Jump to content

Festivaler 2012


Tweak
 Share

Recommended Posts

Killar vafan... gillar ni Swedish House Mafia? På riktigt?

Haha, mr_tobbe.. rolleyes_1184336_0.gif

Jag har aldrig lyssnat på dem utöver ute, men One, Calling osv live på Ullevi känns som en ganska bra kombo ändå. Och Deadmau5 på det.

edit: Typ, kolla från 02.50 och framåt här:

. Oavsett hur indie och undergroundhouse/electro/whatever man vill se sig som borde det inte gå att inte vilja fistpumpa tills man svimmar. Redigerad av Tweak
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bon Iver kommer till Roskilde som sedan tidigare också har Björk, även Bruce Springsteen ska komma enligt hans hemsida men det är inte utannonserat av festivalen än.

Edit* Tydligen bara Axwell som kommer till Summerburst och inte hela mafian, sen kommer den även gå av stapeln i Stockholm.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bon Iver kommer till Roskilde som sedan tidigare också har Björk, även Bruce Springsteen ska komma enligt hans hemsida men det är inte utannonserat av festivalen än.

Edit* Tydligen bara Axwell som kommer till Summerburst och inte hela mafian, sen kommer den även gå av stapeln i Stockholm.

Mm, snacka om att Festivalrykten gjorde en höna av en fjäder. Tråkigt, och synd om Summerburst som fick ett grymt släpp att upplevas som ett meh-släpp. Men nu krockar ju Summerburst med Hultsfred så det var jävligt skönt för mig. Har dock en känsla av att Summerburst kommer bli minst lika fett i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej fy fan vad illa jag mår när jag ser videos från Tomorrowland. En egocentrisk Guetta står och "spelar musik" och tror att han är gud. Helt sjukt otroligt mycket folk står och hoppar till denna hjärndöda musiken. Det känns som dansgolvet på din närmaste klubb x 1000000. Fy fan. Hade aldrig pallat en minut på ett sånt ställe. Medger att det är coolt med alla lasrar och det stora ansiktet till scen men i övrigt, usch

Sen är jag väll en tråkig kille också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två av dom tre stora rockfestivalerna har gjort ett släpp.

Metaltown:

Lamb of God (US)

Marilyn Manson (US)

Killswitch Engage (US)

Within Temptation (NL)

Anthrax (US)

Sabaton (SE)

Trivium (US)

Vader (POL)

DevilDriver (US)

Skeletonwitch (US)

Getaway Rock:

Anathema [uK]

Manowar [uS]

Ministry [uS]

Nightwish [FI]

Raubtier

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Kooks är bokade till Northside i Danmark, Hultsfreds systerfestival.. Skulle kännas riktigt skumt om Hultsfred bokade dem med tanke på hur urusla de blivit. Å andra sidan kan man kanske genomlida 90% skit för lite högstadienostalgi.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två av dom tre stora rockfestivalerna har gjort ett släpp.

Metaltown:

Lamb of God (US)

Marilyn Manson (US)

Killswitch Engage (US)

Within Temptation (NL)

Anthrax (US)

Sabaton (SE)

Trivium (US)

Vader (POL)

DevilDriver (US)

Skeletonwitch (US)

Getaway Rock:

Anathema [uK]

Manowar [uS]

Ministry [uS]

Nightwish [FI]

Raubtier

Metaltown är ju värdelöst. Jag åker hellre på Copenhell i Danmark som har samma band men är 500 kronor billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Kooks är bokade till Northside i Danmark, Hultsfreds systerfestival.. Skulle kännas riktigt skumt om Hultsfred bokade dem med tanke på hur urusla de blivit. Å andra sidan kan man kanske genomlida 90% skit för lite högstadienostalgi.

Ruskigt tråkiga live när jag såg de i somras (Siesta), men det var klart värt det för nostalgin!

Funderar på Hultan, då det verkar som att den kommer att ligga mellan skolstopp och jobbstart. Får se vad de bokar, de senaste åren (läs: '10 och '11) har bokningarna varit långt ifrån min smak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ruskigt tråkiga live när jag såg de i somras (Siesta), men det var klart värt det för nostalgin!

Funderar på Hultan, då det verkar som att den kommer att ligga mellan skolstopp och jobbstart. Får se vad de bokar, de senaste åren (läs: '10 och '11) har bokningarna varit långt ifrån min smak.

Bokningarna kommer gå i samma anda som 2011. 2010 var ju av helt annan karaktär. Var dock snack om att de skulle inrikta sig på lite hårdare rock inför i år, men så verkar det tack och lov inte bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Refused återförenas för en spelning på Way Out West.

Till Peace & Love kommer Kent, Wolfmother [AU], Dropkick Murphys [uS]

Och som vanligt, festivalernas festival i mina ögon, brukar vara en hint om vilka som kommer till dom Europeiska festivalerna. Coachella!

2011-12-19-coachella2012lineupposterleaked1_1229420_0.jpg

Coachella brukar vara väldigt svenskvänlig så även i år, dom svenska banden i år är Lykke Li, Refused, Swedish House Mafia, Peter, Bjorn and John, AVICII,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Refused återförenas för en spelning på Way Out West.

Till Peace & Love kommer Kent, Wolfmother [AU], Dropkick Murphys [uS]

Och som vanligt, festivalernas festival i mina ögon, brukar vara en hint om vilka som kommer till dom Europeiska festivalerna. Coachella!

2011-12-19-coachella2012lineupposterleaked1_1229420_0.jpg

Coachella brukar vara väldigt svenskvänlig så även i år, dom svenska banden i år är Lykke Li, Refused, Swedish House Mafia, Peter, Bjorn and John, AVICII,

Stämmer denna mer?

t8INA_1229432_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...