Jump to content

Game of Thrones


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Tungt avsnitt alltså! :D

Detta som är så fett med den här serien. Man har ingen aning om vem som "sitter säkert". Rätt som det är dör bara ett gäng huvudkaraktärer. Galet! Men jag måste bara säga - Starksen kan jag leva med att de dör, men om Danarys eller Tyrion dör kommer jag bli rätt ledsen.

Fan vad balla Ser Jorah och co. var förövrigt. Gillar Grey Worm, han är badass!

Och Jon Snow, vilken glidare. Konstigt bara, funderade han inte på vad tusan vargarna hade där att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett säsong ett och två, och jag måste säga att den här serien är något utav de bättre som jag har sett.. Jag är i vanliga fall inte så mycket för fantasi och sånt. Men den här serien är ett riktigt guldkorn. Ska ge mig på säsong 3 nu är det tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Börjar kolla på säsongspremiären om 13 minuter och 26 sekunder.

Så - vad tyckte du? Jag tänkte börja titta på avsnittet om en minut! Jag tycker det känns väldigt spännande & bra att serien har börjat igen, har längtat som fan efter att titta på den så!

Jag kan ju säga att jag gillade det första avsnittet väldigt mycket. Arya älskar jag som karaktär.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så - vad tyckte du? Jag tänkte börja titta på avsnittet om en minut! Jag tycker det känns väldigt spännande & bra att serien har börjat igen, har längtat som fan efter att titta på den så!

Jag kan ju säga att jag gillade det första avsnittet väldigt mycket. Arya älskar jag som karaktär.

Jag tycker det var bra! Ganska fullsmockat med storylines och information men som säsongsöppning fyllde det sin funktion, påminde om vad som hände förra året och la en grund för vad som kommer. Arya och The Hound är mycket riktigt en skön duo

("What the fuck's a Lommy?

:D)

. Samtidigt har jag svårt att inte jämföra med böckerna, och då tycker jag nästan alltid att originalversionen är bättre.

Däremot så älskade jag

Jon Snow idag! Äntligen fick han lite badass-repliker. Dissen till Janos Slynt satt fantastiskt, precis som hur casual han droppade att han dödade tre wildlings och deras warg. Janos Slynt är alltså snubben som tillsammans med Littlefinger sålde ut Ned Stark och sedermera blev skickad till Muren av Tyrion, ifall ni har glömt bort honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slutet på avsnitt två kan vara det som jag har blivit mest glad utav på länge, haha. Så sjuuukt skönt.

Och herrejössed vad awkward det var när Dvärgarna hade sitt rollspel, tror jag aldrig vridit mig så mycket tidigare utav pinsamhet. Väldigt bra spelat utav alla!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

text

Spoilermarkera!

Tack! smile_1181703_0.gif Håller med dig och

väldigt väl utförd dödsscen. Passar Joffrey som hand i handsken att dö på ett så snöpligt och förödmjukande vis. Angående dvärgarna var det sjukt kul när de sprang in, en av dom råkade "boffa" till Varys i huvudet och hans reaktion var fantastisk.

tongue_1181744_0.gif Hade dock velat att Cersei vrålade ut sin förtvivlan istället för att, till en början, omfamna Joffrey och gråta ganska lugnt.

Också sjukt kul att Joffrey är ett sånt ärkeas att han inte ens kan skära tårta utan att döda en fågel..

Vad tror ni hände?!

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja, då var säsong fyra slut! Vad tyckte ni? Jag gillade säsongen, vissa avsnitt var lite segare imitten utav säsogen men emot slutet så blev det mycket mera spännande och intressant! Ska bli väldigt roligt att följa säsong fem också.

Sjukt kort säsong? Fortsätter det inte efter sommaren?

Tyckte sista avsnittet var riktigt bra, episkt! Sugen på att se det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...