Jump to content

Forumbyggare sökes!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Håller med Axel. :P

Och Vice., en annan grej med grafikerjobbet är den att om någon som inte är speciellt duktig tar på sig det kanske någon annan, som skulle kunna tänka sig att hjälpa till och dessutom antagligen gör ett bättre jobb, avstå att ta på sig uppgiften eftersom den redan tas hand om. Om förstnämnda person då gör ett riktigt dåligt jobb har man gått miste om tid, och skicklighet kanske man skulle kunna säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okay, jag kan försöka mig på att göra root, admin och mod-brickor. Förvänta er ingenting underbart. Men jag kan göra ett försök. Dom ska väl inte ta så hemskt lång tid att tillverka.

Vilka dimensioner ska dom ha?

Vilka färger? (Röd och blå och grå, ja... Det vet jag... Men lite mer exakt) Hex-färgkod?

Något speciellt typsnitt?

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@.ZixX, VickeX, chucky.swe

Ni får jättegärna komma med förslag om ni har idéer. Typ skissa lite snabbt i Photoshop.

När det gäller brickorna ska de vara exakt 120 pixlar breda. Höjden är inte lika viktig, men borde vara mellan 20 och 30 pixlar. Någon speciell bricka för root behövs ej (jag kommer att ha en administratör-bricka i framtiden). Exakt nyans är inte viktigt. Röd för "Moderator" och blå för "Administratör".

Gällande headern finns det inga speciella begränsningar. Men säg till om ni behöver mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker ni kan göra Admin(motsv)-brickorna 100px breda så att vi på så sätt tvingar fram en avatarförstoring... :P

Looks like you got what you want:

När det gäller brickorna ska de vara exakt 120 pixlar breda.

Och Hultenius... Sweet! Ska skissa lite.

Här är lite olika storlekar på brickorna. Höjden då, alltså.

Enligt mig så känns 20 för lite, 25 nästan för lite det också, men 30 lite för mycket.

post-5272-1281898844_thumb.png

Vad tycker ni?

Ska testa 28 och se hur det ser ut...

Edit:

Någonting...

administrator1_1179193_0.png

och

moderator1_1179193_1.png

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla. Lägg ner prestationsångesten.

Bättre att nån gör det än ingen alls. De som klagar kunde i så fall gjort det själva.

Anmäler ingen sig så fixar jag det. Jag målar i paint och ni får gärna kritisera mitt arbete. Jag tar inte åt mig. Bättre min än ingens.

Så vill ni inte ha mitt jobb (som ser ut som nått skapat av en 3-åring) så anmäl er. Annars får ni leva med det jag lämnar in. ;)

Inte fina. =/

Hahahaha! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej okej. Bra! ;)

Nej, ursäkta låt mig ta om det.

Jag gillar inte de avkappade kanterna samt att hela titeln är utskriven. Ha en jämn kant runt hela samt Mod och admin

Annars är de jäkligt fina.

Hahahaha! :P

Sant. Men det var inte riktigt så jag menade. Menade att man skall vara glad att nån gör det, men det utesluter inte konstruktiv kritik. Vi vill ändå ha det så bra som möjligt.

Och vill han inte ändra, fine då tar vi dem. Om ingen annan vill försöka. Men vi skall inte sitta och gnälla på arbeten som blir gjorda här. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, ursäkta låt mig ta om det.

Jag gillar inte de avkappade kanterna samt att hela titeln är utskriven. Ha en jämn kant runt hela samt Mod och admin

Annars är de jäkligt fina.

Well, så det enda du gillar är färgerna och storleken? De saker som jag inte kunde bestämma över. Haha. :P

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:P

Tänkte på precis samma sak.

Men nu i hans senare post så skrev han precis vad han tyckte var dåligt, så det är okej.

Jag har gjort samma misstag på GTAForums en gång...

Tråden hette "Wishlist for things in Ballad Of Gay Tony" och det var en snubbe som skrev "Tanks"... Jag qoutade och svarade med "Nej.", haha! Det jag menade att skriva var egentligen att han inte borde hoppas på det då dom var uteslutna från GTA IV av en anledning från första början... Hade han hoppats så hade han bara blivit besviken.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...