Jump to content

Lajjan testar!


Lajnux
 Share

Recommended Posts

post-11169-061139300 1286218865.png

(Creds till eXotic för den störtsköna bilden)

Mina damer och herrar!

Ni ska vara hjärtligt välkomna till årets stora happening, ni har väntat, ni har längtat, ni har trånat, ni har suttit som på nålar framför forumet. Vi har samlats här för att bevittna årets, ja kanske århundradets tråd! För äntligen är den här, tråden som ni alla i hemlighet gått och väntat på, medvetet eller ej.

Det är dags att presentera er för "Lajjan testar" här på forumet!

Den här tråden har jag tänkt ska vara till för två saker, dels för att lägga upp redovisningar, bevis och slutsatser om experimenten som jag tänker utföra. Men kanske framförallt, så är den till för feedback och förslag på nya experiment som jag kan utföra och testa fysikens gränser på.

Jag här såklart några idéer på experiment att utföra och testa, men jag behöver också er, GTAsajtarnas, hjälp att komma på ännu mer. Ju fler experiment desto mer långlivad och rolig tråd kommer det här att bli, så det alltså också upp till er att bidra lite till tråden. :)

Självklart så är det ingen idé att föreslå rent obskyra utföranden ("Se vad som händer om du kapar ditt ena finger med en slö sax från 1500-talet.") eller som är rent fysiskt omöjliga att utföra. ("Hoppa jämfota till månen och skriv "GTAsajten" på ytan via urinering.")

Här är ett exempel på ett jättebra experiment att testa, det är lätt att utföra, lätt att få tag i nödvändig utrustning om det skulle behövas och det går även att bevisa genom de fysiska lagarna vad som egentligen händer och på så vis komma fram till en slutsats. (Även om det testet inte slutade så bra.)

Det var även det där lilla experimentet som sådde fröet som nu har blommat ut och blivit verklighet i form av den här tråden.

Så, mina kära sajtare. Slå era söta och kloka små huvuden ihop och brainstorma fram några riktigt galna och roliga experiment som jag kan utföra. Visar det sig att den här tråden blir populär så kanske vi kan utveckla det här något riktigt skoj.

  • Gilla 7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett förslag till tråden som kanske kan vara av intresse.

Jag snubblade över den här videon på Youtube för ett litet tag sedan. Filmen heter Liquid Mountaineering och handlar om att man med hjälp av vattenavstötande skor och via en speciell löpriktning ska kunna springa ett par steg på vatten.

Det debateras däremot vitt och brett om huruvuda den här filmen är fejk eller inte, jag skulle vilja se att "Lajjan testar" ger sig på det här experimentet och bevisar en gång för alla om den är sann eller inte!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjukt kul grej!

Jag har ett förslag till tråden som kanske kan vara av intresse.Jag snubblade över den här videon på Youtube för ett litet tag sedan. Filmen heter Liquid Mountaineering och handlar om att man med hjälp av vattenavstötande skor och via en speciell löpriktning ska kunna springa ett par steg på vatten.Det debateras däremot vitt och brett om huruvuda den här filmen är fejk eller inte, jag skulle vilja se att "Lajjan testar" ger sig på det här experimentet och bevisar en gång för alla om den är sann eller inte!

Haha, ja ett par veckors träning så... Å andra sidan blir det här tråden minst lika bra med lite misslyckanden! :D

Haha, säg till om du behöver hjälp! Är tillgänglig!

Du borde filma. :yes:

Nu ska jag börja klura på uppdrag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett förslag till tråden som kanske kan vara av intresse.

Jag snubblade över den här videon på Youtube för ett litet tag sedan. Filmen heter Liquid Mountaineering och handlar om att man med hjälp av vattenavstötande skor och via en speciell löpriktning ska kunna springa ett par steg på vatten.

Det debateras däremot vitt och brett om huruvuda den här filmen är fejk eller inte, jag skulle vilja se att "Lajjan testar" ger sig på det här experimentet och bevisar en gång för alla om den är sann eller inte!

http://www.youtube.c...h?v=Oe3St1GgoHQ

Filmen ÄR fejk, tro mig. Det där är inte fysiskt möjligt. Dessutom kan man ana plastskivan som står under ytan vid vissa tillfällen. Är det inte lite underligt att de inte sjunker mer och mer gradvis utan springer ut en bit och sedan helt plötsligt bara "trillar igenom"? Det är för att plastskivan tar slut. Filmen är en reklam för skorna. Oavsett hade det varit härligt att se Lajnux pröva det!

Du kan även testa en Tequila Suicide tycker jag, Lajnux!

Eller varför inte testa styrkan på en Habanero?

Sen har jag hört myter om att man får problem med att gå om man smörjer tigerbalsam i knävecken. Testa! Och om inget roligt händer, se vad som händer om du gnider in pungen!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmen ÄR fejk, tro mig. Det där är inte fysiskt möjligt. Dessutom kan man ana plastskivan som står under ytan vid vissa tillfällen. Är det inte lite underligt att de inte sjunker mer och mer gradvis utan springer ut en bit och sedan helt plötsligt bara "trillar igenom"? Det är för att plastskivan tar slut. Filmen är en reklam för skorna. Oavsett hade det varit härligt att se Lajnux pröva det!

Jo jag vet att den är fejk, jag har sett filmen där de förklarar att det bara var reklam för skorna. Men precis som Kebab säger så kan det vara lite kul med misslyckanden också, det går även att utveckla den frågan till att springa på andra flytande ämnen än vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, vore det något att testa lustgas Lajjan? Det är ju en laglig drog i Sverige och att döma av diverse videos på YouTube verkar det vara rätt nice. Enkelt att få tag på också.

Har testat lustgas ett flertal gånger och jag har inte känt något tyvärr.

Ibland har jag börjat skratta, men det kan mycket väl ha varit placebo-effekt.

Men sure, testa. happy_1182248_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat lustgas ett flertal gånger och jag har inte känt något tyvärr.

Ibland har jag börjat skratta, men det kan mycket väl ha varit placebo-effekt.

Men sure, testa. happy_1182248_0.gif

Gör man det rätt med en gräddsifon så funkar det garanterat. Och det måste varit placebo för dig för känner man av det så känner man verkligen av det. ;)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi använde gräddsifon.

Tog ett djupt andetag, tröck in i princip hela patronen och lät det vara kvar ett tag.

Kanske gjorde vi fel, jag vet inte. tongue_1181744_0.gif

Konstigt. Jag har aldrig varit med om att det inte funkar. Möjligtvis om patronen ligger snett men då hörs det ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...