Jump to content

Game of Thrones


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Kollade avsnittet som läckte ut, jävla najs asså. Nu måste man dock vänta ännu längre på nästa avsnitt som också är det sista för säsongen om jag inte minns fel. Rätt segt.

Tycker det är lite irriterande att alla tydligen kan teleportera sig mellan städer i denna säsongen men oh well, det är ändå bra skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

August 18, 2017 at 17:58, Flaskan skrev:

Kollade avsnittet som läckte ut, jävla najs asså. Nu måste man dock vänta ännu längre på nästa avsnitt som också är det sista för säsongen om jag inte minns fel. Rätt segt.

Tycker det är lite irriterande att alla tydligen kan teleportera sig mellan städer i denna säsongen men oh well, det är ändå bra skit.

Nja, om du syftar på senaste drakrytten så var väl inte det någon teleport direkt, det tog ju åtminstone över natten. Vem vet hur långt landet är och hur fort en drake flyger?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv hoppades jag på att serien skulle vara slut denna säsong, vilket jag också trodde fram till typ femte avsnittet då det å ena sidan gått lite väl fort, men att det skapades plots under tiden också som jag inte fattade hur de skulle lösa på två avsnitt. Hela denna säsong känns som det brukar göra inför en uppsats som ska in vid midnatt och man märker hur mycket man har kvar klockan sju. Hets-skriva det viktiga, så kan man lägga fokus på en snygg avslutning senare. Denna säsong representerar 19:00 till 23:10, typ. Fort ska det gå och detaljerna är mindre viktiga.

Undrar om sista säsongen kommer kännas likadant. Över huvud taget tycker jag det har gått in i helvete långsamt med Danaerys äventyr och hela King of the North tog upp alldeles för lång tid för att bara avslutas tvärt. Vi fick se White Walkers i s1e1 men sen dess har de typ inte spelat någon roll. Känns långsamt och framhetsat på samma gång.

Likt alla andra serier väntar jag med att ödsla tid på en hypad serie förrän det bevisats att det var värt det. Det bästa exemplet på något som var värt det var Breaking Bad. Det sämsta var Lost. Game of Thrones ligger någonstans däremellan men känns överlag inte som något som jag nånsin rekommenderar de som fortfarande inte kollat och börjar tröttna på memes och referensskämt och att vara utanför i samtalsämnena. Det är inte värt sju säsonger, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 2 years later...
11 timmar sedan, JulianAndersen skrev:

Ironisk nok har jeg fortsatt ikke sett dette showet

Du behöver inte börja, heller. Tycker inte jag iallafall. Serien pågick för länge, stora plots gick upp i rök och resten av serien drog ut på tiden för att sedan eskalera i två sista säsonger, framförallt den allra sista, som var så hastigt genomförda och skrivna att somliga vägrat acceptera det som canon.

Det finns höjdpunkter däremot. Om du kan hitta någon form av "hela säsong X på två timmar"-fanversion skulle jag troligen absolut kunna rekommendera det. Det är värt åtta timmar totalt, men inte 70+.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...