Jump to content

"The Walking Dead"


The Dude
 Share

Recommended Posts

Nya avsnittet var också väldigt segt.

Verkar bara bli mer och mer problem mellan människorna än vad det blir med zombies. Nu är Lori gravid och är 100% säker att det är Shanes barn. Rick kommer nog få reda på allt snart. Jag är båda glad och besviken av att det inte är så mycket action. Varför det är bra är för att det är realistiskt, man håller sig undan. Men det är ganska segt att se på. Aja, hoppas på något avsnitt denna säsong med lite mer action i. Kommer nog sen!

Jag personligen tror att Rick

redan vet. Det var nog det som Jenner viskade till honom i slutet på säsong ett! Det borde ju ha synts på blodprovet han tog. Och gällande actionbristen så är det enligt mig både något bra och något dåligt. När actionavsnitten väl kommer så är dom ack så mycket bättre, men samtidigt är det ju lite långtråkigt när dom spenderar ett helt avsnitt med att prata! Även fast jag älskar realismen i den här serien och att det inte är en massa överdriven action hela tiden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har börjat läsa serietidningen nu, men jag är lite kluven om jag vågar läsa längre än TV-serien tagit sig! Vad skulle ni gjort?

Edit: En bit in i Volume 2 så vet jag att jag kommer att fortsätta! Serien verkar bara ta inslag av serietidningen, inte rippa av den helt med några mindre detaljer som skiljer.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat läsa serietidningen nu, men jag är lite kluven om jag vågar läsa längre än TV-serien tagit sig! Vad skulle ni gjort?

Edit: En bit in i Volume 2 så vet jag att jag kommer att fortsätta! Serien verkar bara ta inslag av serietidningen, inte rippa av den helt med några mindre detaljer som skiljer.

Jag tycker du ska plöja igenom serietidningarna.

Hade jag inte läst de, så hade jag mest troligen inte fortsatt kolla serien eftersom den är så pass seg just nu.

Men efter vad jag läst i tidningen så har jag mycket att se fram emot :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte sett något utav det förut, men en kompis visade mig ett avsnitt i veckan.

Jag var stekt och förstod ingenting om alla relationsproblem som det babblades om konstant. Jag ville bara se zombies! Jag fick se en, som var nere i en brunn. Det var inte så kul.

Serien får 1 av 5 poäng.

Du hade oturen att se ett av de absolut segaste avsnitten.

I och för sig ska The Walking Dead handla mer om överlevnaden än zombieslakt enligt Robert Kirkman, dvs författaren av TWD.

Men jag sitter bara och håller tummarna på att tv-serien följer serietidningen i fortsättningen, för då har ni något att se fram emot, det är säkert! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker du ska plöja igenom serietidningarna.

Hade jag inte läst de, så hade jag mest troligen inte fortsatt kolla serien eftersom den är så pass seg just nu.

Men efter vad jag läst i tidningen så har jag mycket att se fram emot :D

Kommer att se serien i vilket fall, jag gillar faktiskt det lägre tempot! Det blir alltid så bra när saker väl börjar hända. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg klart säsong i söndags kväll/natt. Sedan drog jag alla avsnitten från säsong två igår kväll, förutom sexan som inte hade kommit ut än när jag drog hem alla avsnitt.

Ska alldeles strax se avsnittet som släpptes igår. Det här är första gången i hela mitt liv som jag ser en serie i takt med att den faktiskt sänds!

Tycker att det börjar bli lite Prison Break-känsla över serien (Inte i handlingen såklart) vilket inte gör mig så mycket då jag är en av få som faktiskt gillade alla säsonger i den serien.

Diggar Daryl som fan, skön karaktär. Sedan bidrar det såklart otroligt mycket att det är Norman Reedus som spelar honom. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg S02E06 igår, jag tycker också det avsnittet var lite väl segt. :P När jag tänker tillbaka på 05 så var den rätt seg med, fast det kompenserades av

Daryls

scener som gjorde att man ville se mer hela tiden.

Något som jag däremot inte fattar (Spoiler om man inte sett en bit in på säsong 2 än)

Hur de helt plötsligt kan springa omkring i stad, skog och mark, ibland helt ensamma, utan att verka behöva bry sig allt för mycket om att det ska dyka upp en zombiehjord bakom nästa buske. Nog för att det är mer glesbefolkat där de är nu, men de sa ju själva att zombierna rörde sig bort från storstäderna eftersom det var dåligt med mat där. Med tanke på hur stor hjord som kom klampandes i S02E01 så borde ju en hel del ha hunnit röra sig ut mot landsbygden? Det tar ju bort en hel del av spänningen i serien när de inte längre behöver vara försiktiga och smyga ljudlöst fram, speciellt då avsnitten utspelar sig till stor del i dagsljus.

Nåväl, får hoppas att det tar lite mer fart i nästa avsnitt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg det sista avsnittet innan uppehållet igår och jag håller med Merkky, sista scenen var riktigt triggande. Vill se fortsättningen redan nu!

Framtidstankar:

Vad tror ni händer nu? Sophia är ju hittad, kommer gänget dra sig vidare eller kommer de få stanna kvar på gården? Själv hoppas jag lite smått på att de tvingas iväg, det har varit lite väl sömnigt och spänningslöst när de varit på en trygg farm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg det sista avsnittet innan uppehållet igår och jag håller med Merkky, sista scenen var riktigt triggande. Vill se fortsättningen redan nu!

Framtidstankar:

Vad tror ni händer nu? Sophia är ju hittad, kommer gänget dra sig vidare eller kommer de få stanna kvar på gården? Själv hoppas jag lite smått på att de tvingas iväg, det har varit lite väl sömnigt och spänningslöst när de varit på en trygg farm.

Små spoilers om serietidningarna och mina försök till logiska tankar om seriens framtid:

Dom måste nästan ge sig iväg, serietidningen handlar ju i stort om hur dom reser mellan olika platser och dom har dragit ut lite för mycket på farm-biten tycker jag. Dags att ge sig ut på vägen! Dom lär ju ha sparat stora delar av budgeten när dom nästan enbart filmat på farmen i sex avsnitt också så man kan hoppas att dom har råd att resa lite mer i andra halvan.

Men jag är ändå nöjd med den andra säsongen, serien handlar ju om karaktärerna och hur dom tänker och vill överleva. Jag personligen skulle ha stannat på farmen, utan tvekan! Man får bara acceptera att den här serien försöker vara lite verklighetstrognare än att bara tänka action.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag är ändå nöjd med den andra säsongen, serien handlar ju om karaktärerna och hur dom tänker och vill överleva. Jag personligen skulle ha stannat på farmen, utan tvekan! Man får bara acceptera att den här serien försöker vara lite verklighetstrognare än att bara tänka action.

Jodå, absolut! Jag är inte på något sätt missnöjd med säsong två än så länge, att varva ned och lära känna karaktärerna ordentligt har jag ingenting emot. Jag håller även med om att det mest vettiga vore att stanna på farmen, jag själv hade gjort samma sak. Men jag saknar spänningen som fanns när de fortfarande var kvar i storstaden. Det behöver inte vara zombieslakt hela tiden, utan mer känslan att: "När som helst kan de bli upptäckta av en zombie, så nu får de ta det ordentligt lugnt här!"

Nåväl, vi får se vad fortsättningen har att komma med, jag ser fram emot det i alla fall. Utan tvekan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom måste nästan ge sig iväg, serietidningen handlar ju i stort om hur dom reser mellan olika platser och dom har dragit ut lite för mycket på farm-biten tycker jag. Dags att ge sig ut på vägen! Dom lär ju ha sparat stora delar av budgeten när dom nästan enbart filmat på farmen i sex avsnitt också så man kan hoppas att dom har råd att resa lite mer i andra halvan.

Men jag är ändå nöjd med den andra säsongen, serien handlar ju om karaktärerna och hur dom tänker och vill överleva. Jag personligen skulle ha stannat på farmen, utan tvekan! Man får bara acceptera att den här serien försöker vara lite verklighetstrognare än att bara tänka action.

GAHH, för böveln, du borde ha dubbelspoilat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...