Jump to content

Den morbida dödstråden™


Umberto
 Share

Recommended Posts

I förrgår dog Jan Svanlund, sportjournalist på SVT-sporten. Hans specialiteter var häst- och motorsport.

http://svt.se/2.21335/1.2373212/svt_sports_jan_svanlund_dod

--

I går dog Geraldine Ferraro, amerikansk politiker och den första kvinnliga vicepresidentkandidaten i USAs historia. Hon ställde upp tillsammans med Mondale 1984.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I förrgår dog Jan Svanlund, sportjournalist på SVT-sporten. Hans specialiteter var häst- och motorsport.

http://svt.se/2.21335/1.2373212/svt_sports_jan_svanlund_dod

Va!? Han var väl inte speciellt gammal?

Fasen vad konstigt, det var ju inte alls länge sedan jag såg honom i rutan, känns det som. Han var väl med när Sportspegeln jubilerade har jag för mig. Fasen vad konstigt det känns, på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stod i artikeln att han var 69. Där fick du svaret.

EDIT: Inte menat så drygt som det lät

Jo, jag såg det. Det var mer en fråga för att visa min förvåning. Galet i alla fall, hörde honom inte så mycket på senare tid. Men gillade honom skarpt de gångar man såg honom i rutan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Kan inte fatta att ingen har nämnt att Sven "Plex" Pettersson har lämnat oss.

Han dog tydligen på midsommardagen, alltså i lördags. Jag läste idag i Aftonbladet, alla som hade varit i kontakt med Plex, antingen via sporten eller privat hade fått säga något kort. Det var inte utan att man blev lite rörd, en av Sveriges, om inte till och med den, bästa sportjournalist utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Tragiskt slut för en tragisk människa. Winehouse kunde verkligen sjunga, men hon var ju hög/full i princip konstant. Med en sådan livsstil levar man inte länge.

Hon hade kunnat gå så jävla långt. Hade det inte varit för knarkandet och supandet hade hon fortfarande levt.

RIP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, 27 år? Trodde hon var bra mycket äldre.

Nåja, det var ju trist. Men som man bäddar får man ligga antar jag...

Knark you know. Kan få vilken energisk ung människa som helst att förvandlas till en kraftlös gamling. Både fysiskt och psykiskt :(

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...