Jump to content

Flytt till VPS


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Ju fler som klagar över problemet, desto större chans att Hultan prioriterar att fixa till detta snabbt?

Njae, jag tror inte det hjälper att 10 skriver och klagar än om 3-5 skriver och klagar. Hultenius är väl medveten om det antar jag, och gör sitt bästa för att fixa det. Han själv lär ju ha samma problem också så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njae, jag tror inte det hjälper att 10 skriver och klagar än om 3-5 skriver och klagar. Hultenius är väl medveten om det antar jag, och gör sitt bästa för att fixa det. Han själv lär ju ha samma problem också så.

Vi får hoppas på en snabb lösning på problemet. Börjar bli aningen besvärligt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en konsekvens av lägre kapacitet. Möjligt att jag kan tweaka databasen något, men det kommer aldrig bli lika snabbt som förut.

Edit: Det här inlägget tog < 2 sekunder att posta, så allt är inte jätteslött. Är det någon som har en uppfattning om hur ofta det tar jättelång tid att posta?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en konsekvens av lägre kapacitet. Möjligt att jag kan tweaka databasen något, men det kommer aldrig bli lika snabbt som förut.

Edit: Det här inlägget tog < 2 sekunder att posta, så allt är inte jätteslött. Är det någon som har en uppfattning om hur ofta det tar jättelång tid att posta?

Kanske 50% eller mindre, då fungerar det verkligen inte, fick typ bad request eller något fast inläggets postandes. Ren reflex att trycka f5 och då får man ut en dubbelpost :(

Edit: Denna gick inte alls, fick gå in på gtasajten på nytt eftersom den vägrare ladda klart fast inlägget var skrivet.

Redigerad av kobbe
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig händer absolut ingenting efter att jag har tryckt på "posta"-knappen. Väntade ungefär en kvart men det står bara "väntar på www.gtasajten.com". Trycker jag däremot på Gtasajten igen så har inlägget postats men det är aningen frustrerande att behöva gå tillbaka till startsidan varje gång man har postat något. Ses på startsidan, jag postar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig händer absolut ingenting efter att jag har tryckt på "posta"-knappen. Väntade ungefär en kvart men det står bara "väntar på www.gtasajten.com". Trycker jag däremot på Gtasajten igen så har inlägget postats men det är aningen frustrerande att behöva gå tillbaka till startsidan varje gång man har postat något. Ses på startsidan, jag postar nu.

Klicka på trådnamnet istället, eller på forumet som tråden ligger i, då har du gått två steg framåt istället för ett som det vanligtvis blir.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar lika illa med statusuppdateringar... står bara "Laddar" tills man själv uppdaterar sidan. Även om det går långsamt borde det ju åtminstone kunna uppdateras av sig självt.

Seghet på nätet, ett av våra mest störande i-landsproblem!

Edit: Paradoxalt nog gick det på mindre än en sekund att posta detta inlägg?? :huh:

Redigerad av Misterwhoopee
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite irriterande att behöva ha två forumflikar öppna; en som man postar i och en som man uppdaterar för att se ifall inlägget har gjorts eller inte.

99% av gångerna så har inlägget postats. Så det behöver du inte oroa dig över nämnvärt. :P

Jag kopierar det jag skrivit, om det är långt och jag inte orkar skriva om det ifall det inte skulle ha gått igenom av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

It's alive!

...Tack var den lojalaste undersåten... -_-

Hej!

Tack för informationen! Hade ingen aning om att forumet varit nere! Ska slänga upp en infosida ASAP!

Med vänliga hälsningar,

Kristoffer Hultenius

From: victor

To: kristoffer

Subject: RE: AKUT!

Goddkväll Hultenius! Ville bara meddela att forumet har legat nere i snart 2 dagar nu! Ha en fortsatt trevlig kväll//Victor aka Vice

  • Gilla 7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu slutar vi klaga som ettriga småungar som varit tvugna att gå från affären utan godis! Hultan jobbar på så gott han kan! Så jäkla jobbigt är det väl inte att bara klicka på trådnamnet? Optimalt är det inte, det medger jag, men så länge det funkar kniper vi käft om detta tycker jag.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu slutar vi klaga som ettriga småungar som varit tvugna att gå från affären utan godis! Hultan jobbar på så gott han kan! Så jäkla jobbigt är det väl inte att bara klicka på trådnamnet? Optimalt är det inte, det medger jag, men så länge det funkar kniper vi käft om detta tycker jag.

Hur vet du att det du postats har registrerats då?

Nu måste man ha två webbläsare öppna. Du klickar post på den ena sen går in och kollar att posten har kommit in som den skulle, med den andra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...