Jump to content

Kommande filmer


Siana
 Share

Recommended Posts

ZBKU9WU_wLo

Cowboys = awesome.

Aliens = awesome.

Cowboys & Aliens = ... :w000t: :w000t: :w000t: :w000t: :w000t: :w000t:

Såg den också på IMDB! Tyckte att det var en rätt bisarr titel men i och med att den är baserad på en grafisk novell så tror jag det kan bli awesome! Daniel Craig, Harisson Ford och Olivia Wilde - DUH?! EPIC! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Black Swan ser riktigt intressant ut, tycker man utav bara trailern se en Oscarkandidat.

Nina (Natalie Portman) är en lovande balettdansös som vigt sitt liv åt att bli bäst. När förra stjärnan Beth (Winona Ryder) falnar står Nina på tur för att bli nästa stora namn. Med huvudrollen i en alternativ version av Svansjön måste hon lära sig att båda dansa som den vita svanen (något hon alltid bemästrat) men att även ta sig an den svarta svanens passion och kraft (något som är mycket svårare för henne).

Med redan hög press på sig själv och nu ytterligare en utmaning samtidigt som hon misstänker att den nya dansaren Lilly (Mila Kunis från "That 70s Show") försöker sätta henne ur spel sjunker Nina längre in i sitt redan alarmerande tvångsbeteende som åtföljs av starka hallucinationer. Snart vet hon inte vad hon ska tro på och var gränsen går mellan verklighet och (mar)dröm.

post_1194255_0.jpg

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Efter att ha gjort lite efterforskning av den senaste Pirates-filmen börjar jag bli lite orolig.

Regissören av de tre första filmerna är utbytt. Utöver det kommer inte Orlando Bloom eller Keira Knightley tillbaka, "Previous cast members Orlando Bloom and Keira Knightley stated that they would not reprise their roles as they wanted to be involved in different movies, and that they thought the Will/Elizabeth storyline had gone as far as it could."

Förutom att, enligt mig, förlora två av de tre huvudpersonerna, så kommer inte heller Pintel och Ragetti tillbaka (de två roliga piraterna, den skallige och den med glasöga).

Normalt sett brukar jag tycka att när en tredje film görs i en serie så börjar konceptet att bli urvattnat och tråkigt. Den tredje filmen brukar vara spiken i kistan och där någonstans går linjen från när en film inte längre är något vidare (Terminator, SAW etc). Med Pirates har jag inte oroat mig så mycket eftersom att jag tycker att alla filmerna hållt bra klass (även fast den första är marginellt bättre). Tredje filmen var inte spiken i kistan, men nu är jag rädd att den fjärde filmen blir det istället. :(

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prometheus (2012)

Det har ryktats ett tag om att Noomi Rapace ska spela huvudrollen i Ridley Scotts "prequel" till Alien filmerna. Ridley Scott är regissören bakom Alien och det var denna fantastiska film han verkligen slog igenom med 1979. Han har inte gjort någon av uppföljarna, James Cameron gjorde Aliens 1986 som var riktigt bra, men sedan kom det bara några tama filmer efter det.

noomi-rapace-actors-stars-famous-2011-next-year-77446672-medium_new_1198995_0.jpgHrgigeralien_1198995_1.jpg

Nu har i alla fall Noomi Rapace bekräftat detta, men det är också sagt att filmen (eller filmerna om det blir två stycken)inte längre ska vara ett prequel utan snarare en fristående film utan anknytning till de gamla filmerna rent historiemässigt.

“While Alien was indeed the jumping off point for this project, out of the creative process evolved a new, grand mythology and universe in which this original story takes place. The keen fan will recognize strands of Alien’s DNA, so to speak, but the ideas tackled in this film are unique, large and provocative.”

Något som också är väldigt nice är att Damen Lindelof (Lost) skriver på manuset. Filmen ska heta Prometheus har har premiär 2012.

Intervju med Noomi SvD

Mer läsning

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Keanu Reeves har också sagt att det ska komma en Matrix 5 & 6, manusen har blivit skrivna och dom jogglar studior nu. Kommer att bli awesooome!

Edit: Självklart är det Wachovskis (stavning) som har skrivit dom och ska regissera dom också..

Menar du inte 4 & 5? Eller tänker jag konstigt nu? :mellow:

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...