Jump to content

Senast genomspelade spel


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Commandos: Behind enemy lines

commandos-behind-enemy-lines_3_1211814_0.jpg

Fick för mig att spela ett jättegammalt (13 år) spel igen som jag spelade i barndomen. Man är några stycken komandosoldater på varje barna och ens uppdrag är att eliminera fienden och oftast spränga någon sak. Spelet är i ljuvlig 2D och jag har största respekt till grafikerna som gjorde spelet, den ser fan bra ut!

4.5/5 eftersom man i princip bara gör samma saker om och om igen.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Mass Effect 2

5/5

Blod, svett och tårar. Det summerar hela Mass Effect- serien ganska bra tycker jag. Inte på länge har jag spelat ett spel som på ett så klockrent sätt drar in än med en kombination av spelbarhet och historia. Kanske det bästa jag spelat, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Commandos: Behind enemy lines

Fick för mig att spela ett jättegammalt (13 år) spel igen som jag spelade i barndomen. Man är några stycken komandosoldater på varje barna och ens uppdrag är att eliminera fienden och oftast spränga någon sak. Spelet är i ljuvlig 2D och jag har största respekt till grafikerna som gjorde spelet, den ser fan bra ut!

4.5/5 eftersom man i princip bara gör samma saker om och om igen.

Nostalgi!

Jag var på väg att spela det igen i februari men hittade aldrig igen skivan..

------------------------------------------

Jag har, med sällskap av en polare spelat igenom Little Big Planet eftersom det var gratis på PSN.

Väldigt underhållande partyspel som man kan nöta länge.

Vi har klarat "storyn" och satsar nu på att få 100% i alla banor.

Ett spel som håller länge, gärna i sällskap av minst en kompis.

Nu är jag väldigt sugen på att skaffa LBP2 :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Commandos: Behind enemy lines

commandos-behind-enemy-lines_3_1211814_0.jpg

Fick för mig att spela ett jättegammalt (13 år) spel igen som jag spelade i barndomen. Man är några stycken komandosoldater på varje barna och ens uppdrag är att eliminera fienden och oftast spränga någon sak. Spelet är i ljuvlig 2D och jag har största respekt till grafikerna som gjorde spelet, den ser fan bra ut!

4.5/5 eftersom man i princip bara gör samma saker om och om igen.

Klassiskt. Fast efter att ha spelat 2an orkar jag inte längre med 1an. Tyvärr. :confused:

Grattis om du klarade hela förresten, det är ju sjukt svårt mot slutet.

Mass Effect 2

5/5

Blod, svett och tårar. Det summerar hela Mass Effect- serien ganska bra tycker jag. Inte på länge har jag spelat ett spel som på ett så klockrent sätt drar in än med en kombination av spelbarhet och historia. Kanske det bästa jag spelat, helt enkelt.

Jag orkade aldrig spela klart det där pga den urtrista planetscanningen men nu såg jag att det finns en patch som snabbar upp skiten, så jag tror det ska få ny chans trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klassiskt. Fast efter att ha spelat 2an orkar jag inte längre med 1an. Tyvärr. :confused:

Grattis om du klarade hela förresten, det är ju sjukt svårt mot slutet.

Tänkte fortsätta med alla andra spel i serien men redan när jag kom till "Commandos: Beyond the Call of Duty" (alltså uppfölaren till orginalet) så såg det lite annorluda ut och jag tappade kännslan. Att spela i 3D är ju ännu skummare ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heavy Rain

+

Storyn (lol)

Detaljerade ansikten

När man sitter med kontrollen och hoppar i soffan för man är så uppspelt under de mer hektiska scenerna

-

Kontrollerna när man går

Några sämre banor

4/5

Gick dock miste om några banor med en karaktär då jag lät en kompis spela och karaktären dog. tongue_1181744_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Mafia II

2/5

Ville verkligen gilla det här spelet. Men det tar sig aldrig någonstans. På den positiva sidan finns en ganska inlevelsefull atmosfär och hyfsat välskapta och trovärdiga karaktärer, typ. Resten av spelet består av en alldeles för kort och ofokuserad story, långa transportsträckor och spelidéer som i överlag känns som de kunde genomförts mycket bättre.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte spelat igenom men kanske 80% men vill ändå redan sätta betyg.

Indigo Prophecy/Fahrenheit (2005)

IndigoProphecyFahrenheit_1214919_0.jpg

Fan, varför har jag aldrig hört talas om detta förut? Verkligen ett av de bättre spel jag spelat på ganska många år. Tänk er Heavy Rain och LA Noire blandat med en nypa Grim Fandango och några droppar Silent Hill. Spelet öppnar med att din huvudkaraktär just har mördat en person på en toalett i en restaurang. Du vet inte varför men du flyr därifrån efter att ha försökt sopa undan bevisen. Strax därefter så tar du kontrollen över två poliser som utreder brottet så samtidigt som du försöker fly från ditt eget brott ska du också lösa det. Verkligen en enormt häftig premiss med nästan perfekt gameplay. Animationerna är stundtals fantastiska och manuset och atmosfären känns genuin. Jag har aldrig hört talas om det innan så jag vill mest tipsa! Spelet hette från början Fahrenheit men tack vare några väldigt grafiska och interaktiva sexscener så censurerades det och bytte namn till Ingigo Prophecy.

9,5/10

Redigerad av P-C
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte spelat igenom men kanske 80% men vill ändå redan sätta betyg.

Indigo Prophecy/Fahrenheit (2005)

IndigoProphecyFahrenheit_1214919_0.jpg

Fan, varför har jag aldrig hört talas om detta förut? Verkligen ett av de bättre spel jag spelat på ganska många år. Tänk er Heavy Rain och LA Noire blandat med en nypa Grim Fandango och några droppar Silent Hill. Spelet öppnar med att din huvudkaraktär just har mördat en person på en toalett i en restaurang. Du vet inte varför men du flyr därifrån efter att ha försökt sopa undan bevisen. Strax därefter så tar du kontrollen över två poliser som utreder brottet så samtidigt som du försöker fly från ditt eget brott ska du också lösa det. Verkligen en enormt häftig premiss med nästan perfekt gameplay. Animationerna är stundtals fantastiska och manuset och atmosfären känns genuin. Jag har aldrig hört talas om det innan så jag vill mest tipsa! Spelet hette från början Fahrenheit men tack vare några väldigt grafiska och interaktiva sexscener så censurerades det och bytte namn till Ingigo Prophecy.

9,5/10

Det är verkligen ett fantastiskt spel.

Vi var ett antal på sajten som spelade det för ungefär sex år sedan, du har tråden här!

...Underbara minnen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte spelat igenom men kanske 80% men vill ändå redan sätta betyg.

Indigo Prophecy/Fahrenheit (2005)

IndigoProphecyFahrenheit_1214919_0.jpg

Fan, varför har jag aldrig hört talas om detta förut? Verkligen ett av de bättre spel jag spelat på ganska många år. Tänk er Heavy Rain och LA Noire blandat med en nypa Grim Fandango och några droppar Silent Hill. Spelet öppnar med att din huvudkaraktär just har mördat en person på en toalett i en restaurang. Du vet inte varför men du flyr därifrån efter att ha försökt sopa undan bevisen. Strax därefter så tar du kontrollen över två poliser som utreder brottet så samtidigt som du försöker fly från ditt eget brott ska du också lösa det. Verkligen en enormt häftig premiss med nästan perfekt gameplay. Animationerna är stundtals fantastiska och manuset och atmosfären känns genuin. Jag har aldrig hört talas om det innan så jag vill mest tipsa! Spelet hette från början Fahrenheit men tack vare några väldigt grafiska och interaktiva sexscener så censurerades det och bytte namn till Ingigo Prophecy.

9,5/10

Håller med testade demot och ja jag vart beroende av spelet vet inte hur många gånger jag spelade ut demot. Tack att du påminde mig om spelet dags att leta upp det igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faen, måste ta och spela igenom Fahrenheit någon gång. Har spelat det ett flertal gånger, men är så kass på att slutföra spel...

Hatade delen då man spelade som polisbruden och skulle leta efter något i ett förråd eller arkiv eller vad det nu var. Lika jobbigt för mig som det var för henne. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faen, måste ta och spela igenom Fahrenheit någon gång. Har spelat det ett flertal gånger, men är så kass på att slutföra spel...

Hatade delen då man spelade som polisbruden och skulle leta efter något i ett förråd eller arkiv eller vad det nu var. Lika jobbigt för mig som det var för henne. :P

Det var arkivet du går igenom och ja jag håller med dig så jäkla jobbigt att gå där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Deus Ex: Human Revolution

4/5

Mycket bra spel, som alla andra redan sagt. Storyn är bra och urvalet av spelsätt är väl balanserat och utformat där varje del har sina fördelar och nackdelar. Smygandet är speciellt bra. Nivådesignen kompletterar detta både i vägval, fiendepositioner och utrustning som går att hitta, dessutom belönas man extra för utforskning. Augmentationerna är roliga och användbara med ett stort urval och även om de är betydligt vanligare med uppgraderingar än i originalet kan man ändå aldrig uppdatera alla fullt ut. Något som är förvånansvärt bra är de sociala konfrontationerna, som förvisso liknar förhören i L.A Noire väldigt mycket, men har en helt annan funktion och dessutom kan förbättras med hjälp med augmentationer.

På den negativa sidan ligger först och främst bossfighterna, som absolut inte platsar i spelet. Sen saknar jag låsdyrkning och elektronikkunskaperna från det första spelet, nivåerna känns mindre djupa utan dem. I överlag lutar spelet kanske lite för mycket åt actionhållet, på gott och ont, vilket gör att vissa RPG-element känns nedvattnade. Fiendernas AI kan var lite trälig också, speciellt att alla patruller notifieras på en gång så fort en enda vakt upptäckt dig... Inga fler race till larmknappen med andra ord.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Batman: Arkham Asylum

Batman är påväg till Arkham Asylum med Joker, efter att han gjorde en mycket svag attack på Borgmästaren. Eftersom Batman misstänker att något inte stämmer så följer han med Joker in på mentalsjukhuset. Snart visar sig hans misstankar stämma då Joker plötsligt tar sig fri. Innan någon vet ordet av så har han tagit över Arkham Asylum och förvandlat det till sin egen galna lekplats.

Innan det här spelet kom så var det bästa Batman spelet hitils LEGO BATMAN, vilket inte säger lite om hur fattigt det har varit med bra Batman spel. Det här var spelet som visade att man faktiskt kan göra riktigt bra Batman spel och visst är det bra. När jag nu spelade igenom det för andra gången så var det minst lika bra som första gången. Grafiskt så är det mycket snyggt, det är en stor öppen spelkarta och man kan besegra fienderna så som Batman skulle ha gjort.

Så, finns det något jag inte gillade? Tja, inga stora grejor. Jag tyckte att spelet hade för få identifieringsbara Batman-skurkar för att vara ett spel som utspelar sig på Arkham Asylum. Det är Joker, Poison Ivy, Harley Quinn, Scarecrow, Zsasz, Bane och lösa Riddlers gåtor. Och så får man se Clayface. Jag tycker att andra kända skurkar skulle kunna få ha varit med på ett litet hörn kanske i form av sidequests. De var ju där vid tillfället men för någon anledning så höll de sig borta.

En annan sak är att där finns inga alternativa skins till Batman (mer än "Armored" till Challege Mode) vilket är väldigt synd.

En annan sak är väl att fienderna på själva kartorna blir lite tråkigare längre fram i spelet. Borta är de vanliga fienderna och istället bara galningar för att sedan bara vara växter.

Men det är, som sagt, mindre grejor. För spelet är, i grunden, en njutning att spela.

Challege Mode är också en intresant sak där man har möjligheten att spela Batman (eller Joker om man har PS3) i speciella utmaningar. Antingen där du ska smyga runt och besegra fienderna utan att de ser dig eller skadar dig, eller där du ska besegra fiender i slagsmål.

Tyvärr så är det liten variation på det då alla banorna är tagna från själva spelet och de återanvänder många med att bara höja svårighetsgraden.

Bra:

- Äntligen kan man spela Batman som Batman SKA spelas.

- Arkham Asylum är ett stort, spännande, kusligt och intresant ställe.

- Mycket påskägg för de som kan Batman.

Dåligt:

- Kunde ha haft fler kända Batmanskurkar.

- Challege Mode kunde ha haft fler variationer på banorna.

- Inga alternativa Batman skins (mer än "Armored" till Challege Mode) och inget som lockar till en omspelning.

Sammanfattning: Tidernas bästa Batman spel, som förhoppningsvis blir tidernas näst bästa Batman spel när Arkham City kommer ut om 1 månad.

Betyg: 5 Fladdermöss av 5

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Driver: San Francisco

5/5

Allt jag kan säga nu är: köp skiten! Har aldrig haft så kul med ett arkadracing spel sedan NFS: Underground och det är 7-8 år sen! Trots vissa brister såsom de klena krockarna är både spelglädjen och körkänslan total. Inget bilspel har hittills levererat en så bra kombination av biljakter, stunts, racing och bilporr i allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Jag är ett rätt stort Zelda fan, och när jag fick mina fingrar på det här spelet så kliade det i hela kroppen för jag ville poppa in det här och spela det på direkten.

När jag väl fick chansen till att starta upp det var jag hypead, glad, lycklig. Spelet verkade sjukt bra.

Dom 15 första timmarna var helt okej, allt var sjukt roligt. Så hittills sätter jag ett

8/10

Det var nu som skiten började träffa fläkten.

Här började ett oerhört jobbigt mönster att uppstå, i dom tidigare Zelda spelen så återvände du aldrig till samma ställen igen så himla ofta (om du inte kände för att derpa runt på stället då)

Men här i spelet så bygger allt på 4 olika huvudställen

The Sky

Faron Woods

Eldin Volcano

Lanayru Desert

(spoiler för dom som inte har, eller ska spela det här någon gång)

Första gångerna igenom dom här ställena var helt okej, men att bli tvungen att återvända till dom här ställena nonstop hela tiden och inte få se nånting nytt alls fick mig att tröttna skitmycket på det hela.

Jag bet ihop och fortsatte spela, tillslut var jag där. Sista bossen, där allt äntligen knöts ihop och jag........ var besviken.

Sista bossen var seriöst ett stort skämt, jag hade hoppats på att han skulle vara svårare än vad han var, men nej. Slå han, backa lite, dodgea ett slag, slå han igen, klar.

Overall

Story 10/10

Mapdesign 8/10

Recycling 1/10

Boss battles 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...