Jump to content

Flytt till VPS


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Kära medlemmar och gäster,

Inom några dagar kommer GTAsajtens Forum att flyttas över till en så kallad VPS då vi behöver "anpassa kostymen" efter verkligheten. Att ha en egen server till forumet är nämligen lite overkill i dagsläget och kostar onödigt mycket pengar.

Med en VPS får vi lite sämre prestanda, men till ett betydligt bättre pris. Skulle forumet växa framöver finns det också goda möjligheter att skala upp resurserna.

Med lite tur kanske forumet till och med upplevs aningen snabbare i och med att VPS:en finns placerad i Sverige (= kortare "latenser" = snabbare nedladdning av småfiler). Vi får se. Problemet ligger snarare i lägre kapacitet (”max antal besökare”).

Jag återkommer med datum och tidpunkt för flytten.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt, återkommer om tid och datum.

Men förmodligen under sämsta möjliga tid, dvs. på kvällen när så många som möjligt är aktiva :)

Murphys lag säger att det klart och tydligt kommer bli kring den tiden och det kommer bli lite försenat att starta upp den igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

När jag klickar på notifikationsfliken så kommer jag till en notifikationssida istället för att få ned fliken. I och med att man inte får ned fliken så försvinner aldrig ettan, om man inte klickar sig runt ett tag och lyckas få fram notifikationstexten.

Jag ser inga smileys i smileyrutan till höger nu när jag skriver posten heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte minimera forum-delar, inget händer :/

Skriver man ett Snabbinlägg och trycker nånstans utanför skriv-fältet (för att t.ex. lägga till en smilie eller bild) och sen markerar skriv-fältet igen så försvinner det man skrev

Går inte att skriva statusmedelanden eller kommentera dem. Verkar inte som min visningsbild i status-boxen syns? Klickar man på den dyker den upp

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tycker forumet är lika snabbt som det alltid varit? enda som inte funkar är som alla andra sagt smilesarna

Edit: tycker det kanske är lite snabbare till och med

Laddningstiderna är det då verkligen inget fel på.

... resterande saker funkar däremot lite sisådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...