Jump to content

Podcasts


Marquis
 Share

Recommended Posts

Har lyssnat igenom en massa P3 Dokumentärer igen. Vissa för första gången och några som jag lyssnar om.

Utöver de jag skrev ovan vill jag rekommendera:

DC-3:an: Kanske det bästa som sänts i P3 Dokumentär. Intressant att lyssna på de teorier som finns om händelsen. Fortfarande en hel del obesvarade frågetecken.

Estoniakatastrofen: Lyssnade på denna för 2:a gången. Oerhört intressant, och skrämmande. Jag försöker att inte vara allt för konspiratorisk av mig, men det känns inte som att alla korten lagts på bordet här. Varken från Svenskt eller Estniskt håll.

M/S Scandinavian Star: Påminner om Estoniakastrofen. Verkar snarare vara ett massmord än en olycka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...
  • 6 months later...

En jävla bump men jag och två kompisar gjorde fyra podcasts under SHL's kvalperiod. Många som inte ens är intresserade av hockey fann den väldigt underhållande, mest tror jag pga Hultman som har en jävla röst. Oh förresten, vi snackade för det mesta MoDo. Det var första gången någon av oss gjorde en podcast och av nån anledning var jag svinnervös inför varje, utom sista där jag och Lindmark var dyngbakis.

Kvalpodd'n!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alex & Sigge, Värvet och Filip och Fredrik är det enda jag tycker är värt att lyssna på. Filip och Fredrik har återfått relevans och är kul att lyssna på igen trots engelskan!

Många som avskyr dessa podcasts (inte värvet då) för att det är vita män som gör dom. Löjligt och banalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alex & Sigge, Värvet och Filip och Fredrik är det enda jag tycker är värt att lyssna på. Filip och Fredrik har återfått relevans och är kul att lyssna på igen trots engelskan!

Många som avskyr dessa podcasts (inte värvet då) för att det är vita män som gör dom. Löjligt och banalt.

Det är också väldigt många som gillar FoF, AoS & Värvet. Väldigt många. Det är klart att det finns en skara som inte gillar dem av olika anledningar, exempelvis för att de är vita män. Jag kan absolut förstå att man kan tycka att det är tröttsamt att dessa vita män får ännu mer medieutrymme (även om detta som direkt kritik mot dessa podcasts möjligen är något missriktat), och att man därför kan ogilla nämnda podcasts. Det jag däremot inte förstår är varför du personligen bryr dig om det. Det påverkar väl inte direkt underhållningsvärdet, och jag tror inte att någon kommer att titta snett åt dig om du fortsätter att lyssna på podcasts lika kontroversiella som dem du nämnde i ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är också väldigt många som gillar FoF, AoS & Värvet. Väldigt många. Det är klart att det finns en skara som inte gillar dem av olika anledningar, exempelvis för att de är vita män. Jag kan absolut förstå att man kan tycka att det är tröttsamt att dessa vita män får ännu mer medieutrymme (även om detta som direkt kritik mot dessa podcasts möjligen är något missriktat), och att man därför kan ogilla nämnda podcasts. Det jag däremot inte förstår är varför du personligen bryr dig om det. Det påverkar väl inte direkt underhållningsvärdet, och jag tror inte att någon kommer att titta snett åt dig om du fortsätter att lyssna på podcasts lika kontroversiella som dem du nämnde i ditt inlägg.

Du har naturligtvis rätt i det du skriver. Anledningen till att jag tog upp det var för att jag blivit konfronterad och ifrågasatt av olika personer vid flertal tillfällen. Men du har rätt, det rör ju inte mig. Det är Alex & Sigge som borde vara ledsna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har naturligtvis rätt i det du skriver. Anledningen till att jag tog upp det var för att jag blivit konfronterad och ifrågasatt av olika personer vid flertal tillfällen. Men du har rätt, det rör ju inte mig. Det är Alex & Sigge som borde vara ledsna.

Det låter å andra sidan lite väl militant att ifrågasätta dig för att du lyssnar på AoS. Jag ville mest betona att kritiken inte nödvändigtvis är löjlig i ett bredare perspektiv, men jag förstår att det är irriterande att bli personligen konfronterad på grund av detta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...
  • 5 months later...

Jag vet att det blir dubbelpost nu, men då senaste inlägget publicerades för ungefär ett halvår sen så tänker jag ta mig friheten att bryta regeln om dubbelpost; Min och Viktors podcast Ta en kaffe med oss! ligger nu uppe på Soundcloud, Acast och kommer alldeles strax upp på iTunes. Istället för en trippelpost när det händer så uppdaterar jag den här posten med länken. Men ni får gärna komma och lyssna, dela till vänner om ni gillar den eller tror att de gillar den. All hjälp uppskattas, och konstruktiv tas mer än gärna emot!

 

EDIT: Nu finns vi på iTunes och Podcaster, tryck här, kära Apple-användare!

 

Artboard 2.png

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...