga mig för att syssla med kulturell appropriering. Vad ska jag ta mig till?

Du ska strunta i vad idioter tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...