Jump to content

Kommande filmer


Siana
 Share

Recommended Posts

Blir nog rolig, men fan vad knepigt att se en rolig Jesse Eisenberg. Lite skillnad mot hans roll i The Social Network. :P

Var han inte rolig i Zombieland då?

Damn, i och med att jag ställde frågan så insåg jag att jag inte kommer ihåg något specifikt från den filmen, får se den igen.

Förresten, någon mer än jag som alltid blandar ihop Jesse Eisenberg och Michael Cera. Jag har blandat ihop grabbarna ända fram till för några dagar sedan då jag såg Social Network och bestämde mig för att lära mig vem som spelar i vilken film. :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var han inte rolig i Zombieland då?

Damn, i och med att jag ställde frågan så insåg jag att jag inte kommer ihåg något specifikt från den filmen, får se den igen.

Förresten, någon mer än jag som alltid blandar ihop Jesse Eisenberg och Michael Cera. Jag har blandat ihop grabbarna ända fram till för några dagar sedan då jag såg Social Network och bestämde mig för att lära mig vem som spelar i vilken film. :P

Jag håller med! Ibland är det irriterande. Alltså, att de är så lika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dags för lite tunga trailers tycker jag.

J.J Abrahams och Steven Spielberg borde bli bra, fast jag tycker trailern ser lite lam ut faktiskt.

Super 8 gör reklam i extra materialen som följer med Portal 2.

Dem har gjort en del av trailern till ett minimini-game som man får spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Första teasern till CGI Tintin får mig faktiskt att ända på den negativa inställningen jag hade till filmen innan.

Ser ut att bli episk. Att jag sedan älskar Tintin gör inte saken sämre direkt.

Jag tänkte gnälla lite på att jag tycker att Tintin ser lite väl ung ut, men efter lite googlande verkar det som att han inte är mer än 16-18 år gammal. Jag har alltid tänkt mig honom som 25 eller så. ermm_1180962_0.gif

Här finns teaserin i 1080p istället:

http://www.youtube.com/watch?v=Rg8uQ-L62V0

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMG Zack Snyder ska regissera en film om Stålmanen. "Man of Steel" som kommer nästa år. Christopher Nolan är med på manuset. Jag är superhypad http://www.imdb.com/title/tt0770828/

Tintin är jag också taggad på. Hur mycket älskade man inte de serieböckerna när man var liten!? Hade ingen aning om att Tintin var en pojke dock. Men vill minas att han var nazist i början??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte gnälla lite på att jag tycker att Tintin ser lite väl ung ut, men efter lite googlande verkar det som att han inte är mer än 16-18 år gammal. Jag har alltid tänkt mig honom som 25 eller så. ermm_1180962_0.gif

Hmhm... ska inte Tintin vara journalist också? Vem är det vid 18-års ålder?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMG Zack Snyder ska regissera en film om Stålmanen. "Man of Steel" som kommer nästa år. Christopher Nolan är med på manuset. Jag är superhypad http://www.imdb.com/title/tt0770828/

Tintin är jag också taggad på. Hur mycket älskade man inte de serieböckerna när man var liten!? Hade ingen aning om att Tintin var en pojke dock. Men vill minas att han var nazist i början??

Filmen kan bli töng.

---

http://www.tintinologist.org/forums/index.php?action=vthread&forum=10&topic=3455

Hmhm... ska inte Tintin vara journalist också? Vem är det vid 18-års ålder?

Det är onekligen ganska ologiskt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tintin_and_Snowy

"Tintin's age is never accurately revealed, with the character described as an 'adolescent' in the character description within the special DVD features, and referred to as 'kid' several times within the television shows. In the cartoon series based on the books, a frame in the episode The Secret of the Unicorn showing Tintin's passport states his birth year as 1929 (the year of his print debut). Various newspaper articles on the series have recounted his age as being 15, Time refers to him as a teenager, whilst the official site Tintin.com lists his age as somewhere between 16 and 18. The comics, however, treat him more as a worldly young adult, as shown by the absence of concerns like parents or school, as well as by his wide solo travels all over the globe. He's certainly old enough to enter a pub and drink a beer in The Black Island. He also lives alone with his dog in his own apartment."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmhm... ska inte Tintin vara journalist också? Vem är det vid 18-års ålder?

Nu har jag aldrig läst Tintin, men utspelar sig dessa inte för bra många år sedan? (Jag vill minnas en öppen bil a la ångmotor nästan)

På den tiden blev man ju vuxen och började arbeta mycket tidigare än vad vi blir idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag aldrig läst Tintin, men utspelar sig dessa inte för bra många år sedan? (Jag vill minnas en öppen bil a la ångmotor nästan)

På den tiden blev man ju vuxen och började arbeta mycket tidigare än vad vi blir idag.

Det gjorde man, men inte som journalist? Det yrket har väl nästan alltid krävt en längre utbildning och inget man bara kan börja med som 16-18-åring. Inte minst som du säger, om detta utspelat sig för rätt länge sedan, då tidningarna inte bad folk blogga åt dem hit och dit.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gjorde man, men inte som journalist? Det yrket har väl nästan alltid krävt en längre utbildning och inget man bara kan börja med som 16-18-åring. Inte minst som du säger, om detta utspelat sig för rätt länge sedan, då tidningarna inte bad folk blogga åt dem hit och dit.

Man kan ju kalla sig journalist ifall man jobbar på en tidning.

wikipedia:

Journalist (av franska journaliste) är en beteckning på en person som, vanligen yrkesmässigt, samlar in och framställer material för offentliga medier.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...