Jump to content

Californication


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Har precis börjat kolla på Californication

Handlar om Hank som är författare, han flyttade från New York till Los Angeles med sin fru och sin dotter, hans fru var otrogen mot honom, dom gör slut och hon ska nu gifta om sig, han blir alkholist och beroende av sex, Sen tappar han lusten att skriva nya böcker.

Har bara sett piloten än så länge, men jag kommer lätt följa serien, skön stämning i serien, lite Weeds stuk över serien och det är samma bolag och personer som gör serien.

David Duchovony från Arkiv-X spelar Hank.

http://www.sho.com/site/californication/home.do

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Jag snappade upp tipset om Californication, hade lite tid över och kollade igenom första säsongen.

Måste säga att den är riktigt underhållande, och känns unik. Det är tydligt att det är Hollywood som står bakom det, på gott och ont; jag gillar Entourage men alla heta modelltjejer som vill ha sex m.m. är lite klyschigt. Jag uppskattar den intellektuella dimensionen dock och jag kan mer sympatisera med Hank som person än Vinnie, om man nu ska jämföra det med Entourage. Jag tycker att de kunde vågat lite mer med serien även om den redan är ganska banbrytande.

Jag störde mig på att Hank lät Billys dotter

stjäla hans verk så jag kollade igenom de sista tre avsnitten bara för att se honom läxa upp henne som han definitivt hade förmåga att göra men så rann det bara ut i sanden.

Finns ett stort antal citat från huvudpersonen som fick mig att garva ordentligt! Ser fram emot andra säsongen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag snappade upp tipset om Californication, hade lite tid över och kollade igenom första säsongen.

Måste säga att den är riktigt underhållande, och känns unik. Det är tydligt att det är Hollywood som står bakom det, på gott och ont; jag gillar Entourage men alla heta modelltjejer som vill ha sex m.m. är lite klyschigt. Jag uppskattar den intellektuella dimensionen dock och jag kan mer sympatisera med Hank som person än Vinnie, om man nu ska jämföra det med Entourage. Jag tycker att de kunde vågat lite mer med serien även om den redan är ganska banbrytande.

Jag störde mig på att Hank lät Billys dotter

stjäla hans verk så jag kollade igenom de sista tre avsnitten bara för att se honom läxa upp henne som han definitivt hade förmåga att göra men så rann det bara ut i sanden.

Finns ett stort antal citat från huvudpersonen som fick mig att garva ordentligt! Ser fram emot andra säsongen.

Förhoppningsvis så löser det sig i S03.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...