Jump to content

Forumbyggare sökes!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

var lite trött när jag gjorde brickorna igår men ja tyckte de blev rätt bra iaf. inga dumma kommentarer tack

:P

Personligen gillar jag VickeXs förslag, enkelt, stilrent och snygga färger. Men texten på brickorna bör väl vara på svenska (tänker på Adminstratör), med tanke på att hela forumet ska översättas till svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:P

Personligen gillar jag VickeXs förslag, enkelt, stilrent och snygga färger. Men texten på brickorna bör väl vara på svenska (tänker på Adminstratör), med tanke på att hela forumet ska översättas till svenska?

Håller med. Tyckte inte alls att det var något fel på VickeXs bidrag. Förutom då att de kanske skulle vara på svenska som du säger. Sedan är ju frågan vad som kommer att passa bra ihop med resten av forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anser dock att det ska stå ungefär som nu "Admin"..

O sen en annan grej. Är det inte skönt att de nuvarande brickorna är lite sådär.. dimmiga? Alltså dom finns där men sticker inte ut från resten av designen.

Om bakgrunden blir någorlunda i samma färg som nu så kommer de Vicke gjort sticka ut.

Men som sagt. Jag tycker att det är jättebra grund. Och det enda som behövs ändras är lite färg och text enligt mig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag inte gillade med Vickes var nog spegelbilden som jag tycker gör dem lite "orena", annars tyckte jag dem såg rätt bra ut. Jag vet inte om det är för att man är van själv men jag gillar förkortningarna "Admin" och "Mod" mer än att man skriver ut hela termen.

Sen tycker jag förståss inte att det är något direkt fel på de nuvarande heller, men förnyelse är väl alltid förnyelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det ser mycket bra ut, VickeX!

Några kommentarer:

- Fontstorleken bör vara samma på båda brickorna, gärna något mindre

- Administratör med ö, "Admin" går också bra om det blir problem att få plats på bredden

- Jag upplever skuggan från Administrator som mer synlig, kan vara på grund av att bokstäverna sitter så tätt

Jag tycker absolut det är något att jobba vidare på. Men andra får också komma med idéer, nu när snöbollen är i rullning så att säga.. :P

Det skulle vara intressant att se hur det kan se ut med rundade hörn, som de andra knapparna.

En bild på hur det kan se ut:

post-2-1281986062_thumb.png

Översättningen är förövrigt (uppskattningsvis) 30% klar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det ser mycket bra ut, VickeX!

Några kommentarer:

- Fontstorleken bör vara samma på båda brickorna, gärna något mindre

- Administratör med ö, "Admin" går också bra om det blir problem att få plats på bredden

- Jag upplever skuggan från Administrator som mer synlig, kan vara på grund av att bokstäverna sitter så tätt

Jag tycker absolut det är något att jobba vidare på. Men andra får också komma med idéer, nu när snöbollen är i rullning så att säga.. :o

Det skulle vara intressant att se hur det kan se ut med rundade hörn, som de andra knapparna.

En bild på hur det kan se ut:

Översättningen är förövrigt (uppskattningsvis) 30% klar.

Ska se vad jag kan göra med storleken, Ö:et, om det ska forkortas m.m.

Jag tyckte för övrigt om Sianas Adminbricka en hel del. Men Admin ska vara blå... Och sedan så kändes texten lite för vit imo. Annars mycket stilrent.

By the way.. Ser att "said" är översatt till "sade" men inte "on" till "den".

Enligt mig borde det står "skrev den" och sedan datum och tid, följt av ett kolon.

Alltså t.ex; Hultenius skrev den 15 Aug 2010 - 14:58:

Men det kanske översättarna redan tänkt på? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten, om medlemsgrupperna kommer stå precis under brickorna blir det väl lite tårta på tårta med hela ordet utskrivet?

Delvis, fast det kommer finns olika typer av administratörer (vanlig, och så jag som är root) och moderatorer (globala, forumspecifika). Brickorna är mest till för att det tydligt ska synas vilka som styr och ställer på forumet.

Ska se vad jag kan göra med storleken, Ö:et, om det ska forkortas m.m.

Jag tyckte för övrigt om Sianas Adminbricka en hel del. Men Admin ska vara blå... Och sedan så kändes texten lite för vit imo. Annars mycket stilrent.

By the way.. Ser att "said" är översatt till "sade" men inte "on" till "den".

Enligt mig borde det står "skrev den" och sedan datum och tid, följt av ett kolon.

Alltså t.ex; Hultenius skrev den 15 Aug 2010 - 14:58:

Men det kanske översättarna redan tänkt på? :P

Översättningen är inte klar än, finns mycket kvar att göra. Men när den är klar kommer det behövas en hel del arbete med språkförbättringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...