Jump to content

Dagens lunch/middag


Tweak
 Share

Recommended Posts

I den här tråden skriver vi vad vi åt till lunch och/eller middag och betygsätter måltiden. En bild är också kul, om möjligt!

Idag fyllde min pappa år så vi åt på restaurang. Jag tog fläskfilé, klyftpotatis (som var sådär mjuka och underbara, jag tycker mig minnas att det stod någonting om friterade på menyn men det känns ju lite konstigt?) och rödvinssås. Det var ljuvligt, särskilt med tanke på att jag inte ätit någonting på hela dagen utöver en skinkmacka till frukost. Till detta drack jag citronvatten. 5/5

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En bild är ju också kul, om möjligt!

Idag har jag bara ätit pizza från dr.oteker.

2/5

för tunn botten och brödet var väldigt "ljust" dvs b, köttfärsen smaka skumt, och sen var den för varm!

men tack vare de fina vädret och sällskapen får den 3/5

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till frukost var jag inte speciellt sugen på mat, så jag åt en endast en halv gurka och drack ett par glas multivitaminjuice. Till lunch tog jag två smörgåsar och ett halvliter glas med O'boy. Till middag åt jag tre smörgåsar och drack mjölk.

Dagens matbetyg; 2/5

Har inte haft någon aptit alls, pga en ohygglig baksmälla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår däremot grillade jag och en polare kött och åt potatissallad, som vi sköljde ned med en varsin stark. 4/5

Manligt!

---

Idag åt jag rester från onsdag: Hemlagad gryta bestående av mörk pennepasta, köttfärs, lök, kidneybönor, ärter, majs, paprika, Uncle Ben's Sweet & Sour Oriental samt tomatpuré. Till det tre tomater och två skivor grovt rågbröd utan smör.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Manligt!

---

Idag åt jag rester från onsdag: Hemlagad gryta bestående av mörk pennepasta, köttfärs, lök, kidneybönor, ärter, majs, paprika, Uncle Ben's Sweet & Sour Oriental samt tomatpuré. Till det tre tomater och två skivor grovt rågbröd utan smör.

8/10

Det där lät sjukt gott. Hade du lagat det själv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...