Jump to content

Hitman: Absolution


Renard
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

http://www.eurogamer.net/articles/2011-05-27-hitman-absolution-to-be-more-accessible

"The Hitman games of the past have been very hardcore," insisted Blystad. "Even though the fantasy of the Hitman universe has a very universal appeal, the games have been so difficult to play, that it's been more of an acquired taste.

"The biggest challenge that we had with this game was to make it much broader in every sense, so that it was easier to play and more accessible, but still retain a very strong, hardcore side as well. We don't want to alienate any of our fans who have been extremely loyal for so many years."

Jag vill inte låta arrogant men Hitman: Blood money var inte direkt ett 'hardcore' spel enligt mig. Det är ju helt upp till spelaren. Det går lika bra att meja ner alla med maskingevär, eller enbart skjuta de som kommer i ens väg etcetc. För att inte tala om alla tutorials som går att tjuvskicka på eller läsa. Det finns ju många alternativ. Om man sedan strävar efter Silent Assasin på varje uppdrag utan att fuska genom tutorials så är det såklart utan tvekan svårt. Men det är ju trots allt det som är charmen? Men man är inte tvingad till detta. Det är helt upp till en själv.

Jag är faktiskt en aning oroad över detta. Jag hoppas verkligen inte att hela spelet kommer att dummas ner till någon form av mainstream smörja. Det värsta scenariot vore om perks och liknande lades till. Hela konceptet med hitman är enligt mig att det ska vara utmanande. Förstår för övrigt inte varför det är nödvändigt.. visst, dom håvar in mer pengar, men det låter ändå som lite sellout fasoner.

Jag får väl vänta och se. Förhoppningsvis är det ett alternativ och inte ett måste. Men jag vet inte om jag vågar förhandsboka spelet.

Redigerad av Cyper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas verkligen att japaneserna i Square Enix har förstånd att fortsätta lägga tonvikten på stealth och inte försöker göra om spelserien till något mediokert action-lir.

Chocobo-racing i Hitman 5? Could happen. :yes:

Det är fortfarande våra dénska hvänner som står för utvecklingen, Square publicerar bara. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska vi inte dra förhastade slutsatser. Bilderna kan vara tagna ur sitt samanhang. Just dessa två bilder kanske är tagna under ett och samma uppdrag? Kanske actionscener som dessa är extremt sällsynta. Tänk om Rockstar och Team Bondi bara valt att publicera actionbilder av L.A. Noire? Då hade man ju fått helt fel uppfattning om vad det var för spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska vi inte dra förhastade slutsatser. Bilderna kan vara tagna ur sitt samanhang. Just dessa två bilder kanske är tagna under ett och samma uppdrag? Kanske actionscener som dessa är extremt sällsynta. Tänk om Rockstar och Team Bondi bara valt att publicera actionbilder av L.A. Noire? Då hade man ju fått helt fel uppfattning om vad det var för spel.

Jo, men herregud - marknadsföring. Sen så är bilderna sjukt kassa även i sitt sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Källa vore på sin plats ;)

Jag hittar inte någon som har skrivit ned hela intervjun med Eidos i Edge Magazine, men de skrev att Bateson kommer inte vara rösten. Och ett mail från Bateson själv, som svar till ett fan på hitmanforum.com.

From: david@davidbateson.dk

Date: Sat, 11 Jun 2011 12:56:32 +0200

Subject: Re: Hitman Absolution - New Voice Actor?

To: emil_beerholt@hotmail.com

Hi Emil

The absolute truth is: no one from IO Interactive is answering my calls, e-mails or sms. Feeling very let down at the moment but I haven't heard personally

Cheers

David

Sent from my iPhone

On Jun 10, 2011, at 0:32, <emil_beerholt@hotmail.com> wrote:

Hi David

I'm a big fan of the Hitman series and your voice work, which is why I'm writing this email. According to a recent article in video game magazine Edge, IO interactive allegedly dropped you as the voice actor for Agent 47 and went with someone else. I was very shocked when I heard about this, and I felt like IO had betrayed not only you, but the fans aswell. The Hitman fans have grown to love your distinctive voice as Agent 47, and many of them are now literally going crazy over at the hitmanforum.com, demanding an answer from IO. Is there any way you can confirm or deny this? If not, maybe a short and vague comment about it? I would really appreciate that, and I think all of your fans would too. If it is in fact true, then I can safely say that Hitman will never be the same again. I will keep this between us, if that is what you wish.

Thank you for all your work. Now if you'll excuse me, "I need to use the bathroom". ;-)

Sincerely

Och lite annan info jag hittade precis, från Edge artikeln.

From recent Edge article

IO have created a brand new engine called the Glacier 2 for the game.

Agent 47 is on the run, they showed off a level in a library.

There is instinct mode, which works similair to the detective mode in Arkham Asylum. It will replace the map screens from previous Hitman games.

With the instinct mode you monitor enemies trough walls, burning-red trails highlight the patrol route enemies are about to take, and the mode also highlight points of intrest (like climable ledges and vents). It can also be used to maximise your disguise.

The instinct mode can only be used for a short time, it is powered by a bar that refills when you do silent, stealthy takedowns.

Enemy patrol paths will now take organic and shorter paths, this is done so the player can anticipate when the AI is going to do something and not getting randomly caught.

The mini-map in the corner of the screen is going to stay, the will give the usual info like past games.

A new take on the threat meter: a grey circle appears in the centre of the screen, edges of which occasionally show where the player has been spotted.

You can make weapons that are built into the invironments and are unique to each setting.

The sneak animation has changed, Agent 47 will kill more gracefully.

Levels will now be divided into discrete checkpoints.

More focus on smaller sandboxes, because they want to control the pacing better and bring more variety to the gameplay.

Long-time series composer Jesper Kyd will not be returning. The duo Peter Peter and Peter Kyed will be doing it.

Longtime 47's voice actor David Bateson will not be returning.

UNCHARTED: HIITMAN CONVICTION REVELATIONS.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...