Jump to content

Game of Thrones


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Har bara sett ett avsnitt, så har inte fått så bra uppfattning ännu. Det utspelar sig i en påhittat medeltidsvärld med olika kungadömen(?). Och jag antar att det ska bli lite strider om dessa. Ska se näste avsnitt också, räknar med att komma in i historien lite mer då, förstod inte så mycket av första avsnittet. Jag har hört att det ska vara en väldigt bra serie i alla fall("ett mästerverk"). Någon annan som följer?

game-of-thrones-poster_1212537_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Både jag och siana följer den, och vi är på sista avsnittet som kommer inatt/imorgon.

Det är en riktigt bra serie, många intriger och sånt dära.. Dock tänker jag inte spoila för mycket för dig genom berätta vad som händer.. Lite tråkigt bara att det är 1 år kvar tills nästa säsong kommer, kommer bli så sjukt segt att vänta på den..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ugh, fantasy...

Har någon läst böckerna och kan säga om tv-serien gör dem rättvisa?

Än så länge är det inte särskilt mycket fantasy faktiskt. Skulle jag beskriva serien skulle jag kalla den för en dramaserie i medeltidsform. Det handlar mer om, precis som namnet antyder, spelet om järntronen - komplotter, intriger, folk som hugger varandra i ryggen och så vidare. Fokus läggs inte nämnvärt på strider, och fältslag skippas helt (man får se precis när de börjar och sedan klipps det till när de är över).

Har inte läst böckerna, så jag kan inte svara på din fråga i övrigt. Det är däremot många på flashback som läst böckerna och följer serien - och självklart är böckerna bättre, men serien verkar ändå bra nog för att de som läser böckerna ska följa den med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska se senaste avsnittet senare idag. Sedan blir det en lång, jobbig jävla väntan.

Har du sett det nu? Uh.. Vilket slut.

Vilken röra, 2 huvudkaraktärer är döda redan. Jag tyckte inte speciellt om Drogo, så mig gör det detsamma.. Men slutet, 3 drakar? Jag hoppas verkligen inte dem blir OP och kan ta ut hela arméer själva, vore så.. tråkigt på ett sätt. Jag är också glad över att dem inte såg så tecknade ut, såg bättre ut än vad jag förväntade mig faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du sett det nu? Uh.. Vilket slut.

Vilken röra, 2 huvudkaraktärer är döda redan. Jag tyckte inte speciellt om Drogo, så mig gör det detsamma.. Men slutet, 3 drakar? Jag hoppas verkligen inte dem blir OP och kan ta ut hela arméer själva, vore så.. tråkigt på ett sätt. Jag är också glad över att dem inte såg så tecknade ut, såg bättre ut än vad jag förväntade mig faktiskt.

Asch, jag tror att nya huvudkaraktärer kommer att introduceras också, så det är nog ingen fara. Vi har väl t e x inte fått se Stannis Baratheon än. Slutet var väldigt ballt, drakarna såg skitcoola ut, och jag tvivlar på att drakarna kommer att bli så starka. Man har ju fått se alla drakskallar och liknande så människorna har visst lyckats slakta en hel del drakar genom tiden. Dessutom har väl drakar ganska lång livslängd så det dröjer väl rätt lång tid innan de blir riktigt stora.

Jahapp, dags att vänta ett år tills nästa avsnitt då. Tack och lov för att Breaking Bad börjar snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du sett det nu? Uh.. Vilket slut.

Vilken röra, 2 huvudkaraktärer är döda redan. Jag tyckte inte speciellt om Drogo, så mig gör det detsamma.. Men slutet, 3 drakar? Jag hoppas verkligen inte dem blir OP och kan ta ut hela arméer själva, vore så.. tråkigt på ett sätt. Jag är också glad över att dem inte såg så tecknade ut, såg bättre ut än vad jag förväntade mig faktiskt.

Det är ju det som är så roligt med den här serien..

man vet ALDRIG när någon dör, ingen går säker.. och kommer aldrig att göra, för det är seriens unika egenskap. Allt kan ändras! För länge sedan fanns det tre drakar, dessa dödade över 55 000 män i ett slag.. Men det tar år och åter år innan de blir så starka. Hon är ju dock trots allt Queen of Dragons.. Ny huvudkaraktär. Sen har vi Arya och robert's bastard förstås.

. Funderar faktiskt på att köpa hem böckerna, mestadels eftersom i stort sett alla stora strider har blivit bortkapade för budgetens skull! :)

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

För er som inte vet så finns e02 också ute. Holländska HBO Go visar tydligen avsnitten en vecka i förväg nu i början så ligger ute en web-rip med klart godkänd kvalitet (720p).

Sådant där brukar bara sluta illa, rätt som det är så slutar försprånget och så får man vänta två veckor på nästa avsnitt. sad_1182040_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har precis sett första avsnittet på andra säsongen och hänger inte riktigt med på allt.

Varför sprang de runt och dödade massa unga pojkar i slutet av avsnittet? Först bebisen sen några andra. Och vill de ha tag på the basterd med tjurhjälm för att de vet att han är med Ayra?

edit: vad bra att det tog ett år för mig att ta upp serien efter första avsnittet, så jag slapp vänta så länge på andra säsongen :D

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis sett första avsnittet på andra säsongen och hänger inte riktigt med på allt.

Varför sprang de runt och dödade massa unga pojkar i slutet av avsnittet? Först bebisen sen några andra. Och vill de ha tag på the basterd med tjurhjälm för att de vet att han är med Ayra?

edit: vad bra att det tog ett år för mig att ta upp serien efter första avsnittet, så jag slapp vänta så länge på andra säsongen :D

Syftet med att döda barnen var att döda alla Roberts bastards, och därmed försöka få kol på ryktet om att alla hans barn har svart hår alternativt även för att de inte ska kunna lägga anspråk på tronen. Samma anledning till att de är ute efter Gendry (han med tjurhjälmen), blacksmithen som han jobbade hos berättade att han var påväg till Nights Watch

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...