Jump to content

Forumbyggare sökes!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Som ni säkert vet vid det här laget står forumet inför en stor uppgradering. I samband med uppgraderingen finns det en hel del att göra, därför eftersöks några trevliga medlemmar som kan hjälpa till.

Vad behövs?

En byråkrat (Umberto)

Din uppgift blir att skriva forumets regler/villkor. Börja med att samla in regler/villkor från andra stora svenska forum/communities. Utifrån den informationen och din undermedvetna GTAsajten-känsla sätter du sedan ihop ett utkast till forumets framtida bibel. Reglerna ska vara tillräckligt omfattande men samtidigt kortfattade. Tänk på att folk ska orka läsa textmassan.

En översättare (Kebab, RavenE)

Din uppgift blir att översätta forumet till svenska (ca 2500 fraser). Ett verktyg för detta finns redan, så det går ganska smidigt (har testat lite själv). Det gäller dock att man har en bra känsla för vad som är bra och dåliga översättningar. Det är nämligen sällan man kan översätta en fras rakt av. Några exempel:

You must complete both fields - Båda fälten måste fyllas i

The board administrator requires all members to sign in - Denna sida är bara tillgänglig för inloggade medlemmar

Register Now - Registrera dig

Username or password incorrect. - Fel användarnamn eller lösenord.

Cookies - Cookies

Tänk på att det förmodligen tar minst 20h att översätta allt.

En grafiker

Din uppgift blir att snygga till "headern", dvs toppblocket som finns överst på ALLA sidor. Detta innefattar också en ny och tidlös logo med GTA-känsla, fast gärna utan direkt koppling till GTA. Eventuellt kan det göras inköp från istockphoto.com (eller annan sida) om något bra material hittas.

Några exempel:

http://www.istockphoto.com/stock-illustrat...n-landscape.php

http://www.istockphoto.com/stock-illustrat...ed-vs-black.php

http://www.istockphoto.com/stock-illustrat...ity-romance.php

Använd din egen fantasi. Ska nog inte vara allt för svårt att slå dagens header :D

Det behövs också nya admin-brickor. En "Moderator"-bricka och en "Admin"-bricka. Blå respektive röd bakgrund.

Ett antal "mångsysslare"

Slutligen behöver vi ett gäng testare och tyckare som kan ge feedback på arbetet (både före och efter uppgraderingen). Speciellt översättningen finns det nog mycket som kan göras.

Själv kommer jag arbeta med det tekniska arbetet. Även om uppgraderingen går relativt snabbt finns det en mängd nya inställningar att ta hänsyn till. Jag kommer även att vara involverad och leda resten av arbetet till viss mån.

Jag vill att arbetet ska gå snabbt, så målet är att vara nästan klar inom en vecka från det att arbetet startar. Därefter reserveras ytterligare några dagar för finjusteringar innan själva uppgraderingen sker. Ju snabbare uppgraderingen kan ske desto bättre. Kan det ske i slutet av första veckan i augusti blir jag glad!

Om någon inte hinner slutföra sitt arbete i tid är det inte hela världen. Det viktigaste just nu är att vi sätter stenen i rullning.

Är du intresserad av någon av dessa jobb? Skriv här i tråden eller skicka mig ett PM.

Kan du ta två jobb? Ännu bättre! Kan du göra ALLT, på bara en dag, genom att enbart använda lillfingret? Då är du inte lämpad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tur att det är många på forumet som är bra på engelska, det kanske går att dela upp det mellan fyra-fem stycken? Jag kan absolut hjälpa till med en sådan grej.

Det blir lätt en rörig översättning med så många. Alla har olika stilar. Att ha en konsekvent översättning är guld värd. Två personer som arbetar med att översätta olika områden vore nog bäst.

Förövrigt tror jag bra svenska är viktigare än bra engelska i det här sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är bra både på svenska och engelska, så jag skulle kunna översätta.

Mångsysslare kanske, beror på vad det är, mina styrkor är i alla fall i skrivande.

E: Header kan ju nån på forumet göra, många fina bilder i Bildredigeringstråden. Kanske ha nån liten tävling där folk får bidra med headers?

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt bra på engelska och älskar att översätta (har funderat på att bli undertextskribent på tv) så det skulle inte vara några problem för mig, men tyvärr har jag i princip ingen tid att sitta med det. Kanske skulle kunna hjälpa till endå. Om någon översättare har problem med att översätta någon fras så är det bara att fråga mig om råd så kanske jag kan hjälpa :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kittlade lite när jag läste att det behövdes en grafiker, men jag är rädd att jag har alldeles för mycket att göra de kommande veckorna för att ens tänka på att ta mig an en massa nya saker.. Som tur är är inte jag den enda på forumet som har ett estetiskt öga och lite Photoshop-skills!

Put me down for Mångsysslare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt bra på engelska och älskar att översätta (har funderat på att bli undertextskribent på tv) så det skulle inte vara några problem för mig, men tyvärr har jag i princip ingen tid att sitta med det. Kanske skulle kunna hjälpa till endå. Om någon översättare har problem med att översätta någon fras så är det bara att fråga mig om råd så kanske jag kan hjälpa :)

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulel vilja passa på att förslå att öka inriktningen lite. Inte koncentrera sig så intensivt på just GTA. Vi älskar alla GTA och det var det spelet som fick oss hit, men låt oss vara realistiska, skall forumet få nya medlemmar måste vi vidga vyerna.

Ex.

War & Shoot 'Em Ups

Call of Duty

Killzone

Warhawk

Action & Adventure

inFamous

Resident Evil

Heavy Rain

Sport

Everybody's Golf

Beat 'Em Ups

Network Gaming

Etc. Etc.

Och SNÄLLA; ta bort elelr i alal fall ändra 40 sek reglen för postning. Det är SÅ frustrerande att klicka Add reply, gå bakåt en sida, Add reply, gå bakåt en sida, Add reply, gå bakåt en sida

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska det fortsätta vara ett "GTA-forum" så bör ju bannern vara mer GTA-influerad. :D

Jag är emellertid helt för en lite vidare inriktning på forumet, då det faktiskt är så det är i verkligheten.

Jag har bestämt mig; tar gärna hand om översättningen. Har ett Cambridge Certificate in Advanced English om vi nu ska droppa lite meriter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...