Jump to content

Rapportera översättningsmissar


Hultenius
 Share

Recommended Posts

[1] Skapa borde bytas ut till skriva. Alternativt lägga till "Skapa trådar, skriva inlägg..."

[2] Stavfel, Prenumerera.

[3] Lär borde vara lära. (Osäker, lär kan faktiskt vara rätt språklig?)

Tillägg; Profilsida > Inlägg, där står det "Skapade inlägg" vilket kanske borde bytas ut till "Skrivna inlägg"?

1, 2 och tillägg fixade. 3 är korrekt.

När man spoilertaggar står det Show på knappen, först efter att man har klickat på den står det Göm och Visa. Det bore ju stå Visa direkt, och inte först efter att man har klickat Show/Göm en gång var.

Ouch! Det här är inte en del av språkfilerna. Ändrat för nya inlägg, men de äldre måste byggas om (kanske ändå måste göras).

När man tittar in på någons profil och tittar till höger med senaste aktivitet står det till exempel "Henkibojj svarade på Peter's status". Överanvändandet av ' i svenskan är värt att återinföra dödsstraffet för, eftersom ' mig veterligen inte används över huvud taget i svenskan. (Det skulle vara när man skriver fonetiska förkortningar, till exempel "De' sku'vara när man skriver...".)

Ändra '-texten till "svarade på Peters status".

Länken "Visa innehåll" på profilsidan är rätt förvirrande: Vad är det för innehåll som visas och varför skulle jag vilja trycka på den knappen? Ändra till "Visa medlemmens skapade trådar" eller motsvarande, det ser så konstigt ut annars.

Det blir inte så bra för nick som slutar på s, t.ex. "Hultenius svarade på Mordoss status". Många ' har eliminerats genom att skriva om (t.ex. "Hultenius svarade på status av Mordos"), men i det här fallet blir det inte så bra.

"Visa innehåll" visar inte bara inlägg. Kommentarer, kalenderhändelser räknas också med. Måste bytas mot något motsvarande.

Och ändra "GTA Moderator" till GTA-moderator. Det där har gäckat mig i åratal, men glömde bort det när vi översatte.

Och Lounge-moderator. (Eller Loungemoderator, fast det tycker inte jag)

Det sker vid ett senare tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

XXX skrev den 04 september 2010 - 00:32

Hmm konstigt, för mig är det på svenska.

Snipers post @ Humortråden

Är bara snipers post som ser ut så, troligen för att han lyckades haxxa in en quote av en quote + youtube vid, egentligen ska det inte gå att göra :blink:

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det här har uppmärksammats, men vid det rödmarkerade på bilden så finns det en översättningsmiss.

(Bild)

Jag noterade att herr Snipers citat i "Val 2010"-tråden även de var engelskspråkiga, kan det månne ha att göra med att herr Sniper kör forumet på engelska med sin användare?

Eders detektiv, dibelus

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"eXotic svarade på Pixiegnom's status "

Om vi är korrekta av oss använder vi inte genitivapostrof i svenskan. :B

Se mitt svar till Henkibojjs inlägg.

Jag noterade att herr Snipers citat i "Val 2010"-tråden även de var engelskspråkiga, kan det månne ha att göra med att herr Sniper kör forumet på engelska med sin användare?

Eders detektiv, dibelus

Elementärt!

Snart dags att ta bort möjligheten att byta språk då...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...