Jump to content

Bästa/sämsta komikern?


kidrock
 Share

Recommended Posts

Angående Petra mede så finns det ju minnen kvar inom mig från när hon va med i roast och gjorde bort sig totalt. Ingen skrattade alls och som någon nämnde tidigare mådde man bara dåligt av att se det.

Likadant när hon höll på med melodifestivalen. Pinsamt.

De kvinnor som är roliga är ju de som är manligast. Babben, hon i time out (som Förövrigt är grym på sport) osv.

Min favoritkomiker är självklart Jim Carrey. Växt upp med hans filmer.

På senare tid har ju Gabriel iglesias blivit en ny favorit också.

Annars är det så olika beroende på vad dom gör för något. Appelqvist och Malmberg är ju roliga också förstås.

En manlig komiker jag hatar är Messiah Hallberg.

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade på några Hitchens-klipp på youtube och snubblade över det här som behandlar roliga män vs roliga kvinnor-diskussionen. Varför är kvinnor inte roliga? Svar: För att de behöver inte vara roliga! De har ingen anledning att vara roliga. Män använder behöver humor för att attrahera kvinnor men för kvinnor finns inte samma drivkraft - de får män ändå.

Håller med till 90%!

Synd att det är så, eftersom dessa utrotningshotade roliga tjejer då blir stämplade som "one of the guys". Jag önskar för fasen själv ibland att jag föddes till man istället, så hade det varit lättare att utveckla sina social skills och humor utan att folk lyft på ögonbrynet. Blir nästan frustrerad ibland när folk bara måste häva ur sig "Vad häftigt, du sysslar med X och är TJEJ!" som om det vore det sjukaste dom varit med om.

X kan vara:

Att skämta.

Att skratta åt ett skämt som bara män "borde" tycka är roligt.

Att spela tv-spel.

Att ta kontakt med främlingar i krogmiljö.

Att läsa på flashback.

Att sitta som al bundy. B)

Med myyyycket mera.

Mmm, jag förstår vad du säger man jag tror att det där går åt båda hållen, möjligtvis är det värre för tjejer. Men om jag t.ex. berättar att jag gillar att baka eller säger att Lejonkungen är min favoritfilm brukar reaktionen vara: :o

Antagligen förstärks effekten av att jag inte direkt ser ut som en person som tittar på disneyfilmer, but still.

Sämsta är utan tvekan Johannes Brost. :P

Knappast komiker dock.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kommit fram till följande:

Jag tycker Nour är okej, men har bara sett henne i Roast på Berns och hennes ståupp.

Filippa Bark är toppen, dock är det ju en karaktär.

Annika Andersson vet jag inte ett jota om, och har knappt sett något utav alls. Men har ett gott öga för henne ändå, av någon anledning.

I övrigt tycks jag vara en utav de få som gillar Hey Baberiba. :D Men ja, serien är sjukt ojämn men många sketchar sitter jag och skrattar som en gris åt. Kanske i synnerhet dom som är så fåniga och kassa så att dom blir roliga bara därför.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kommit fram till följande:

Jag tycker Nour är okej, men har bara sett henne i Roast på Berns och hennes ståupp.

Filippa Bark är toppen, dock är det ju en karaktär.

Annika Andersson vet jag inte ett jota om, och har knappt sett något utav alls. Men har ett gott öga för henne ändå, av någon anledning.

I övrigt tycks jag vara en utav de få som gillar Hey Baberiba. :D Men ja, serien är sjukt ojämn men många sketchar sitter jag och skrattar som en gris åt. Kanske i synnerhet dom som är så fåniga och kassa så att dom blir roliga bara därför.

Jag håller med om det mesta du kom fram till. Saknar Hey Baberiba, det var riktigt roligt tycker jag. Fånig humor, men det är så det ska vara. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...