Jump to content

The Hobbit


Lajnux
 Share

Recommended Posts

Som många redan vet så har The Hobbit nyligen påbörjat filmandet och framöver kommer vi bli uppdaterade om läget rätt frekvent. Lika bra att filmen får en egen tråd där vi kan diskutera och samla nyheter om filmen.

Video om produktionsstarten.

Peter Jackson måste ha världens roligaste jobb, hoppas det kommer fler sådana klipp snart. Bara de inte visar för mycket, det var bra i denna då man mest fick se kulisser som också var med i de äldre filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Väldigt intressant! Men känner ni inte som mig att dessa videor tar bort magin lite?

Nä, de gör mig istället taggad till tusen. Filmen har inte release än på ett år, i vanliga fall hade jag inte tänkt på den alls vid det här laget, men nu tänker jag ofta på den, läser om den och går runt och är taggad på den. smile_1181703_0.gif

Jag antar att du menar "tar bort magin" som i att det inte riktigt känns "äkta" längre? Jag vet inte, är filmen tillräckligt välgjord ska det inte spela någon roll, då ska man sugas in direkt ändå.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Ny production vid! Så jä-hävla nice. http://www.facebook....150451523596807

Fyfan i helvete, jag lider med killarna som får göra postprod på det där.

3D är till att börja med skitjobbigt att arbeta i, i alla fall när materialet har en kamera som filmat igenom en spegel; det är eftersom att bilderna blir lite olika när det gäller linjering, färger osv.

Kombinera det med att det är 48 frames, d v s "dubbelt" så mycket arbete för varje filmsekund... Fy farao. ermm_1180962_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...