Jump to content

GTAsajtens julklappsbyte 2011


Kebab
 Share

Recommended Posts

Är det någon som har kontakt med Qouad Mathias och kan säga att jag vill ha hans adress? Han har inte varit på forumet sedan 17 november, så jag kan inte vara säker på att han fortfarande vill/kan delta (eller ens minns detta).

Siktar på att ni ska bli delgivna om er secret santa imorgon kväll. Är väl medveten om att många här vill ha god tid på sig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ber om ursäkt Mathias, men jag vågade inte lita på att du fortfarande kommer ihåg det här så jag strök dig. Du och jag kan utbyta nyårsklappar om du vill. :mf_doof:

Har skickat ut till alla nu! Vem ni ska ge klapp till är till 100% slumpat. Jag kan avslöja att det inte var några som fick "varandra". :naughty:

Så vad är det som gäller?

1. Klapp och frakt bör inte kosta mer än 100 kronor.

2. Det finns ingen undre gräns för vad klappen ska kosta. Vi är vuxna människor som kan uppskatta presenter för tanken bakom dem. :P Således är det helt förbjudet att framföra eventuella klagomål efter mottagandet! (Men jag har svårt att tro att det skulle ske på vårt lilla mysforum)

3. Det finns inga bestämmelser för vad som ska ges bort. Beroende på vem du får som mottagare så kanske du vill ge någon hempysslat, något som anspelar på ett inside joke, ja bara påhittigheten sätter gränsen. Man behöver inte nödvändigtvis köpa något som ska passa bara till just den personen man har blivit tilldelad, men det förstod ni nog.

4. Klapparna ska skickas före 21 december för att de säkert ska komma fram före julafton.(källa)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 Frågor:

1) Den man skickar till är det samma som man får från?

2) Får man veta vem man får ifrån? Alltså, skall jag skriva God jul din lilla forumit, hälsningar Tomten. Eller skall jag skriva God jul hälsningar Tomte vice?

1) Nix!

2) Jag... Vet ärligt talat inte. Har ju själv aldrig varit med på secret santa. ^_^

Som jag ser det finns det två alternativ

a) Man skriver i paketet vem det är ifrån.

b) Man skriver inte vem det är ifrån, vilket gör att det finns möjlighet för mottagaren att gissa vem som gett det.

Är osäker! Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1) Nix!

2) Jag... Vet ärligt talat inte. Har ju själv aldrig varit med på secret santa. ^_^

Som jag ser det finns det två alternativ

a) Man skriver i paketet vem det är ifrån.

b) Man skriver inte vem det är ifrån, vilket gör att det finns möjlighet för mottagaren att gissa vem som gett det.

Är osäker! Vad tycker ni?

Jag tycker vi skriver. Det är ju kul att veta vem det kommer ifrån.

Jag är så JÄVLA bra på paket. Vet redan vad jag skall skicka. Kommer bli fett najjs!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är klar med min present! Måste bara hitta ett passande kuvert. Hur funkar det där egentligen? Finns la' typ julfrimärken och vanliga? Hur blir det om man kör med ett vaderat kuvert isåfall? (Nej, jag skickar inte brev speciellt ofta vanligtvis :D )

Om man använder ett vaderat antar jag att personen som får brevet får hämta ut det på posten eller något? Har gått i funderingar på att köpa ett så stort vanligt kuvert som möjligt också och pressa ner presenten i. Vad händer då om brevet inte går ner i brevlådan? :D (I mottagarens brevlåda, alltså!) Känns meckigt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är klar med min present! Måste bara hitta ett passande kuvert. Hur funkar det där egentligen? Finns la' typ julfrimärken och vanliga? Hur blir det om man kör med ett vaderat kuvert isåfall? (Nej, jag skickar inte brev speciellt ofta vanligtvis :D )

Om man använder ett vaderat antar jag att personen som får brevet får hämta ut det på posten eller något? Har gått i funderingar på att köpa ett så stort vanligt kuvert som möjligt också och pressa ner presenten i. Vad händer då om brevet inte går ner i brevlådan? :D (I mottagarens brevlåda, alltså!) Känns meckigt detta.

Du kan skicka hur stora brev som helst så länge dessa går ner i postlådorna och du har rätt antal frimärken på. Går paketet inte ner i brevlådan hos mottagaren ringer man på dörren eller så får denna hämta ut paketet gratis på närmsta postombud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...