Jump to content

Game of Thrones


L_Voll
 Share

Recommended Posts

börja se denna för några månader sen, kom ikapp ganska fort ju då det enbart är tio avsnitt per säsong.

första säsongen fick jag verkligen kämpa mig igenom, aldrig varit med om en tråkigare seriestart förut, först avsnitt 7 eller 8 så fånga det mitt intresse helt.

resterande avsnitt o säsonger har jag gillat, men jag placerar verkligen inte denna serie på min top3 lista, kanske top 5..

säsongavslutet va riktigt härligt men det kändes väntat att han skulle överleva genom hela säsongen så de drog mest ut på allting.

Sen hoppas jag att nästa säsong kommer bjuda på mer ifrån kalishia eller va hon nu heter, man får se helt för lite därifrån imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Jag kollade nyss alla fyra. Det fungerade att se på, men det blir nog att kolla varje avsnitt igen när det kommer ut i bra kvalité ändå.

Jag tittade just lite fort på Popcorn Time, och mjo det såg hyfsat ut. Fast jag vet inte om jag vill mata igenom alla avsnitt snabbt för då får man vänta igen på resten. Känns bättre att fördela upp det så man har något att se fram emot varje vecka. Sedan om jag klarar att hålla mig efter jag ser första avsnittet återstår att se... rolleyes_1184336_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Blir väldigt intressant att se vad som händer nu i serien! Tycker dock det var rent generellt en väldigt svag säsong där det kanske inte hände super mycket faktiskt. Även om det blev bättre och bättre på slutet känns det som det va lite onödiga saker som hände i början. Till exempel Jamie's trip för att hämta hem Myrcella tyckte jag va lite onödig tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir väldigt intressant att se vad som händer nu i serien! Tycker dock det var rent generellt en väldigt svag säsong där det kanske inte hände super mycket faktiskt. Även om det blev bättre och bättre på slutet känns det som det va lite onödiga saker som hände i början. Till exempel Jamie's trip för att hämta hem Myrcella tyckte jag va lite onödig tid.

Allting som hände i Dorne kändes väldigt Xena - Krigarprinsessan; allmänt låg budget, tvivelaktiga plotlines, dålig koreografi i stridsscenerna, etc. Det kändes inte som det höll upp till resten av Game of Thrones.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allting som hände i Dorne kändes väldigt Xena - Krigarprinsessan; allmänt låg budget, tvivelaktiga plotlines, dålig koreografi i stridsscenerna, etc. Det kändes inte som det höll upp till resten av Game of Thrones.

Ja, precis. Den delen tycker jag dom kunde helt ha kunnat skippat för det va ingeting där som egentligen ledde till någon bra story som man kan få se längre fram. Tycker nog faktiskt rent generellt att storyn säsong fem har blivit sämre och sämre för dom verkar ha helt enkelt brister i att hitta vad dom ska fokusera på och hur dom ska utveckla storyn.

Man hade ju kunnat lösa det där genom helt enkelt skicka en fågel eller någonting istället tycker jag nog faktiskt.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, precis. Den delen tycker jag dom kunde helt ha kunnat skippat för det va ingeting där som egentligen ledde till någon bra story som man kan få se längre fram. Tycker nog faktiskt rent generellt att storyn säsong fem har blivit sämre och sämre för dom verkar ha helt enkelt brister i att hitta vad dom ska fokusera på och hur dom ska utveckla storyn.

Man hade ju kunnat lösa det där genom helt enkelt skicka en fågel eller någonting istället tycker jag nog faktiskt.

Tanken var väl att hela grejen skulle leda upp till Myrcella's död, vilket i sin tur kommer leda till (varning för vilda gissningar) att Cercei mördar Trystane för att hämnas, och att krig mellan Lannisters och Martells bryter ut, såhär lagom i tid för vintern.

Men ja, det hade ju varit kul om de kunnat sköta det hela mycket bättre, och haft bättre produktion överlag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 months later...
Just now, xstreem skrev:

Dorne-grejerna fortsätter vara seriens sämsta story arc. Vid det här laget känns det som att det hade varit bättre om de aldrig tog upp det. Men vem vet, det kanske leder någonstans i slutändan?

Vrider mig av cringe varje gång Sand Snakes dyker upp.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...