Jump to content

"The Walking Dead"


The Dude
 Share

Recommended Posts

GAHH, för böveln, du borde ha dubbelspoilat!

Tycker inte att det var så stora spoilers utöver för dom som inte sett säsong två, men ursäkta. Varnar att det har med serietidningen att göra också!

Jodå, absolut! Jag är inte på något sätt missnöjd med säsong två än så länge, att varva ned och lära känna karaktärerna ordentligt har jag ingenting emot. Jag håller även med om att det mest vettiga vore att stanna på farmen, jag själv hade gjort samma sak. Men jag saknar spänningen som fanns när de fortfarande var kvar i storstaden. Det behöver inte vara zombieslakt hela tiden, utan mer känslan att: "När som helst kan de bli upptäckta av en zombie, så nu får de ta det ordentligt lugnt här!"

Nåväl, vi får se vad fortsättningen har att komma med, jag ser fram emot det i alla fall. Utan tvekan!

Du har rätt,

det var hemskt mycket mer spänning när dom var nära stan och alltid i närheten av stora zombiemassor. Och jag tycker att slutet på avsnitt sju och dubbelavsnittet som öppnade säsongen berättigade det långsamma tempot i dom andra avsnitten!

12 februari kunde inte komma tidigare.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg bara två avsnitt det här..

@Ni som läst serien: Hur väl följer tv-serien den tecknade originalversionen? Finns det många olikheter? Vilken version är bäst?

Om du inte sett långt i serien så borde du nog inte läsa det här för jag jämför händelserna i serien med serietidningen.

Spoilers om serietidningen här:

För det första så är det vinter i serietidningen, vilket gör det hemskt mycket gråare och bittrare. CDC-avsnittet och avsnittet om gängmedlemmarna som tog hand om gamlingarna finns inte med i Volume 1 (som mer eller mindre är säsong ett), och det är några små skillnader som att dom börjar övningsskjuta tidigare, Carl får en pistol, dom gick tillbaka till Atlanta för att tömma en vapenbutik, inte för att hämta vapenpåsen för den fick han med sig på en gång och såna småsaker (Darryl och Merle är inte med i serietidningen!). Volume 1 slutar annorlunda som fan, spoiler, om du inte vill veta, läs inte: Carl skjuter Shane i halsen när han bråkar med Rick om dom ska lämna deras läger eller inte! Det är väldigt bra att TV-serien inte dödade bort Shane, för han är verkligen en av mina favoritkaraktärer. Saknar Darryl i tidningen också.

Efter det börjar det bli mer ändringar, i serietidningen så har dom ett par småstopp innan dom kommer till farmen som ett huskomplex som är tomt och inringat där dom vill bo, Dale och Andrea har ett förhållande, dom plockar upp en mindre grupp människor efter vägen och jag kan inte stressa nog hur viktig vintern är och dom måste överleva det också. Sophia försvinner inte.

Tycker att båda är otroligt bra, dom måste ju göra det lite annorlunda för att hålla TV-serien är fräsch så jag är för ändringarna helt och hållet. Jag rekommenderar att läsa tidningen utan tvekan!

(svamlade lite, ber om ursäkt om jag skriver som en sopa.)

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Tankar om avsnitt 8 av säsong 2.

Nu börjar helt klart Rick bli lite mer kall. Han har börjat kunna döda och sluta tänka som han tidigare gjort. Efter att han skjutit dom två nya snubbarna i baren så tänkte jag direkt. Nu kommer dom få några efter sig och det kommer bli mer människor vs människor. de andra i deras läger kommer hitta kropparna och sen börja leta efter vem som dödat deras vänner.

Hershel har nog också blivit kall och insett vad man måste göra för att överleva. Ska bli spännande nu och se vad som händer, det här kan leda till mycket action och gunfights. Förhoppningsvis!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Denna serien har blivit så fantastiskt tråkig. Jag dog efter varje avsnitt under första säsongen, nja, mest intensivt var det kanske i den absoluta början men så som det ter sig nu alltså... shhiiiieeeeeet.

Hur kan du tycka det? Varför?

Jaha, ännu en till har gått bort i gruppen och denna gång var det Dale som dog. Om jag ska vara ärlig hade jag hellre sett Carl dö, blir irriterad på honom hela tiden. dummare unge får man leta efter, sen tycker jag att han spelas för gammal.

Såå tråkigt att

Dale dog. Han var en av de bästa karaktärerna enligt mig. Gammal och vis.

Carl har jag inget problem med, det är bara intressant att se hur han beter sig och hur han blir då han växer upp i en värld där de ständigt måste vara på sin vakt och ställas inför extremt svåra beslut som ofta gäller liv/död.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan du tycka det? Varför?

Alla som klagar vill att 5000 zombies ska storma gården och det ska bli kaos.

Fattar inte varför folk har så svart att förstår det realistiska i serien. Klart som fan dom ligger lågt och håller sig ur städerna. Och varför det är så få zombies är för att hålla det realistiskt, dom har inte ammo för flera tusen zombies.

Det enda jag skulle vilja är att dom började röra på sig snart, försöka ta sig till något ställe dom hört om eller liknande.

Gillade också Dale. Han var den enda mänskliga personen som var kvar. Den enda som tänkte mycket och hade lite mänsklighet kvar i sig, Verkligen synd att han dog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla som klagar vill att 5000 zombies ska storma gården och det ska bli kaos.

Fattar inte varför folk har så svart att förstår det realistiska i serien. Klart som fan dom ligger lågt och håller sig ur städerna. Och varför det är så få zombies är för att hålla det realistiskt, dom har inte ammo för flera tusen zombies.

Det enda jag skulle vilja är att dom började röra på sig snart, försöka ta sig till något ställe dom hört om eller liknande.

Gillade också Dale. Han var den enda mänskliga personen som var kvar. Den enda som tänkte mycket och hade lite mänsklighet kvar i sig, Verkligen synd att han dog.

Jag tror att de flesta förstår varför de inte går till en stad med massa zombies, men det hjälper inte det faktum att serien gradvis har blivit en dramaserie där utdragna moraliska beslut varvas med sörjande människor som tröstar varandra. Realistiskt beteende helt klart, men inte så jätteroligt att titta på om jag ska vara ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avsnitt 12 av säsong 2!

Kolla, fyfan vad jag blev glad över två saker. Sista avsnittet på säsong 2 nästa vecka!

Shane är död, äntligen. Hatade det svinet. Och sen i slutet när man ser att massa zombies är på väg mot gården. Hoppas serien tar en bättre vändning i säsong 3 och visar lite olika miljöer! Det här måste betyda att dom måste fly gården och åka vidare!

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avsnitt 12 av säsong 2!

Kolla, fyfan vad jag blev glad över två saker. Sista avsnittet på säsong 2 nästa vecka!

Shane är död, äntligen. Hatade det svinet. Och sen i slutet när man ser att massa zombies är på väg mot gården. Hoppas serien tar en bättre vändning i säsong 3 och visar lite olika miljöer! Det här måste betyda att dom måste fly gården och åka vidare!

Håller med! Är sjukt glad över att Shane är borta. Dessutom så tog lillgrabben igen lite för all skit han ställt till med. Hatade honom efter förra avsnittet.

Haha, som jag sa till mig själv när man fick se alla zombies i slutet: "Herre jävlar! Snacka om att de kommer få kuta i nästa avsnitt."

:P

Edit: Däremot så förstod jag inte riktigt varför

Shane kunde resa sig upp efter att han blivit nedstucken av Rick. Var han zombiefierad, eller dödade inte Rick honom ordentligt, så han fortfarande var levande? För han gjorde en del konstiga ljud, men det kan ju lätt förklaras genom att han fått en kniv i bröstet.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med! Är sjukt glad över att Shane är borta. Dessutom så tog lillgrabben igen lite för all skit han ställt till med. Hatade honom efter förra avsnittet.

Haha, som jag sa till mig själv när man fick se alla zombies i slutet: "Herre jävlar! Snacka om att de kommer få kuta i nästa avsnitt."

:P

Edit: Däremot så förstod jag inte riktigt varför

Shane kunde resa sig upp efter att han blivit nedstucken av Rick. Var han zombiefierad, eller dödade inte Rick honom ordentligt, så han fortfarande var levande? För han gjorde en del konstiga ljud, men det kan ju lätt förklaras genom att han fått en kniv i bröstet.

Han var

en zombie! Det här är något serietidningen tar upp också, så det förklaras säkerligen i serien också!

Jag hoppas verkligen att dom följer med serietidningen nästa säsong och hamnar där jag vill att dom ska hamna. Det är så intressanta lokationer och det finns så galet många bra karaktärer att ta från serietidningen och

nu när Shane samt Dale är död har dom ju utrymme för ett par till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med! Är sjukt glad över att Shane är borta. Dessutom så tog lillgrabben igen lite för all skit han ställt till med. Hatade honom efter förra avsnittet.

Haha, som jag sa till mig själv när man fick se alla zombies i slutet: "Herre jävlar! Snacka om att de kommer få kuta i nästa avsnitt."

:P

Edit: Däremot så förstod jag inte riktigt varför

Shane kunde resa sig upp efter att han blivit nedstucken av Rick. Var han zombiefierad, eller dödade inte Rick honom ordentligt, så han fortfarande var levande? För han gjorde en del konstiga ljud, men det kan ju lätt förklaras genom att han fått en kniv i bröstet.

Tror det var så att knivarna har zombie blod på sig, och gör att man blir smittad. Shane blev zombie och det blev även fången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det var så att knivarna har zombie blod på sig, och gör att man blir smittad. Shane blev zombie och det blev även fången.

Logiskt, men

fången blev aldrig stucken med kniven. Ska ha varit att hans slitna handleder kom i kontakt med något medan han var i ladan där alla zombies var!

I serietidningen är det så enkelt att (läs inte den här spoilern om du inte vill veta..)

alla har viruset, och det vilar i kroppen till att du dör. Så alla blir zombies om dom dör utan att hjärnan förstörs!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det var så att knivarna har zombie blod på sig, och gör att man blir smittad. Shane blev zombie och det blev även fången.

Det låter logiskt i Shanes fall, men precis som Merkky säger så blev inte fången stucken eller biten. Så varför han blev en zombie har jag ingen aning om. (Jag har alltså inte läst Merkkys andra spoiler så det jag säger kanske låter korkat.

:P )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...