Jump to content

GTAsajtens julklappsbyte 2011


Kebab
 Share

Recommended Posts

Ok, hittills har vi 10 "klara" medlemmar och en handfull som verkar intresserade, härligt!

Det behövs fler uttalanden om ett maxpris. Jag tycker personligen att det inte ska vara över hundringen. Jag håller förresten med dem som har sagt att minimipris är onödigt, så det skiter vi i!

Angående det här med att dela ut namn och adress... Det är ju bara jag och julklappsgivaren som kommer kunna se er adress. Att skicka alla paket till mig och att jag ska skicka vidare dem är ju helt klart möjligt, om än lite bökigt. Framför allt eftersom jag kommer få springa fram och tillbaka till Hemköp då vårt brevinkast är ganska litet... Det enda praktiska sättet i mitt tycke är helt enkelt att de som inte vill ge ut sin adress inte kan delta. Henkis förslag är väl också en möjlig lösning.

Har oxå tänkt på detta och jag tror vi diskuterade detta för nått år sedan. Men det röstades ner för folk trodde det skulle bli lurade.

Jag är lätt på.

Att vara tex tio stycken som är med, och sen skickar var och en till en slumpmässigt vald deltagare är ett allt.

Men i princip är det bara en växling mellan 2 personer, man byter alltså en julklapp med en "okänd" person. Kul, visst, men det kan bli roligare.

Det är ett forum och fler borde vara med...

Detta är bara förslag, väldigt oslipade sådana. Verkar iden bra får man slipa på detaljerna...

Om man på nått vis kunde samla alla julklappar på en bild, och sedan spela tex "julklappsleken" så hade alla forumiterna deltagit samtidigt.

"Julklappsleken" är ju den här att man får ta ett paket om man får 1 eller 6 på tärningen. När alla paket är slut spelar man i ca 3 minuter, och får man 1 eller 6 får man ta ett paket från en annan deltagare. När minutrarna är slut får du behålla de paket du har.

Detta innebär ju att man måste skicka alla paket till en person, som sedan får hålla i det och skicka ut dem igen. Dubbla porton alltså.

Eller, så löser man det som så att man lägger upp ett foto på sitt paket som man kan välja.

kanske man kan spela nått annat spel eller tävla så att man kan få välja ett paket.

Men nått åt det här hållet tänker jag.

Det kan säkert vara helfestligt, men enligt mig behöver/bör vi inte krångla något första gången vi prövar på det. Fast om du får medhåll från andra så kommer jag givetvis rätta mig efter det. ;)

Bra idé, fast jag är redan med i reddits julklapsbyte, orkar inte skriva upp mig på två. :P

Hur fungerar det där med utgivningen av sin adress, styrs det med något program?

Underbart! :D jag vill vara med och håller med om att medverkande bör vara etablerade medlemmar, men hur bestämmer man vem som får/inte får vara med?

Låter helkul, jag är på. Endast etablerade känns som en självklarhet, för säkerheten men kanske framför allt för att det är roligast att skicka något till någon man har åtminstone hyfsad koll på. Frågan är väl dock hur många medlemmar vi har som inte är etablerade? :P Känns som lite av ett icke-problem.

Håller med er. Vi får väl helt enkelt ta det den dagen pottzork eller moroni_family hittar den här tråden och anmäler sig. :rolleyes:

Får man hemmapyssla klapparna?

Det tycker jag absolut!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, här är listan på er som rakt ut skrev att ni ville vara med, ni andra får gärna skriva huruvida ni vill vara med eller inte. Jag ämnar ha lottat klappgivare och -mottagare till månadsskiftet, så fram tills dess finns det tid att ändra sig.

ZcruweN

Jazz

RavenE

Frenzy

spajdermän

Vice.

IceCandy

Tweak

Lajnux

Godfather

Mathias

Troxie

Plaisir

kicken

Så vad är det som gäller?

1. Klapp och frakt bör inte kosta mer än 100 kronor.

2. Det finns ingen undre gräns för vad klappen ska kosta. Vi är vuxna människor som kan uppskatta presenter för tanken bakom dem. :P Således är det helt förbjudet att framföra eventuella klagomål efter mottagandet! (Men jag har svårt att tro att det skulle ske på vårt lilla mysforum)

3. Det finns inga bestämmelser för vad som ska ges bort. Beroende på vem du får som mottagare så kanske du vill ge någon hempysslat, något som anspelar på ett inside joke, ja bara påhittigheten sätter gränsen. Man behöver inte nödvändigtvis köpa något som ska passa bara till just den personen man har blivit tilldelad, men det förstod ni nog.

4. Klapparna ska skickas före 21 december för att de säkert ska komma fram före julafton.(källa)

5. Ni som deltar kommer ge ut ert namn till mig och till den som ska skicka en klapp till er. Jag kommer givetvis inte dela med mig av dessa uppgifter till någon annan.

Fan vad kul det ska bli! :D Tyvärr kommer jag inte på något bra sätt som möjliggör att jag själv kan delta. Nåväl. :P

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fungerar det där med utgivningen av sin adress, styrs det med något program?

Det tror jag nog, det lär bli jobbigt att sköta så många personers julklappar manuellt.

Vad är det som möjliggör att inte du kan delta? Som sagt kommer jag nog inte delta, så om du behöver någon som blandar secret santas så kan jag hjälpa till. Klart du ska få en juklapp, liksom!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det tror jag nog, det lär bli jobbigt att sköta så många personers julklappar manuellt.

Vad är det som möjliggör att inte du kan delta? Som sagt kommer jag nog inte delta, så om du behöver någon som blandar secret santas så kan jag hjälpa till. Klart du ska få en juklapp, liksom!

Tack för erbjudandet, men jag har insett att jag klarar mig utan klapp ändå. :) Tar det nästa år istället!

Här är då GTAsajtarna som ska vara med! Skicka era namn och adresser till mig i PM, och döp PM:et till ert användarnamn så blir det lite extra enkelt för mig.

ZcruweN

Jazz

RavenE

Frenzy

spajdermän

Vice.

IceCandy

Tweak

Lajnux

Godfather

Mathias

Troxie

Plaisir

kicken

P-C

MystiC

Ska bli kul det här!

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har vi ett senastedatum som klapparna ska vara framme? Julafton? Jag åker hem till föräldrarna 22:a och skrev min adress till Sthlm.

Skicka gärna konfirmations-pm också. Funktionen muppar sig fortfarande (är det samma problem som inläggen?).

Jag hade tänkt säga att senaste datum är julafton, men jag ska se till att säga till din hemliga tomte att du vill ha det före den 22! :yes:

De personer vars adress jag väntar på nu är:

ZcruweN

Frenzy

Vice.

Tweak

Mathias

P-C

MystiC

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har vi ett senastedatum som klapparna ska vara framme? Julafton? Jag åker hem till föräldrarna 22:a och skrev min adress till Sthlm.

Skicka gärna konfirmations-pm också. Funktionen muppar sig fortfarande (är det samma problem som inläggen?).

Ja, pm-funktionen är helt fubar. Om man går in på "meddelanden" kan man dock se om det har skickats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...