Jump to content

Drickbart


MyStiC
 Share

Recommended Posts

[...]

  • Min absoluta favoritale är Modus Hoperandi IPA, ett måste.
  • Dale's Pale Ale kommer inte långt efter.
  • Sierra Nevada Pale Ale samt Sierra Nevada Torpedo Extra IPA brukar jag nästan alltid få med mig från systemet.
  • Red Seal Ale är jäkligt prisvärd.

Hällde i mig en Debaser Ale (...) för några veckor sedan också, ingen höjdare alls har jag för mig.

Hoppas det var något du inte har testat.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
  • 5 months later...

Alltså, Fernet Branca. Smakade det en gång för fem år sedan, och tyckte ju givetvis att det smakade skit. Blev erbjuden igår igen och tackade ja för att jag tänkte att mina smaklökar har utvecklats med året. Smakar fortfarande vedervärdigt. Ifall inte eftersmaken hade varit så satans besk så hade jag nog haft en annan uppfattning.

Är det någon här som faktiskt GILLAR Fernet, eller som känner någon som gör det? Känns som att det bara dricks som en kul grej.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, Fernet Branca. Smakade det en gång för fem år sedan, och tyckte ju givetvis att det smakade skit. Blev erbjuden igår igen och tackade ja för att jag tänkte att mina smaklökar har utvecklats med året. Smakar fortfarande vedervärdigt. Ifall inte eftersmaken hade varit så satans besk så hade jag nog haft en annan uppfattning.

Är det någon här som faktiskt GILLAR Fernet, eller som känner någon som gör det? Känns som att det bara dricks som en kul grej.

Jag gillar Fernet! Det tog lång tid att lära mig uppskatta beskan, men om jag väl är ute på krogen och det ska shottas så är Fernet eller Gammeldansk favvon.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar Fernet! Det tog lång tid att lära mig uppskatta beskan, men om jag väl är ute på krogen och det ska shottas så är Fernet eller Gammeldansk favvon.

Galning! Men tycker du om dem för att det är gott eller bara för att det är en lite annorlunda spritsort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Galning! Men tycker du om dem för att det är gott eller bara för att det är en lite annorlunda spritsort?

Jag tycker genuint om smaken! Det är en skitbra kombo tillsammans med en IPA. Först en Fernet och en Nils Oscar direkt efteråt för att dämpa den största beskan lite grann, det är mycket godare än att shotta jäger eller fish. Vad mer brukar man shotta?

Edit: Sedan är det så klart lite roligt att gå fram till baren och beställa en sexa Gammeldansk, både bartendern och sällskapet tittar ofta förvånat på mig. Men det är gott!

Edit2: Det tog ett par år för mig att lyckas uppskatta beskan. Fernet var länge en shot jag och vänner tog precis innan vi skulle gå hem. Det var kul med något svinäckligt, typ. Sedan började vi väl långsamt inse att det är rätt gott ändå, så GD rullade in som ett substitut när vi ville ha någonting beskt, men inte beskt. Nu är båda standard, som sagt.

Redigerad av felshoe
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon här som faktiskt GILLAR Fernet, eller som känner någon som gör det? Känns som att det bara dricks som en kul grej.

Jag uppriktigt älskar fernet. Den har så säregen smak och varje ställe man beställer en på tittar väldigt underligt på en. Har dock inte hittat någon än i min umgängeskrets som gillar det.

Drack förövrigt fernet mint i schweiz när jag var där i höstas, smakade riktigt illa.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...