Jump to content

Spel som alla andra älskar, men som du hatar.


eXotic
 Share

Recommended Posts

Enkel tråd, enkelt att deltaga i den, enkelt att förstå vad man ska göra.

Skriv om spel som folk världen över var lyriska över, men som du själv bara inte kunde förstå storheten i.

Jag kan väl börja eftersom jag är trådskapare.

Assassin's Creed, jag spelade aldrig klart ettan och kommer förmodligen aldrig göra det. Ett mer repetitivt spel får man leta efter. Det har gjort att jag heller aldrig ens funderat över att skaffa uppföljarna. Även fast jag vet om att ettan är det sämsta spelet i serien.

Red Dead Redemption. Det är inget dåligt spel, och jag hatar det väl inte direkt. Men jag tycker inte alls det är lika roligt som de flesta verkar tycka. Just nu står det på spelhyllan utan jag ens klarat ut storyn. Men jag ska väl ge det en andra chans vartefter för det känns som att jag bara inte riktigt lyckades komma in i spelet ordentligt.

Army of Two är ett spel som jag verkligen hatade. Det är det enda konsolspelet jag någonsin har sålt. Fast å andra sidan så verkar de flesta tycka att det är ett dåligt spel så det kanske inte räknas. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

World of Warcraft, överskattat som bara den.

Åh, sant!

Det är ett spel som jag verkligen aldrig lyckats komma in i. Jag har spelat både på trials, på privatservrar och på en höglevlad kompis karaktär. Men det känns verkligen inte som ett spel för mig, även fast jag normalt sett är en riktig RPG-spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CS. Jag hatar väl det inte direkt, CZ är ju ändå rätt kul mot bottar men jag förstår verkligen inte tjusningen i att springa runt i urgammal grafik och döda varandra utan någon form av belöning. CoD-spelen har allt CS har och mycket mer känns det som (CS har väl inte ens någon story?).

Kan lägga till WoW också. Kan förstå varför folk gillar det men jag gör det inte. Betala månadskostnad för något man kan få gratis i t.ex. MapleStory (eller 3000 andra MMORPG) är inget jag vill göra.

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

World of Warcraft, överskattat som bara den.

Verkligen.

Jag tycker inte om strategispel. Inte heller CS, Final Fantasy, alla gamla nostalgispel, någonting till Nintendo 64 eller sportspel. Avskyr Fifa, och de flesta spel som inte innehåller någon form av free roam utan är uppbyggda kring banor, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Assassin's Creed, jag spelade aldrig klart ettan och kommer förmodligen aldrig göra det. Ett mer repetitivt spel får man leta efter. Det har gjort att jag heller aldrig ens funderat över att skaffa uppföljarna. Även fast jag vet om att ettan är det sämsta spelet i serien.

This.

Lånade spelet av en kompis, så jag bestämde mig för att klara ut det innan jag lämnade tillbaka det. Jag orkade i princip spela en "bana" per dag, för efter det så var jag less på spelet och jag visste att nästa bana skulle innebära att göra samma sak ännu en gång. Hitta view points>gör tre tråkiga uppdrag>mörda.

Slutstriden var inte heller särskilt intressant...

Köpte däremot tvåan för några veckor sedan och det är sååå mycket bättre.smile_1181703_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett spel som jag verkligen aldrig lyckats komma in i. Jag har spelat både på trials, på privatservrar och på en höglevlad kompis karaktär. Men det känns verkligen inte som ett spel för mig, även fast jag normalt sett är en riktig RPG-spelare.

Det tar sin tid att komma in i, personligen fastnade jag aldrig för det förrän jag hade nått maxleveln. Var nära att tröttna på level 30 eller så men mina polare tvingade mig att fortsätta. Sen blev det roligt!

Kan lägga till WoW också. Kan förstå varför folk gillar det men jag gör det inte. Betala månadskostnad för något man kan få gratis i t.ex. MapleStory (eller 3000 andra MMORPG) är inget jag vill göra.

Fjantigt argument, du kan inte på något sätt jämföra WoW med MapleStory bara för att det är samma genre.

---

Bioshock - Visst är det ett häftigt spel, men efter att ha spelat vad som kändes som en evighet förändrades det bara aldrig. Samma saker att göra, om och om igen, jag hoppades att jag var nära att klara av det när min polare informerade mig om att jag inte ens kommit halvvägs. Gav upp där någonstans.

DotA - Visserligen en modifikation och inte ett spel, men vi kan ju räkna in LoL och HoN här också. Jag skulle inte sträcka mig så långt som att säga att jag hatar DotA, jag har bara aldrig förstått varför just DotA blev den mest populära custom-mapen. För mig var den bara en i mängden och aldrig något särskilt.

GTA - Haha, nu kommer jag bli lynchad! Men helt ärligt, jag har aldrig klarat ett helt GTA-spel. Återigen hatar jag inte GTA (när jag tänker efter är min lista snarare över spel som jag tycker är överskattade/spel jag inte förstår hur andra kan älska så mycket), men jag fastnade aldrig riktigt för det. GTA 2 var otroligt roligt som ungdom, GTA 3 och framåt gick ut på att jag spelade ett gäng uppdrag, tröttnade, googlade fusk och spenderade några dagar på att skjuta ihjäl människor innan jag tröttnade på spelet. GTA IV har jag inte ens brytt mig om att pröva.

TrackMania - Hatar rallyspel och har aldrig förstått det roliga med TrackMania.

Assassin's Creed - Kan hålla med eXotic här. Fick det här spelet gratis till mitt grafikkort men spelade det inte längre än någon timme. Fy vad långtråkigt!

---

Finns det någon vettig lista på alla relevanta spel? Finns säkert många fler, men jag kommer inte på dem.

Säger det en gång till, spelen jag radade upp (förutom TrackMania och AC) är snarare spel jag tycker är överskattade än spel jag hatar...

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon vettig lista på alla relevanta spel? Finns säkert många fler, men jag kommer inte på dem.

Säger det en gång till, spelen jag radade upp (förutom TrackMania och AC) är snarare spel jag tycker är överskattade än spel jag hatar...

Intressant, jag vet inte mer än att man brukar kunna Wikipedia fram listor på spel som släppts under ett visst år.

Nej, tråden handlar väl inte direkt om spel man verkligen hatar. Utan som man själv inte gillade, fastän alla andra höjer det till skyarna. Så du gjorde helt rätt i posten.

Skriv om spel som folk världen över var lyriska över, men som du själv bara inte kunde förstå storheten i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Playstation Home: Ett slags second life utan nånting som lockar alls. Men det har kostat miljarder dollar och varenda nyhetsmail man får handlar om hur fantastiskt det är.

Legend of Zelda (Link to the Past): Visst är det mysigt, men jag blir sjuk i huvudet på musiken och är det egentligen inte sjukt repetitivt?

World of Warcraft: Har aldrig fattat grejen med det. Man går omkring och slåss, får bättre gear och sen ska man... göra samma sak igen, fast med svårare fiender som bara skiljer sig åt genom att de tar ännu längre tid att besegra? Grafiken är färgsprakande men förbannat polygon-ig... Varför skulle det vara snyggt? :huh:

Så gott som varje hacknslash-spel. Nu kanske jag generaliserar men både Diablo och God of War-serien (har inte spelat något av dem särskilt mycket) är rätt trista när man bara ska klicka sönder antingen pekfinger eller tumme tills fienderna dör och man ska ta sig vidare till nästa 20-mot-1-scenario. Nä, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...